McMom med to gutter ♥♥ Skrevet 17. april 2007 #1 Skrevet 17. april 2007 Vi vurderer å gi gutten vår noe i tillegg til MM. Han er 4,5 mnd, ville dere gitt grøt eller noe frukt, og når i løpet av dagen ville dere gitt det?
klar for 3? Skrevet 17. april 2007 #2 Skrevet 17. april 2007 Jeg ville startet med grøt enten til lunsj eller middag når han er våken og opplagt. Da er ihvertfall gutten min mest klar for grøt. Frukt har jeg lest at det er best å vente med til etter at de har begynt å like grønnsaker. Hvis ikke kan de bli litt for glad i søtsmaken. Det stemmer i vårt tilfelle. Lillegutt rynker på nesen av gulrotmos, men gaper høyt hvis jeg gir ham fruktmos rett etterpå.
McMom med to gutter ♥♥ Skrevet 17. april 2007 Forfatter #3 Skrevet 17. april 2007 Best å ta grøt, grønnsaker og frukt til slutt da. Ville ikke tatt grønnsaker før grøten? Hvor lenge ville dere gitt bare grøt før dere begynte med grønnsaker? (evt omvendt rekkefølge..)
klar for 3? Skrevet 17. april 2007 #4 Skrevet 17. april 2007 Vi begynte med grøt når han var ca. 4 mnd og prøvde med grønnsaker da han var ca. 5. Nå er han 6 mnd og spiser en hel porsjon grøt, men fremdeles bare noen teskjeer grønnsaker. Helsesøster foreslo at en gir et måltid grøt fram til han spiser ca. en porsjon grøt, så kan en prøve med et måltid til, med f.eks potet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå