Gjest Skrevet 17. april 2007 #1 Skrevet 17. april 2007 Hei :-) Er det noen som vet om at hvis jeg snakker med familievernkont for å få vite om hva jeg kan gjøre ift bf som foreløpig ikke har bedt om noe samvær. Vil de på noen som helst måte kunne videreformidle noe av dette til bf. Evt registrere det som at jeg på en måte nekter han samvær? Saken er den at jeg har snakket med politiet ifm bf og ting han har sagt og gjort. Bl.a at han har truet med å ta henne til Tunisia hvis jeg søker om bidrag. Politiet sier at jeg må ikke la han få være alene med henne noen gang. Og at jeg må ikke godta om han kommer til oss uten avtale på forhånd. +at hvis han truer meg med noe som helst nå som jeg har søkt bidrag så må jeg anmelde han. Uansett utfall av sak vil han da i hvert fall få seg en kraftig advarsel om at jeg ikke godtar noe dritt derfra. Men, som alle vet, politiet kan aldri gjøre noe før ting allerede har skjedd. Så de rådet meg på det sterkeste å snakke med barnevern og familievernkont. Jeg har en veldig god kontakt i barnevernet jeg skal snakke med. Men familievernkont har jeg aldri snakket med. Det jeg er redd for nå er at bf skal få vite noe og dermed prøve å få samvær pga det. Eller at fa.v.kont. vil se på meg som en som prøver å nekte barnet den samværsretten hun har+++ Dette er jo ment som å skulle være forebyggende. Men jeg vil jo ikke snakke med noen om det skulle virke mot sin hensikt.
Anonym bruker Skrevet 17. april 2007 #2 Skrevet 17. april 2007 Meklerene på familievernkontoret er opptatt av barnets beste, og ikke alltid "ute etter" å få laget en standard samværsavtale. Snakk med de og ligg frem saken din, men vær saklig. Ikke snakk om barnefaren men stygge ord (f.eks. den forbannade idioten....), da fremstår du bare som en som er ute etter hevn. Lykke til!
Gjest Skrevet 17. april 2007 #3 Skrevet 17. april 2007 Takk. Saklig skal jeg være :-) Er veldig nøye på hvordan jeg legger frem ting. I sv.sk var det vel meg som "ropte" høyest, full av hormoner som jeg var. Nå er jeg helt rolig , mens bf er den som skriker. Liker ikke bruke stygge ord til vanlig, og bruker det aldri i samtaler med det offentlige så det skal nok gå bra ja :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå