Anonym bruker Skrevet 17. april 2007 #1 Skrevet 17. april 2007 Er det noen som vet om det blir bestemt hvem som får den midlertidige omsorgen for barnet ved det forberedende rettsmøtet, om man ikke blir enige da om hvor barnet skal bo?
lille oss Skrevet 17. april 2007 #2 Skrevet 17. april 2007 jeg er ikke sikker på om dommeren på møtet kan bestemme hvor barnet skal bo, men jeg har vært på et slikt møte for ikke så lenge siden, og det er egentlig bare til for å se om dere kan bli enige om omsorgen osv uten at dere havner i selve rettsalen og en dom blir sluttresultatet.... når jeg var der la vi begge frem vår sak, og vi kom til en foreløpig enighet... skal tilbake på et nytt møte iløpet av året så vi kan komme til en fast avtale..men her har barnet aldri bodd sammen med far da.. var kanskje ikke til så mye hjelp..
Anonym bruker Skrevet 17. april 2007 #3 Skrevet 17. april 2007 Takker for svar! I mitt tilfelle tror jeg ikke vi blir enige, fordi vi begge står på vårt. Barnet er 1 år. Og jeg ønsker ikke delt omsorg da vi bor 1 time unna hverandre. Føler at barnet ikke før har kommt til ro før barnet skal flytte på seg igjen (med 1 uke her og 1 uke der). Så jeg får bare håpe at det blir en midlertidig omsorg for en av oss der og da. Selv om jeg føler at den som får midlertidig omsorg også får hovedomsorgen til slutt. Så jeg får bare håpe på det beste!! Føler det er jeg som har vært hovedomsorgspersonen for barnet det første leveåret, følt meg som en alenemamma med andre ord.
lille oss Skrevet 17. april 2007 #4 Skrevet 17. april 2007 ja, jeg skjønner hva du mener, jeg vet ikke hvordan vårt tilfelle kommer til å utarte deg heller, da far vil ha 50/50 og jeg vil ikke... men vi får vel bare se hva som skjer når vi skal på et nytt møte, selv om det er grusomt! jeg gruer meg sånn, og får vondt i magen bare jeg tenker på det..
Anonym bruker Skrevet 17. april 2007 #5 Skrevet 17. april 2007 Litt utenom tema dette her, men dere som har vert på sånt rettsmøte: Hvor mye kostet det dere med advokat og sånt? For dere som ikke har fri rettshjelp da......
lille oss Skrevet 17. april 2007 #6 Skrevet 17. april 2007 jeg har fri rettshjelp til en viss grad... har vel betalt rundt 3000 kr til nå, men betaler bare en egenandel som øker litt for hver gang et timeantall overskrides... men ellers står det på en prisoversikt på kontoret til advokaten min at 1 time koster 1250 kr.... man kan sikkert forhandle seg fram til en fatspris..
Anonym bruker Skrevet 17. april 2007 #7 Skrevet 17. april 2007 Min advokat har samme timepris som din. Men hvor mange timer må jeg regne med at det går da?? Har ikke fri rettshjelp, så jeg må nok begynne å spare.....
Anonym bruker Skrevet 17. april 2007 #8 Skrevet 17. april 2007 Jeg har nok også fri rettshjelp, ihvertfall til oktober. Til no har eg bet. 820. Deretter skal jeg bet. en sum på ca 4000-5000. Vet ikke hvor mange timer man har behov for, kan variere hvor mye det blir, kommer jo an på hvor lang tid det tar. Har hørt om de som er oppi 50 000 og noen som er nærmere 200 000, men da har det nok tatt sin tid. Så håper det går raskere for din del. Er surt når man må gå den veien.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå