Gå til innhold

Går dere etter ul-termin eller menstermin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg går etter mensterminen når jeg bytter fra termin til termin.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mine er så like at... går etter UL termin jeg

Skrevet

Jeg går etter ul termin, men er bare to dager i mellom.

Skrevet

er jo Ulterminen alle andre går etter (jordmor, sykehus, leger osv) så hvorfor skal jeg være så "sær" å gå etter mensterminen!!? når ingen andre gjør det liksom!??

Skrevet

Går etter UL termin. Bare 3 dager imellom for meg da.

Husk på at helsevesenet vil gå etter UL termin og ikke din menstermin.

Så du kan risikere at du føler deg flere dager på overtid, men at lege/jordmor bare smiler og sier "bare 1 uke igjen til termin nå, vi setter ikke i gang noe ennå"

Tenker det er like greit å venne seg til UL termin først som sist, og ikke begynne å vente altfor tidlig heller.

Mensterminen kan du jo ha i bakhodet, du glemmer nok ikke den selv om du ikke blir minnet på den hver dag her inne =)

Skrevet

Man må jo gå utfra ul-termin kan du skjønne. Menstermin kan være feil pga eggløsningen trenger ikke å være nøyaktig på den dagen du beregner. I tillegg varierer det litt når egget ditt ble befruktet i forholdet til eggløsningen da de har mange timer levetid før evt befruktning.

Er det lang tid mellom mens- og ultermin din da?

Skrevet

jeg gå etter ul termin iallefall:)

Skrevet

Ul-termin ja..Det er jo den vi skal gå etter...

Skrevet

Går etter UL termin, for det er det lege, JM, sykehus, NAV og alle andre gjør ... (samt at jeg har satt opp ul termin som min termin på din side... dermed stemmer det som kommer opp av info om meg og hvor langt jeg har kommet også). Men nå er det bare 4 dager forskjell til meg da...

Skrevet

Det er 9 dager mellom terminene mine. Jeg valgte mensterminen for jeg husker sexen den morra'n vi mener gutten ble unnfanget. Det var nemlig i en periode hvor vi hadde lite sex(jeg har problemer med lysten til tider).

Jeg testa ikke etter el siden jeg har pcos og de sier at man ikke kan stole på el-testene da. I følge ul terminen skal gutten ha blitt unnfanget rundt 29.november,men den uka hadde vi ikke sex. Jeg hadde ikke huska det sånn hadde det ikke vært for at jeg er gravid og at vi hadde lite sex da. hehe.. Men vi hadde sex rundt den 20. Neste gang vi hadde sex var rundt ikm og det var 6.desember.

Skrevet

UL termin. Uansett hva folk mener og tror så er det den som er rett og den som alle leger og jordmødre går utifra.

menstermin er kun en midlertidig termin til man får en endelig en.

Selv om man vet når man laget babyen kan det fortsatt ta lang tid før egget ble befruktet så derfor er det ingen som vet nøyaktig når terminen er.

Skrevet

Menstermin og ul-termin er på samme dag for min del. Men hadde de ikke vært det, hadde jeg gått etter ul-termin.

Skrevet

Ul-termin...det er jo den sykehuset tar utg.punkt i....

Skrevet

Jeg går etter 3D ul... Den sier termin er 12 juli.

Menstermin sier 6 juli mens ordinær sier 22 juli...;) Jordmor tror 16 juli...hehe:)

Masse tall...

Skrevet

Men går ikke sykehuset/legen/jm etter den ordinære ul-terminen da?

Skrevet

Jo, det mener jeg også, at sykehuset går etter ordinær ul-termin. En 3D-ul er som regel tatt så sent i svangerskapet at størrelsen på babyen ikke lenger er å gå utfra siden de fra ca uke 20 vokser ulikt.

Skrevet

Ja,men etter vekta og str var jeg visst 25 uker og ikke 24 uker som ordinær ul hadde sagt.

Jordmor syns ikke det var så usannsynlig siden jeg hadde blitt stilt tilbake 3 uker....

Skrevet

Går etter UL-termin :)

Skrevet

Hei,

forrige svangerskap ble jeg flyttet 10 dager ift mensterminen (jeg visste også når unnfangelsen fant sted), og det er som mange andre skriver her UL terminen som gjelder ift når det regnes permisjon, overtid eller for tidlig født fra. Så for meg er det kun UL terminen som gjelder. Det at det er mange dager "feil" kan skyldes både at sæden kan leve mange dager inne i en og kan således treffe en eggcelle mange dager etter sex, og det kan også ta mange dager før det befruktede egget fester seg. Derfor kan det bli stor differanse.

Skrevet

Går etter ul-termin. Hadde eg gått etter menstermin sist hadde eg blitt gal fordi ungen ikkje kom då eg var 14 dagar over tida...

I og med at det er ul-terminen helsepersonell går etter når det er snakk om kontrollar, overtidsvurdering og sånn, er eg innstilt på at ul-terminen er riktig (sjølv om eg veit at mensterminen stemmer ;-p).

Skrevet

Har samme dato på både mens termin å ul termin æ.......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...