Gå til innhold

ammevennlige middagsforslag??

Anbefalte innlegg

Skrevet

huff.. har hatt et par skikkelige grinekvelder, så nå er jeg blitt så redd for å spise "farlige" ting som løk, kål etc. men hvor mye skal til? er jo nesten alltid løk og hvitløk i ferdigmat (pastasauser osv.)

Noen som har noen gode, ammevennlige middagsforslag??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjempefin tråd! Jeg sliter med det samme.

Pølse i brød.

Pøles og potetmos.

Pommer frits og pøles/kylling.

Grandiosa?

Fiskepinner, poteter og gulerøtter.

Flere?

Skrevet

hehe, pøles er pølSE :)

Skrevet

enig med deg at det er vanskelig å finne middager som er ammevennlige. men har lest at hvitløk er veldig ammevennlig, ikke bar gir det ingen luft i magen, men det får visst melka til å smake godt, så babyen nyter maten sin ekstra mye. jeg spsier masse hvitløk og det går helt fint. så hvis det jeg har lest er rikitg, så trenger du ikke bekymre deg for middager med hvitløk i

Skrevet

Min erfaring er at jeg kan spise omtrent alt til middag, bare jeg styrer unna store mengder løk/kål etc.

Sauser etc med litt løk går greit, men er det retter med store biter plukker jeg vekk det jeg vet hun kan reagere på. Anbefaler ikke å prøve blomkålgrateng, det gjorde jeg med et mindre heldig resultat.. hihi

.

Skrevet

Fiskeboller i hvitsaus, kokt potet, kokte gulerøtter, stekt bacon og karri til sausen, nam!!!! Ynglingsmaten min =) =)

Grøt?

Skrevet

men hvitløk er altså bra? åå, jeg som elsker hvitløk.. :) trodde det var i "løk-kategorien" jeg... :) har et par forslag jeg og.. hehe... godt og se at det er mange andre som lever på pølser for tida..

pannekaker

kyllingfilet/snitzler + chips

hamburgere med masse salat inntil

Skrevet

ja, hvitløk skal være bra. har mange bøker hjemme, men tror det står i mamma for første gang av gro nylander eller i alt om barnet boka at hvitløk gjør at melka smaker bedre, så derfor er det bra med hvitløk. jeg spiser masse hvitløk, og babyen min drikker mye grådigere rett etter en god porsjon middag med hvitløk i.

Skrevet

I dag skal vi ha stekt torsk og potet med kokte grønnsaker.Sunt og godt :-)

Skrevet

Vil bare si at det er for det meste er løk i de fleste pølser. Så noen hadde foreslått dette og ville bare nevne det. Om det nå var løk som var problemet. Melk er det også i de fleste pølser

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...