Gå til innhold

Når kan man høre hjertelyd hos jordmor?


nicotine

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei, jeg er 16uker nå og var hos legen på torsdag som var, det var første gang jeg hørte hjertelyden....

Helt fantastisk=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var hos legen i går og hørte hjertelyden, nå begynner dette virkelig å gå opp for meg! :) Uke 12 i dag jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg var hos jordmor igår og ho sa at en måtte være over 15uker, ellers var det vanskelig.. hos lege er det tidligere fordi de bruker et annet apparat, innvendig! Men dette skal vist ikke være veldig bra, ihverfall ikke før uke 12.. det sa legen jeg var hos på volvat.. Men de vet jo hva de holder på med(";) Hørte lyden for første gang idag, helt utrolig.. banket så fort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var hos jordmor på fredag, hun ville først ikke høre etter for hun var redd jeg skulle bli redd vis hun ikke klarte og finne det, noe hun ikke kunne. Jeg er 12 uker på vei termin 30/10. Så skal tilbake til henne i uke 15 det er vis da hun begynte og vanligvis og ta hjerte lyd. Men nå har jeg en ekstra ultralyd den 30/4 så er spent på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Skjønner ikke helt beregningen av termin. Du sier du er 12 uker og termin 30.10. Jeg har termin 31.10 og starter på uke 14 imorgen???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg var på legevakta på fredag og dafikk jeg høre den for førstegang...

er 15+6 i dag=)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørte hjertelyden da jeg var 11 + 6 hos fastlege, men han brukte et apperat utenpå magen, så det går ann! :) Ukene er satt etter tdlig UL så jeg er litt usikker på terminen! i følge menstermin er den 27. oktober, og om den stemmer så var jeg 12 + 5 da jeg var hos lege.. uansett het fantastisk å få høre! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hørte hjertelyden i uke 12 hos legen. Det var helt fantastisk! Han sa det hørtes ut som en jentelyd siden det slo så raskt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal til jordmor for å høre etter hjerteslag på fredag. Er bare 13+2. De sa over telefon at det skal være mulig å høre det allerede da. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi hørte den i uke 6... Da var vi på innvendig ul. I dag har vi vært på ul å fikk ny termin. I følge den var vi faktisk 5+5 når vi hørte hjertelyden... Så den kan du høre tidlig;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hørte hjertelyden hos lege i uke 11+3 med doppler utenpå magen.... Jeg har også vært hos Volvat flere ganger for ekstra oppfølging med innvendig UL - og det er ikke risiko eller farlig å ta innvendig UL som en påstod her..... da hadde ikke legene gjort det så mye. Jeg har tatt innvendig 4 ganger før fullgått uke 12....

 

Det er ikke noe fasitsvar på når hjertelyden kan høres - det varierer veldig. Både om livmoren har begynt å flytte seg over skambenet og hvordan fosteret ligger....

 

Har to barn fra før og hørte også med de hjertelyden tidlig.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg fekk høyre hjartelyden hos legen då eg var 12+3. Vanleg sånn høre-hjartelyden-ting på utsida av magen. Var redd eg ikkje skulle få høyre noko i og med at magen er godt polstra etter forrigemann, men det gjekk greitt. Han måtte leite litt, berre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en ting er iallfall sikkert det er store forskjeller. var hos legen da jeg var 15 uker på vei men fant ikke noe hjertelyd, hadde ny time på mandag for nytt forsøk da var jeg 16+0 og da fant hun den tilslutt, men brukte laaaang tid. Jeg har bakoverlent livmor og det gjør det trøblete å finne hjertelyden noen ganger, har en venninne med samme problem og hun var i uke 17 da de klarte å finne det. Men hadde sett hjerte banke på ultralyd i uke 11 og sliter fremdeles med sterk svangerskapskvalme så var egentlig ikke redd det skulle være fosterdød. Men man tenker jo litt ekstra når enn ikke finner det. Hadde vært mer bekymret hvis det ikke hadde vært for at det samme skjedde med første mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...