Anonym bruker Skrevet 17. april 2007 #1 Skrevet 17. april 2007 Hvordan i allverden skal vi få til dette?? Gutten vår på 4 år sover SÅ tungt, han våkner ikke av at han vil tisse, han våkner først når senga er våt... Han sover faktisk så tungt at han ikke engang våkner når røkvarsleren hyler for fullt inne på rommet hans! (var en feil med den altså, ikke brann - men DET er jo også noe å tenke på!) Hvordan har det gått hos dere? Og har dere noen råd ??
Odd Molly Skrevet 17. april 2007 #2 Skrevet 17. april 2007 Dytter, for dette lurer jeg også på. Sønnen min på snart 4 sover fortsatt med bleie. Han har prøvd uten, men tisset på seg...
EvaL Skrevet 17. april 2007 #3 Skrevet 17. april 2007 Jeg tror dere faktisk skal forsøke å glemme bleieslutt med det første jeg. Nå er gutten deres så liten at han ikke regnes som sengevæter enda, men problemet med tung søvn er ofte den verste formen å behandle hos barn som er sengevætere. Så når dere vet at han sover så tungt som han gjør, så er antakelig problemet at hjernen hans ikke registrerer signalene fra blæren om at den må tømmes, og til slutt bare åpner slusene seg. Og så vidt jeg vet så finnes det ingen måte å trene på å sove lettere? Så mitt forslag er å fortsette med nattbleie på han og som den naturligste tingen i verden så lenge han tisser på seg om natten, og håpe på at han med tiden vil sove mye lettere så tissingen gir seg.
sbll Skrevet 17. april 2007 #4 Skrevet 17. april 2007 heisann.... vi har en gutt som er 3.5 år..begynnte å slutte med bleier for et år siden..nå er han sluttet på dagen å klarer seg ganske bra på natten..vi kjøpte tisselaken til han,tok han opp i 11-12 tiden for å få han til å tisse,men han ble bare sur å irritert på oss..vi sluttet med drikke 1 time før han skulle legge seg å sluttet med å ta han opp...å forklarte han hvordan vi skulle gjøre dette...så siden vi begynnte så har han hatt et uhell..så det er rådet mitt...
blond Skrevet 17. april 2007 #5 Skrevet 17. april 2007 Jeg har ingen gode råd, vil bare si at jeg vet hvordan det er! Jeg har en gutt på 4,5 år som har tisset på seg flere ganger i uka (om natta). Jeg tror faktisk at det var verre da han brukte ullpysj i vinter. Ikke sikkert det har en sammenheng, men jeg begynte å tenke på om han sov ekstra godt når han brukte ull... iallfall fikk han uhell den natta han brukte ullpysjen igjen. Nøstebarn sier at barna sover ekstra godt med ull, så kanskje det er en sammenheng her...
Anonym bruker Skrevet 17. april 2007 #6 Skrevet 17. april 2007 Gutten vår sluttet med bleie på dagtid når han var 21mnd. Men han sluttet ikke med bleie på natta før han var 4,5 år......Tilslutt snakket jeg med helsesøster. Hun sa jeg skulle snakke med han og si at nå skal vi slutte med bleie på natta. Hvis han ikke tisset på seg mer enn en til to ganger i løpet av en uke var han klar mente hun. Hvis han tisset på seg, skulle vi bare vente lenger. Jeg syns jo han var veldig stor så jeg satte meg ned med han og sa at han skulle slutte med nattbleie. Han var helt enig og siden da har han ikke tisset på seg på natta...... Men de må være "fysisk" klar, så la han ligge uten bleie og se hvordan det går. Noen ganger må de kanskje få litt ansvar selv...... Men det med at han sover tungt er jo en utfordring. Snakk med helsestasjon eller legen. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 18. april 2007 #7 Skrevet 18. april 2007 Det er ikke noe farlig at han sover tungt. Ingenting å bekymre seg over, men du kan jo høre med legen om du vil det. Når det kommer til sengevætingen, som faktisk ikke er det enda, er ikke dette uvanlig i det hele tatt. Veldig, veldig, veldig mange barn tisser på seg om natten, og da er det bare å fortsette med bleie til han er ferdig med det. Pass på at dere forklarer ham at om morgenen kan han gå på do selv, og ikke sett på bleien før han faktisk må legge seg. Bleien er til natten, for da kan han ikke holde seg. Sånn er det bare, ingenting pinlig med det i det hele tatt. De lager bleier i alle størrelser og former, så man vokser ikke fra dem. La gutten få sove godt og tørt istedenfor halvdårlig og vått, sier nå jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå