Gjest Skrevet 17. april 2007 #1 Skrevet 17. april 2007 Noen som bruker ammeskjold hele tiden når de ammer? Jeg har brystvorter som ikke vil forme seg, så jeg ammer best med ammeskjold. Men så lurte jeg på om det er noen som vet hvor lenge man kan amme med slike ammeskjold
Minto Skrevet 17. april 2007 #2 Skrevet 17. april 2007 Brukte skjold bare en kort stund selv, men føltes en stund som om jeg aldri ville kunne slutte..og da spurte jeg her inne om det samme.. Var flere som ammet med skjold til ungen sluttet med puppen ved ettårs alder...så tror du kan fortsette så lenge det er behov for det...
Lindis har blitt stolt mamma.. Skrevet 17. april 2007 #3 Skrevet 17. april 2007 jag använder det oxå hela tiden... det står anbefallt på pakken att man inte ska använda det för länge för det finns en risk för att babyn inte vill amma utan sen + att de får jobba mer med att få ut mm så om de inte är "starka" nog kan mjölkproduktionen gå ner... har två vänner som bägge har använt skjold ända tills barnet har vart ca 5 månader och dt har gått fint för dom... här har jag en som vägrar att amma utan nu för tiden, men det var de värt medtanke på hur det var innan! men det är viktigt att man inte slutar tvärt för då finns risken att man blir lika sår igen!
klar for #2 Skrevet 17. april 2007 #4 Skrevet 17. april 2007 Vet ikke hvor lenge man kan bruke de,sikkert hele ammeperioden hvis man vil, men ville bare fortelle deg at jeg brukte ammeskjold de første fire ukene fordi lillegutt ikke skjønte helt hvordan han skulle suge av puppen. Jeg ville gjerne slutte med skjold, så hver gang han spiste ga jeg han først pupp med skjold, for å ta bort den værste sulten, og så ga jeg han pupp. Slik gjorde jeg ved hvert måltid og plutselig en dag skjønte han det. De fleste pupper fungerer til amming, noen trenger bare litt jobbing!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå