Gå til innhold

Mage smerter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kl 2 i natt våknet jeg av en uholdbar smerte i magen.Det er flere år siden jeg hadde mageknipe sist,men i natt kom det. Ble livredd.da jeg er i uke 17 nå. Hadde ikke vondt på bare ett punkt,men hele i ca 2 min så gikk det over. Burde jeg bekymre meg å ringe lege eller er det normalt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har hatt det slik jeg oxo, og etter det jeg skjønte på det jeg ble fortalt så var det bare noen kraftige kynnere.

men er ikke sikker.

Skrevet

Er det kynnere? Oi,det var sterke greier.Har hørt om det,men trodde det bare sånn litt vonde murringer eller no.Hvor langt er du på vei?Takk for svar:)

Skrevet

Jeg er også i uke 17 og fikk det samme i natt, 7 kraftige krampetak som var så vonde at jeg ikke klarte å puste eller bevege meg.., kom med ca 1-2 minutters mellomrom, så gikk de over, håper noen kan svare oss!

Var redd noe var galt, men ble litt roligere da de ga seg.

Skrevet

Jeg har også hatt disse smertene.Kom på natten å jeg trodde det gikk galt.Ble livredd.Har aldi hatt kynnere før.....tror jeg.Er i uke 16+5.

Skrevet

Hei.

Eg har og hatt sånn smerter når jeg var i 16-17 uke. Var på legevakten, og de trodde først jeg hadde blindtarmbetennelse(!), men det var ingen indikasjon på betennelse i kroppen. Jeg fikk så beskjed om å komme igjen om smerten fortsatte utover dagen. De konkluderte med at det trolig var båndene som fester livmor til lysken, (eller noe sånt) som strakk seg. Det var skikkelig vondt, og jeg måtte ligge i fosterstilling.

Er nå i uke 28 og har ikke hatt lignende smerter igjen.

Håper det ikke er noe alvorlig med dere, og at det går bra :)

Skrevet

hei. jeg er 24 nå og rundt samme tid som dere hadde jeg lignende smrter, jeg vre meg i smerte og fikk ikke puste.. det kan være kraftige kynnere men også det at bebisen vokser og at ting fester seg.. gikk over og lillegutt har det supert i mors mage :-)

Skrevet

Hei.

Jeg er også i uke 17 og har opplevd det samme. Jeg gikk til lege og fikk bekreftet at alt stod bra til med babyen. Jeg var veldig bekymret og fikk komme til hos en lege som også var gravid, noe som var veldig hyggelig og godt. Hun fortalte at det kunne være ulike grunner til at man fikk vondt i magen, mellom annet at det var ting som kunne ligge i klem og at enkelte organer vokser under graviditet. Tror nok alt er som det skal, men om du er veldig bekymret ville jeg kontaktet lege. Lykke til! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...