NewYorkMom_får_to_tette Skrevet 17. april 2007 #1 Skrevet 17. april 2007 Det var en lignende traad litt lengre ned her, men siden dette handler om privat hjemmeside lager jeg likegjerne en ny traad. Vi vurderer for tiden aa opprette en helt anonym familiehjemmeside, hvor vi legger ut fornavn og bilder men ikke personlige opplysninger som etternavn og hvor vi bor. Siden vi har familie og venner paa alle sider av kloden hadde det vaert kjempehyggelig om det fantes en side hvor de kunne finne oppdateringer om hvordan vi har det, bilder av babyen, osv. (Mener da helt vanlige bilder--ikke nakenbilder fra stranda/stellebord o.l.) Tenker da aa legge ut fornavnet paa babyen, men ikke annen informasjon...ikke en gang hvilket sykehus han/hun ble foedt paa. Og vi legger ikke ut linken paa sider som BIM--denh informasjonen gis kun til venner og familie. Da vi giftet oss hadde vi en webside om bryllupet, og den ble kjempegodt mottatt. Men da gjalt altsaa bildene bare oss selv--naa er det en liten en aa ta hensyn til, og vi vil gjoere det som er riktig. Vet jo at billedmanipulering og slikt kan skje (det var en traad lengre ned her om det) men skjer det virkelig med helt normale bilder? Det ligger jo f.eks masse bilder av unger i reklamen her paa BIM? Og man kan jo ikke leve helt paranoid heller--det hadde vaert utrolig hyggelig for familien aa holde seg oppdatert om hva som skjer i livene vaare. Det hadde vaert kjempehyggelig aa ha en webside vi kunne oppdatere... Kommer dere til aa ha hjemmesider? Hvor forsiktige er dere i saa fall med bilder?
elly belly Skrevet 17. april 2007 #2 Skrevet 17. april 2007 Hei NewYorkMom Det var jeg som starten tråden lenger ned. Jeg kommer nok til å ha en hjemmeside for familie og venner når den lille kommer. Men jeg vil ha en passord beskyttet side som våre nærmeste kan logge seg inn på hvis de har lyst. Det er en grei affære og ikke noe stress. Bruker man sunn fornuft og ikke legger ut privat info + hjemmeadresse osv. går det sikkert helt fint å ha en vanlig hjemmeside uten passord også. ) Men man må huske at bildene av din lille skatt da er tilgjengelige for alle. På blant annet www.flickr.com har veldig mange folk private bilder som har blitt misbrukt i anonnser på web og slike ting. Nå er det andre forhold i USA, men jeg ville bare vie litt oppmerksomhet om at man må verne om privatlivets fred. )
*dragonfly* Skrevet 17. april 2007 #3 Skrevet 17. april 2007 Jeg synes det virker helt greit. Man må jo kunne leve normalt ja. Om noen vil manipulere bilder, ja så la dem gjøre det. Nok av bilder å ta av på nettet......
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå