Gå til innhold

Aha opplevelse hos jordmor i dag...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var hos jormor til ny kontroll i dag, og da hun målte livmoren hadde den ikke vokst noe siden forrige gang jeg var til kontroll.. Er nå i uke 34 og det er 2 uker siden sist jeg var der sist... Skal inn til ny kontroll om en uke...

Er det noen andre som har opplevd dette???

Hun sa jeg ikke skulle bekymre meg, men det er jo lett og si:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei!

Jeg opplevde dette. Fra uke 30- nesten uke 35 vokste ikke magen nesten i det hele tatt. Var til extra ul og hyppige kontroller. Fikk bekreftet at jeg har litt lite fostervann, men ikke noe faretruende. Nå har magen gjort et kjempehopp, og jeg ligger rett over de røde streken på skjema:)) (er i uke 39)

Barn kan vokse i rykk og napp - oxo de som ligger i magen, så mest sannsynlig er det nok ikke noe galt:)) Prøv å slappe av:)

Skrevet

Har opplevd det, og ble bekymret til ingen nytte!

Hos meg var det så enkelt som at JM og lege /gikk til kontroll hos de annen hver gang) ikke målte likt, rett og slett. Begge var erfarne og veldig flotte, men hadde forskjellige punkter å måle utifra.

Ellers har jeg også venner som har fått målinger av samme person, men uten vekst mot slutten av svangerskapet, og de har også fått vite at det ikke er noe å tenke på. Hun tar deg inn til ny måling om en uke, og så lenge babyen din beveger seg som den bruker er nok alt som det skal.

Skrevet

Ble litt beroliget her nå, men jeg har masse rare tanker inne i hodet...

Kommer til å være litt bekymret til neste uke... Hva viss det ikke har vokst noe da heller??? Blir man da automatisk sendt på ultralyd for å sjekke at alt er som det skal??

Skrevet

Mitt SF-mål hadde flatet ut(ikke vokst fra uke 34-37), og lå under den grønne linja på skjemaet, så legen sendte meg på sykehuset en tur.

Der fikk jeg tatt en CTG og en ultralydundersøkelse, og alt var stort sett bra. Litt lite fostervann, så skal opp igjen om ei uke.

Var ikke så veldig bekymra, siden det fremdeles er masse liv til samme tidspunkter på dagen, men greit med en ekstra sjekk.

De trodde årsaken til at målet sto stille, var at barnet har kommet så langt ned i bekkenet...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...