amilde 11.06 Skrevet 17. april 2007 #1 Skrevet 17. april 2007 Jeg ønsker veldig å få epidural på min neste fødsel. Skrekken er at jeg skal få ei jordmor som bestemmer at jeg skal føde uten. Jeg vet at det kan være for seint å få epidural eller at det har vært feks en stor ulykke o.l. slik at alle anestesileger er opptatte. Det kan jeg takle. Men hvis jeg får ei jordmor som er frelst på naturlig fødsel og bestemmer at det er det beste for meg så vet jeg ikke helt hva jeg gjør. Jeg hadde epidural sist gang og var veldig fornøyd med det.
*Mustang Sally* Skrevet 17. april 2007 #2 Skrevet 17. april 2007 Det har hun vel ikke lov til. Du har rett på det hvis anestilegen er ledig.
pillis Skrevet 17. april 2007 #3 Skrevet 17. april 2007 Skal ikke jordmor tilpasse seg etter oss. Hvis vi vil ha epidural har vi vel rett til det?? Jeg er førstegangsfødende og har absolut tenkt å få epidural hvis jeg ikke klarer smertene. Ble litt skremt jeg nå då. Kan man ikke bytte jordmor hvis man er missfornøyd??
*Mustang Sally* Skrevet 17. april 2007 #4 Skrevet 17. april 2007 Man kan ikke bytte jordmor under fødselen. Man har den man får. Men hun skal føye oss så langt det går.
MAMMA1 Skrevet 17. april 2007 #5 Skrevet 17. april 2007 Man er selv "herre" og bestemmer hvordan fødselen skal foregå. En jordmor kan komme med forslag, til ditt eget beste, men kan ikke avgjøre noe. Som det blir sagt her, man får epidural hvis det ikke er for kort tid igjen el anestesilegen er opptatt. Selv synes jeg ikke det siste burde vært en god nok grunn, burde vært en tilstede på fødeavd til enhver tid!
ღDidrikmamsenღ Skrevet 17. april 2007 #6 Skrevet 17. april 2007 Du kan bytte jordmor jo!!! Så lenge det er noen andre tilgjengelig (og det skal det være) så får du byttet hvis du vil det. Ikke noe problem!!! Byttet sist jeg
Tia med 2 ♀ Skrevet 17. april 2007 #7 Skrevet 17. april 2007 man kan bytte jordmor men bare om det finnes en annen ledig... Bare husk at det er din kropp og stå på ditt skulle du møte motstand ikke gi opp.
*Mustang Sally* Skrevet 17. april 2007 #8 Skrevet 17. april 2007 svært sjeldent det er jormødre tilgjengelig for bytting. Ihvertfall her jeg bor.
babybooooom-OG Alisha babyen.. Skrevet 17. april 2007 #9 Skrevet 17. april 2007 Jeg har alltid hørt at om man har tatovering i korsryggen, så kan man ikke få epidural..er dette en myte, eller er det sant?
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 17. april 2007 #10 Skrevet 17. april 2007 En venninne av meg kunne ikke få epidural fordi riene ikke var sterke nok, og epidural bare ville gjøre det verre. Hun hadde laang fødsel, så til slutt måtte hun få morfin. Men tror det bare er i spesielle tilfeller!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå