Anonym bruker Skrevet 17. april 2007 #1 Skrevet 17. april 2007 Var på ultralyd i går. "Knerten" var i følge jordmor 15 + 3 uker gammel. I følge siste mens skulle jeg ha vært 18 uker på vei. Regnet kanskje med å bli satt en uke frem, men 2,5 uker synes jeg var litt drøyt. Hvordan kan det være mulig? Må komme tilbake om 2,5 uke for å få fastsatt ny termin. Alt var bare bra med "knerten" da, men de skal skjekke alt en gang til neste gang.
♥Tuppa, Noah ;( Lillebror ♥ Skrevet 17. april 2007 #2 Skrevet 17. april 2007 Babyen har kanskje ikke vokst så mye som den sku gjort, men den tar det nok igjen skal du se=) Neste UL kanskje du blir satt fram ett par uker igjen=) Lykke til=) Jeg ble satt 1 uke tilbake da jeg var på UL..
skytta76 Skrevet 17. april 2007 #3 Skrevet 17. april 2007 Jeg ble først satt en drøy uke tilbake på ultralyden, men ble enige til slutt. Det viste seg når jordmor dobbeltsjekket målene at de hadde forskøvet seg i programmet de bruker. Alt ble bare tull. Kanskje det samme har skjedd deg, men at det ikke ble oppdaget?
Anonym bruker Skrevet 17. april 2007 #4 Skrevet 17. april 2007 Ble flyttet 14 dager sist og 10 dager denne gang. Det er ikke uvanlig. Sædcellene kan leve opp til en uke inne i deg før de begynner å svømme og det kan ta nesten enda en uke før egget faktisk er befruktet. Og de fleste vet jo ikke nøyaktig når de har eggløsning. Kanskje du har eggløsning rett før neste mens f.eks.
Vi fikk en Jente! Skrevet 17. april 2007 #5 Skrevet 17. april 2007 har du brukt p-piller eller annen hormon påvirkende prevensjon? Jeg mener dette KAN medvirke til at eggløsningen blir uregelmessig i en periode etter man har sluttet å bruke preperatet eggløsningen kan også utebli noen ganger. Det kan vel faktisk ta opp til over et år før syklusen er tilbake til normalt. Selv brukte jeg 5 mnd etter jeg sluttet på pillen, til jeg klarte å bli gravid, men første forsøk gikk galt. Ble gravid igjen med en gang da, og nå går det bra. Men altså da gikk det 6 mnd før alt var normalt igjen hos meg, men det kan jo variere fra kvinne til kvinne.
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 17. april 2007 #6 Skrevet 17. april 2007 Jeg blei satt tilbake 3 uker med snulla, men nå har jeg ustabile sykluser, så det er grunnen. Da jeg var til UL en måned seinere etter den første så hadde hun vokst helt perfekt med tanke på den første UL-terminen, så UL var helt rett!:-)
☆Lille my* Skrevet 17. april 2007 #7 Skrevet 17. april 2007 Oy!! akkurat det samme skjedde med meg i dag! menstermin er 18sept, men ble satt til 1okt i dag! Jeg var også 18 uker trodde jeg, men jordmor sa 16+3 på ul i dag! Fikk også ny time om 2-3 uker for å sjekke nyrer og hjerte en gang til! var vanskelig i dag ettersom jeg var så kort på vei!
Anonym bruker Skrevet 18. april 2007 #8 Skrevet 18. april 2007 Takk for alle svar! Skjønner at dette er ganske vanlig! Tok ut kobberspiral 8 mnd før jeg ble gravid, så skulle jo egentlig ikke ha så mye hormoner i kroppen heller. Nå gleder vi oss til neste ultralyd, da får vi endelig en termin å forholde oss til. Lykke til jenter!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå