Gå til innhold

Smurfekveld på fredag


Drømmesmurf

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jammen er det dødt her... ingen trenger råd lenger engang, hehehe. Det betyr vel enten at vi får råd andre steder eller treffes så ofte at vi snakkes i steden eller at vi er superdyktige mødre (og fedre), hehehehe....Eller alt på en gang....

 

Simone har slått seg på en hobby bak her, iallfall river hun ivrig i stykker medlemsbladet fra Damms boikklubb, hehehehe. Vi skal på babysang nå, men skal se om jeg ikke rekker innom et par optikere først for å levere lånte solbriller. Skal få meg solbriller med styrke.... Så nå blir jeg litt "cool" til sommerferien, hihihi. Solbriller og barnevogn!

 

Trist at det er slutt på Politiagentene, ja.... Sukk. Men enig i at den siste episoden var veldig bra. Jeg ble jo lurt trill rundt her i sofaen, hehehehehe.... Trodde virkelig den fyren var ok. Men nei. Langt derifra.

Nei, nå må jeg gå.....

Skal prøve å være her inne litt mer, for det er jo koselig, også, da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei hei!

 

Florry sier:

 

"men til info skal det være lønningspils på Privat den kvelden så mulig det er stinn brakke..."

 

Er det en idé å møtes et annet sted?? Bare en tanke...

 

Bli med da vel, Florry! Jeg skal ikke bli sein eller full, Thomas må antakelig jobbe på lørdag selv om det er frilørdagen hans... Så da orker jeg ikke noen hangover! ;)

 

Snakkes...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo alle store smurf,

 

jeg har veldig lyst til å være med på fredag, men min kjære forlater meg! Buhu...han drar til portugal på jobb...jeg prøvde å hinte litt om at kunne jo gjerne tatt oss med seg da, men...

 

MEN - nytt forslag...Siden det er tilsynelatende vanskelig å finne et sted å være.... Kan vi ikke heller være hos meg? Ha en koselig ost og vinkveld kanskje? Kaffe eller te for den som heller ønsker det? Det hadde vært veldig koselig!!

 

Og for den som ønsker å ut på byen kan man jo da bare spasere til byen etterpå... alle kan jo ta med seg det de ønsker å drikke, og så kan jeg stå for ost og kjeks.

 

Jeg stemmer for!! Hehe... (for da får jeg også vært med og går ikke glipp av noe...hihi)

 

 

Ha en fin kveld!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, jeg satt og tenkte på det samme i stad jeg også. Hos meg da... Nærme byen.... *Lokke og lure dere hit*

 

Hvor lenge skal han være borte da Mona? Er alene om dagen jeg også, så alltid klar for noe sosialt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

 

Jeg skulle egentlig legge meg nå, men så MÅ jeg jo bare titte innom... :)

Jeg synes det høres ut som et kjempebra forslag med ost og vin hjemme hos enten Mona eller Anne! (Billigere også!!) Men det som er kjipt (hvis jeg skjønte det riktig) er at da kan bare enten Mona eller Anne være med.......??

Skal vi finne en annen dag som passer for flere? Eller skal vi ha et par kvelder, så noen kan være med den ene og noen den andre?

For meg hadde det passet bedre en annen dag enn til fredagen, siden Thomas må jobbe likevel. (Jeg får lettere svimmel-anfall når jeg har drukket, og da er det greit å være to hjemme) Hva ofrer man ikke for et glass vin eller to?? (Høres vel ut som den alkisen nå, men...)

Samme for meg egentlig, jeg vil bare komme meg litt ut "på egenhånd".

Hva sier dere andre??

 

God natt små og store

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt klar for utetur jeg da- men så skal jo jeg være litt vanskelig også---hihi. Men slett ikke sikkert jeg får reist ut i det hele tatt. Oppdatering fra meg kommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes vi skal ta det nå til fredagen! Har liksom gått og gleda meg litt jeg da... Og vi kan jo bare si at vi kan ta et nytt kveldstreff om ikke så lenge igjen? Trenger jo ikke vente to mnd til neste gang liksom?

 

Jeg synes det høres innmari koselig ut å ha en vinkveld hos Mona eller Anne, så det stemmer jeg for. Om vi tar det hos Mona/Anne nå, så kan vi jo være hos den andre en annen gang?

 

Jeg kommer på trillings i morra - ser fram til det:-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Er det jeg som er utafor, eller? Ser ikke det store problemet med barnevakt, liksom, hihihi, vi tar bare med lille bustehue bort fremdeles, vi og lar henne sove i bilstolen...., men skal man drikke vin e.l. skjønner jeg jo at den bilstolen ikke er der, men... vogn, da, og spasere bort? Det hadde jeg gjort... Kanskje det er for langt.... Jajaja.

 

Jeg stemmer iallefall for Mona eller Anne. Dere to får finne ut dere i mellom, synes jeg. For meg er det koselig bare med en kveld og finne på noe..... Fikk jo ikke gått på sykurs her om kvelden pga at gubben skulle bort, og det ble litt kort varsel på over tretimers barnevakt, så jeg måtte bare kutte det ut. Simone og jeg hadde en fortreffelig kveld, vi, så det var så greit, så, hehehehe, men, je , det er jo artig å finne på noe, ja....

Må en tur ned og se hva barnet mitt gråter så sårt for, hun har vel mista smokken. Nå må hun sove, altså.....!

 

Men det blir trillings på flere enn meg, høres bra! Skal jobbe for å være der tidsnok, hihihi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei!!

 

 

Ja da tar vi rett og slett en hjemme vinkveld... Men hvor? Det er i bunn og grunn det samme for meg, Jeg vil jo veldig gjerne ha det her hos meg, men det spiller forsåvidt ingen rolle... om Anne har det så kan vi evt ta hos meg neste gang.. Uansett så er det vel en av oss som ikke får vært med da eller? Jeg får ikke barnepass i morgen. Jeg bare kaster ballen videre jeg, om dere vil komme til meg er dere hjertlig velkommen! Om det er noen som velger å trille etc også er det bare å gjøre det... Litt verre for meg å komme meg ut med to barn liksom...

 

Og det kan jo være en hjemmevinkveld med en tur ut etterpå for de som ønsker det??

 

Jeg kommer på trillings!

 

 

See ya

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg lest innlegg her ei stund, og det slår meg nesten hver gang at folk her vingler hit og dit, og man klarer ikke helt å bestemme seg....

 

Nå ble det satt opp en dato, etter litt om og men, så ble det spekulert i hvor man skulle treffes og alle har ei mening om det uansett, så hvorfor ikke skjære igjennom for den som kom med ideen og si DATO, STED og KLOKKESLETT (ihvertfall sånn til ettertid), så kan de som kan komme, komme -og så kan de som ikke kan komme, komme neste gang!

 

Fint at Mona og Anne ønsker å ha vinkveld, og her vil jeg bare si noe igjen; Mona var først ute med å invitere, så da kan det være neste gang hos Anne.

 

-Og Mona; jeg synes at hver enkelt som kommer kan ha med seg drikke og en ost hver, du skal da ikke måtte legge ut for alt....

 

PUH! Det var godt å få slippe ut nordlænningen og få lagt sæ oppi ting man egentlig ikke har noe med.... Ha-ha! Beklager, men noen må bestemme seg, og jeg hjelper gjerne til der...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, litt enig i det der... Men samtidig må det jo være mulig å endre planer hvis det ikke passer så bra likevel:-)

 

Nå ble vi tilslutt enig om at vi skal ha vinkveld hos Mona - klokka 21 - var det ikke det vi ble enig om? Støtter forslag om at vi tar med vin og ost.

 

For de som ikke var m på trilling i dag: dere gikk glipp av en laaaaaang tur, hehe...

 

Ses i morra:- )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff, ser at det ble mye frem og tilbake her... Dere er seff alltid velkomne på vinkveld hjem til meg, men som jeg sa på treff i dag; er litt sliten, så har det best her hjemme alene i morgen uansett! Jeg har jo også visst lenge at jeg ikke kunne være med på vinkvelden, så bare et halvseriøst forslag... Ikke alltid tankene kommer seg helt ut på papiret gitt;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha,hha, oii, må stoppe for å trekke pusten hihihi, -eller var det skriveFelf??

 

Det er godt at det er noen som tør å la høfligheten og de rettferdige hvis-om-atte- innvendingene fare, og si rett ut hva de tenker! Jeg er helt enig i at når Mona var først ute med invitasjonen, så bør det være hos henne, og jeg holdt på å si det før i dag, men så tenkte jeg at kanskje det var dumt å si det høyt, og så ville jeg jo gjerne at både Mona og Elendig mamma 19.9 skulle få komme, og at det da var bedre å la de to bli enige.... Det er nok helt riktig observert at vi vingler hit og dit med hva vi mener, de fleste av oss, nettopp for at alle skal bli hørt og sett, og ingen bli såra (er det litt typisk jenter, eller?) ....Jeg er med på å bygge opp under det selv hele tida. Men jeg synes faktisk at det er slitsomt å ta hensyn til alle parter hele tida, spesielt hvis det er noe jeg virkelig mener noe med, og så har jeg jo lagt meg til denne stilen med å mene flere ting samtidig, huff.. (Jeg er så glad for slike "storkjeftede" nordlendinger, hehehehe!!) På den måten kommer vi aldri fram til noe, nei, og ingen vil vel heller bli stempla som den som sier imot de andre (og tenk om det jeg sier virkelig blir tatt ille opp? (Parantes i parantes: dere er altfor snille og koselige til det, men man vet jo aldri....hihihi)) . Men når det er sagt, så er det jo også lov å høre på andres argumenter og ombestemme seg, eller endre en plan som ikke fungerer, slik som Tonis sier, men det handler vel også noe om hvordan vi formulerer oss.....

 

Jeg skal også innrømme at det er typisk meg ikke å bestemme meg for noe. Men det er dersom det er flere alternativer som ligner eller hvis det ikke er så viktig for meg. Er det derimot noe som er veldig viktig for meg, kan jeg nok plutselig skyte hals og overraske folk litt.

 

Ja, dette var vel en bra dose ord for denne gang, vel. Ble bare litt engasjert, hehehehe.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kan jo evt omdøpe oss til vinglepetter-gjengen? Hihi..

Var virkelig ikke meningen å gjøre det vanskelig for noen, var bare litt morsomt i grunnen, for tenkte faktisk på å be dere hit (et lite sekund) på samme tidspunkt som Mona inviterte, sjekket tidpunktet hun skrev innlegget:) Så kunne jo ikke være noe dårligere jeg, måtte jo invitere jeg også;) Var absolutt ikke ment som noen konkurranse, men mest som en morsom greie. Ser på innlegget nå at jeg ikke fikk frem dette godt nok, så skjønner jo forsåvidt at det ble tatt opp slik. Men igjen; ikke meningen å lage krøll for noen, verken Mona eller dere andre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

Er ute med breiflabben igjen... -Neida! Ville bare si til Anne at det vinglegreiene er helt generelt. Ikke ta det ille opp eller føl deg uthengt for all del. Er bare det at det enkelte ganger blir foreslått en ting og så blir man usikker og så begynner ballen å rulle og den blir kjempestor. Helt greit å forandre på planer det er ikke det, men det kan bli endel frem og tilbake før man kommer fram til en plan, og når den er i boks så blir det litt frem og tilbake på selve planen... osv.... Det er ikke noen av dere som sitter i kommunestyret???? Ha-ha! (spøk).

Så reklamen i dag fra Fjordland med vinglepetter, så du tok ordene fra min munn, Anne.... Har forresten en vinglepetter her hjemme; Selma klarer ikke helt å bestemme seg for om hun skal sovne i kveld eller om hun skal ligge i sengen å leke med kose-kaninen sin. Så jeg tror mamma tar en avgjørelse og gir henne litt mer på flaska og så forsøker vi en gang til.

 

Ha en trivelig kveld jenter, og takk for at jeg får lire av meg noen meninger uten at dere tar det veldig ille opp. Tåler en støyt jeg også, så det er bare å ta igjen!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hahahahahahahaha...

 

 

dette var morsomt å lese!! Mange som ble engasjert over vinglete gjeng ja!! Ha ha ha...

 

DA ER DET VINKVELD HOS MEG I MORGEN (fredag 20.april) KL 21.00!!! Ta med det dere vil drikke og evt favorittosten eller lignende... Kan jo være sjokolade også for den som liker det best...(som meg f.eks...hihi)

 

HVEM KOMMER?

 

Hjertlig velkommen skal dere være!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mona, jeg kommer og Sangsmurfen sa nettopp at hun skulle komme, men det forsto du kanskje i går...

 

Ja, det var litt morsomt å lese her ;-) Mye fram og tilbake. Hver gang jeg skal noe med denne gjengen pleier jeg å sjekke nettet sånn rett før jeg skal gå. Bare for en "siste liten sjekk" liksom. Men jeg er glad det ikke var så vinglete før når vi ikke kjente hverandre så godt. Mona banket liksom bare i bordet og så ble det slik! Flott at noen tørr! :-)

 

Tror Å er glad til for at jeg forsvinner ut av huset en dag. Han får gjort mer slike ting han vil og ikke bare slike ting som må gjøres!

Vi snakkes i kveld alle store smurfer som har mulighet for å komme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste innlegg burde handle om at Vinglepetterklubben moser rundt i byen på torsdag med Smurfesus etter seg, hahahaha!!!!!

 

Anne, det var ikke personlig mot deg, nei! Fullstendig klar over dine koselige intensjoner, vær trygg!

 

Neidia, var bare så deilig å svare på noe med fullt engasjement! Vi er jo alle andre steder en på nett om dagen! Haha! Tror dere vi klarer å være på stasjonen på torsdag, da? Hihihihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hihihihihihihihi

 

jeg kommer ikke på torsdag, jeg må beise og fikse huset litt i stand her til notar megleren kommer på fredag..

puh...har mye å henge fingrene i...

 

hva gjør man med alt som man samler i boder, og som man aldri bruker, men som "kan være kjekt å ha en gang hvisomatte dersomatte..." Blir helt tullerusk jeg...er det mulig å spare på så mye (unnskyld uttrykket) DRIT?? Fatter ikke hva jeg skal gjøre med alt... VI må jo få ryddet og få litt orden her til vi skal ta bilder etc av huset, og så er det jo greit å få ryddet unna masse (her kommer uttrykket igjen..) DRIT til vi faktisk skal ha visning... Hvor mye må man fjerne da? Kan man ha litt ting og tang stående i bodene etc, eller går folk virkelig inn i skap etc og kikker? vurderer sterkt å ha et garasje salg, det hadde nok ikke vært så dumt igrunn... men finnes det interesse for det hos folk da? hmmm... Blir ikke helt klok på dette nei...

 

Noen som har gode råd?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner deg så godt.... Har altfor mye rot og tull selv rundt omkring....Blir lettere oppgitt over å se andres nydelige hus og så vite at vårt er stappfullt av rot... Og så bare etter 6 år!!!!!!! Utrolig!!!!!

Det er sånne ting som du beskriver, som vi trenger av og til, iallfall kanskje..... Sukk Og så er det alle mine bittesmå ting rundt om i huset, men det har ikke du så mye av, tror jeg, mange små ting som er bra og ha, men som er spredd rundt overalt, hehehe....

 

Jeg tror ikke det er vanlig å kikke inn i skap, det har da aldri jeg gjort på visninger, det måtte i så fall være på steder der det er innebygde skapløsninger, for å se hvor stort det er der, men da får man som regel skapet åpnet for seg, tror nå jeg. Men rent ut sagt, nå er det 6 år sia sist, da.... Noen pappesker pent stabla i garasjen med det verste tullet, da? Iallfall av det som dere ikke har tenkt direkte å kaste?

 

Nei, jeg er visst dårlig på å gi råd.... Sukk... Ommøblering?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der kjenner jeg til, Mona! Jeg har skikkelig kastevegring, men når man flytter blir man liksom litt tvunget til å kaste ting...

