Leon+Ava Skrevet 17. april 2007 #1 Skrevet 17. april 2007 Jeg må si at jeg gruer meg til å møte jordmor. Jeg blir så lei meg når jeg hører at folk ikke har lyst til å møte jm fordi de har lagt på seg litt. Syns ikke det er riktig av jm å kjefte og gi den talen om at man ikke må være spise usunt og etc... Jeg er sikker på at alle er klar over det, men at det ikke er så lett å styre seg når man er gravid. Jeg er nå bare 12 uker, men gruer meg litt allerede. Har ikke lyst til å høre at jeg er stor å må tenke på et jeg spiser. Det sårer å høre sånt.... Håper helsepersonell tenker litt på det og.... Flere som føler det sånn?
Diva Muffin Skrevet 17. april 2007 #2 Skrevet 17. april 2007 Hvis jordmora er sånn høvelig oppegående, så nevner hun at det er viktig å spise sunt, og ikke noe mer. Helsepersonell i dag burde forstå at store mennesker spiser av en grunn, og det er sjelden sult. Å bare si til dem (evt. kjefte) at det er dumt å spise, og la det være med det er utrolig klønete.. Overspising er en spiseforstyrrelse som burde tas like alvorlig som andre spiseforstyrrelser! Så hvis hun kjefter på deg, så forsøk å vær litt tøff og be henne utarbeide en nøyaktig spiseplan til deg. Vi er jo ikke akkurat som vi er fordi vi vet så fordømt godt hvordan vi burde spise, ikke sant?
Gjest Ut på tur Skrevet 17. april 2007 #3 Skrevet 17. april 2007 Jeg var hos legen første gangen. Hun snakket ikke så my eom kosten. Innen jeg kom til jm hadde jeg satt meg litt inn i hva man skal/ikke skal spise når man er gravid. JM spurte meg litt om hva jeg spiste. Jeg kunne da informere at jeg spiste normalt sundt med lite godis (jeg orket ikke tanken på godis i starten...litt værre nå) Syns ikke du skal grue deg jeg. Det er så utrolig kjekt å høre hjertelyden til den lille når man er der Men uansett så er det lurt å tenke litt på hvor mye sukker man får i seg når man er gravid (spesielt oss overvektige) vi er litt mer disponible for svangerskapsdiabetes. Men det er også viktig å huske på at har vi det godt har den lille det godt utenom rått kjøtt, rå fisk og muggoster er sukker det jeg prøver å begrense. Men jeg sier ikke nei til mat Lykke til
Anonym bruker Skrevet 17. april 2007 #4 Skrevet 17. april 2007 Huff, jeg gruer meg noe helt vanvittig.... Ikke nok med at jeg legger på meg nå men jeg var jo overvektig fra før av og hater alle fysiske underøkelser og er livredd for stygge kommentarer... Jeg drev med slanking, men når jeg ble gravid så sier jo de fleste at det ikke er bra å slanke seg.... Heldigvis for meg har jeg god oppfølging av en lege som aldri har nevnt noe... Og har tatt UL hos han flere ganger før jeg kommer til jordmor, "slik får man øvd" hehe.... Men han har aldri sagt noe om vekta mi, enda han hjalp oss med å bli gravid, fikk pergotime... Men sist gang så skulle jeg ta utvendig UL og jeg HATER at noen ser eller tar på maven min, og det var flaut med det datt ut av meg... (huff det var så ekstra flaut fordi jeg hadde tatt innvendig UL hos han tidligere uten å si et ord, selv om jeg hater det også)... Vet dere hva han svarte?, han sa at nå skulle maven bli stor og fin... (var flaut det også, men han mente jo ikke noe galt i det i alle fall... men hadde lyst å si "den er allerede for stor", heldigvis sa jeg ikke det... Det hadde jo blitt enda flauere om dere skjønner hva jeg mener...)
Gjest Ut på tur Skrevet 17. april 2007 #5 Skrevet 17. april 2007 Tror ikke du skal være så bekymret jeg. Går nok greit Skal vedde for at barnefaren ELSKER magen din Og han som tok UL mente nok det han sa som han sa det. Gutter snakker ikke i koder. Det de sier er det de mener. Gutter er greie sånn....er vi jenter som tolker ting helt ut av proporsjoner Og vet du hva... det er kjempe kult når man kan slippe ut magen og bare være stor og GRAVID Gled deg, nyt det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå