Gå til innhold

Dere scrappedamer:

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye penger bruker dere på hobbyen deres?

Jeg er fremdeles i "etableringsfasen", der jeg skaffer meg en del verktøy, som jo er engangsutgifter. Har allerede brukt en god del mer enn jeg hadde tenkt til, og jeg har ikke så mye:

En QK-tang med to alfabeter, noen clearstamps-alfabeter, en del punchere, en papirskjærer og en pregeplate med sjablonger. I tillegg har jeg jo "forbruksvarer", som papir, blekk/stempelputer, bånd, rub-ons, brads, en del Jolee`s pluss annen pynt og småtteri.

Skjønner jo at det er helt opp til en selv hvor dyr hobbyen skal bli, og at den er dyrest i begynnelsen, men hva er egentlig vanlig? Jeg har aldri hatt en hobby som har kostet penger før, og bruker egentlig ikke så mye penger på meg selv. Nå lurer jeg på om jeg er innenfor normalen, eller i ferd med å ta litt av :S

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har laget mange fine album, men har ikke brukt noe annet enn papir å saks å litt klistremerker, å bånd å knapper. stort sett ting som æ har funne hjemme. men har jo forstått at mange bruker veldig mye penger på dette, så d må nestn bli opp til hver enkelt å bedømme.

Skrevet

Jeg begynte også med farget papir og saks, men ble bitt av basillen. Jeg bruker jo det jeg har ganske mye, så det er jo ikke penger ut av vinduet, men det har gått med mye mer penger enn jeg hadde tenkt på forhånd.

Skrevet

Ravna, du tar nok feil angående én ting: Scrapbooking er IKKE dyrest i begynnelsen. Det er når du har holdt på en stund, og virkelig blitt hekta, at det blir dyrt!

Et lite eksempel: Du har tang og er fornøyd med den, og så må du ha et par alfabeter. Etter en stund finner du ut at du vil ha flere og større bokstaver, og kjøper Revolution. Den har jo også mange fine dies. Du tror at den er topp helt til du oppdager Silhouette. Osv osv....

Selv bruker jeg ca 30.000,- i året på denne hobbyen. Trøsten er at det bare er en brøkdel av hva min mann bruker på sin hobby ;)

NB! Du kan selvsagt lage like fine prosjekter uten å blakke deg. Fantasi og skaperlyst er egentlig alt du trenger :-)

Skrevet

Jeg bare signerer trolltussa jeg ;) hihihi

det er så sant som hun sier :o)

Skrevet

30 000????? Tuller du? Jeg kan heldigvis trekke fra ihvertfall en null...

Skrevet

Har egentlig aldri giddet å regne på det, men gjorde det nå ettersom Ravna stilte spørsmålet.

Men jeg har kommet til en erkjennelse at det egentlig dreier som om to forskjellige hobbyer: Den ene er selve scrappingen og kortlagingen, og den andre hobbyen er shopping! Da jeg var barn elsket jeg å gå rundt i bokhandler og bare kikke på papirstasj og klistremerker. Jeg får litt dilla av slikt krimskrams, dilldall, kontorrekvisita og papir. Sikkert slik andre får av sko. *s*

I dag fikk jeg to pakker i posten. Den ene inneholdt Primablomster for kr 500,- Jeg stilte alle flaskene opp på kjøkkenbordet og beundret dem. Lik en unge som ser på påskeegget sitt!

Noe av det jeg kjøper blir brukt til scrapping, andre ting kjøpes nok bare for gleden av å kjøpe det...

Skrevet

Hm, neste gang jeg føler at jeg skeier for mye ut, skal jeg tenke "jaja, Trolltussa er i det minste verre enn meg"! ;)

Jeg har nok enda ikke kommet opp i et femsifret beløp, men i forhold til økonomien min har jeg allikevel brukt mye. Jeg tror dere når dere sier at det blir verre etter hvert- har merket at grensene for hva jeg vil bruke penger på stadig blir pushet.

Kanskje man bare burde slutte før det tar overhånd? :/

Skrevet

Jeg tror det er sunt for sjelen å ha en hobby. Så løsningen er neppe å slutte. Derimot er kanskje utfordringen å bruke mer fantasi og mindre penger.

Du kan gjerne bruke meg som alibi for shoppingen din! ;)

Ettersom du skriver at du aldri tidligere har hatt en hobby som koster penger, så lurer jeg litt på hva du drev med før scrappingen.

Skrevet

Det med å slutte var ikke helt seriøst ment. Jeg er nok så hekta allerede at det ikke er en løsning :)

Før jeg begynte å scrappe, hadde jeg vel egentlig ikke noen konkret hobby. Det nærmeste jeg kommer, er lesing, noe jeg er totalt avhengig av. Jeg har aldri hatt særlig mye fritid- jeg ble mamma 19 år gammel, og da ble det ikke særlig mye tid til overs. Jeg har ikke mye tid for meg selv nå heller, men det lille jeg har, går stort sett med til å scrappe- mens jeg hører på en lydbok.

Skrevet

Man får litt dilla når man først begynner. Begynte forsiktig med noen ark, klistremerker og en sikk-sakk-saks, men nå har jeg kjøpt skjærebrett bl.a. Prøver å ikke ta helt av, men en liten ting nå og da syns jeg ikke gjør noe. Det er jo andre hobbyer som koster mer. Dessuten er det fine ting å ønske seg til bursdag og jul! Og kanskje man kan lage noen bursdags- og julegaver også?

Skrevet

Ja, shoppingen er halve moroa! Nå kan jeg kjøpe meg alt jeg drømte om som liten, men ikke fikk!!!

Jeg bruker altfor mye penger!!! 500-1000,- i mnd tenker jeg. HAr blitt endel mer i et.fasen, men må lissom stadig ha noe mer. Kjøper endel brukt og sparer penger på det og så bestilte jeg alfabet på ebay til 1/3 av prisen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...