Ang. visning så tror jeg ikke det er noe vits i å rydde i skap og boder sånn. Det gjorde i hvert fall ikke vi. Det viktigste er vel at det ikke er så mye stæsj framme i stue/kjøkken osv??

Hm, det var ikke mange gode råd.... Men jeg skjønner hvordan du har det!

 

Må si meg enig med Sangsmurf at det var kjempekoselig på fredag. Haha, skulle sett meg og Sangsmurf på vei hjem igjen - vi skulle gå samme "lure" snarvei som da vi gikk til - da det var lyst. Ingen god ide å gå på sti i svarte natta gitt! Blei mye fomling og nesten-fall, helt til vi kom på at vi kunne bruke lyset på mobilen - aha!

 

Ikke sikkert jeg kommer på torsdag heller. Driver også og beiser, og på torsdag kommer kanskje pappa for å bistå litt. Vi får se!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt råd; RØYSA!!!!! Kast ting som er ødelagt eller som man tror ikke noen vil få bruk for (sistnevnte kan leveres på bruktbutikken på røysa), gamle klær som er fine gis til frelsesarmeen og så kan du ha garasjesalg selvfølgelig. Spørs hvilke ting det er du skal kvitte deg med. Vi hiver rundhåndet eller gir det bort. Neste tur på røysa er med noen madrasser og ei dobbeltseng.... Snart ryker også kjøkkenbordet og stolene ut til fordel for et mindre og penere et tenker jeg... Jeg er ekstrem på kasting eller å kvitte meg med ting! Hater å ha ting jeg ikke har bruk for! Det tar opp plass og samler støv og hvis det ikke blir brukt hvorfor har man det?? Liker dårlig at jeg har en dobbel-vogn stående i gangen nede og tar opp plass... Ser ikke ut som om vi får brukt den så mye... Men den skal jeg i så fall selge! hi-hi!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehehe..

 

jada, rot og rydding er tydelig noe som engasjerer.. kan det være fordi alle har rot og for mye ting iblandt?

 

Jeg har allerede vært en tur på røysa Gry! Og gav bort masse ting til bruktbutikken! Noe av det var til og med skulpturer og småting kjøpt på f.eks ikea som var tenkt å ha til gaver etc en gang...men det har liggi så lenge i boden at det var uansett helt avleggs... Nye ting, ubrukt, men de ble såklart bare kjempeglade for å få det der...kunne jo ikke kaste det...Og så et annet problem - jeg har så mye lysestaker, vaser etc, som jeg ikke aner hva jeg skal gjøre med! Jeg bruker jo ikke så mye på en gang, og jeg har liksom ikke lyst til å kvitte meg med det heller...som sagt, kjekt å ha... hmmm...iallefall med det hyppige stilskiftet mitt! Hahaha... Og verktøy - DET hører hjemme UTE i garasjen...ikke inni alle boder etc...huttetu...at det går an å ha så mye rot overalt, på et så lite sted? hvordan er det mulig da? Kjekt med alt man kan stable i høyden, men du verden så mye det blir også...huff...og...hva skal man med et skap fullt av sengetøy f.eks... jeg har funnet ut at vi trenger igrunn bare to sett sengetøy hver, så slipper vi å fylle opp mer enn nødvendig... evt tre sett da... To hørtes litt lite ut, hvisomatte dersomatte ungene blir syke etc...kaster opp f.eks... sengesett er som håndklær - en forbruksvare. Jeg kvitter meg med det etterhvert som det blir utvasket og stygt... Nå er det på tide med nye sengesett til oss, jippi! hahaha... eller hva med gardiner... jeg har mengder med forskjellige gardiner!! Sånn til å bytte på når jeg blir lei og sånn...halloooooo... er det noe poeng da? ...

 

......................................................................................................

 

 

Nå skjønner jeg at jeg har kommet inn i en veldig KASTE modus, så nå burde jeg vel bare hive meg rundt og brette opp ermene... det blir nok mye som kastes i dag ja...

 

 

ha en fortreffelig dag alle store og små venner!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...