Gå til innhold

Når skal kvalmen gi seg????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kastet opp og vert kvalm i evigheter nå!! er 13+2 i dag har vert sykemldt pga dette. men føler at eg nesten dei prøver å presse meg tilbake til jobb. for du vet graviditet er ein tilstand og ikkje ein sjukdom..

er aktivt sykemldt men kommer meg ikkje på jobb kan spise frokost 2-3 ganger før den kanskje holder seg ned..skal prøve å komme meg på jobb i dag, men tviler på at det går i dag heller. ÅÅ eg håper den gir seg i morgen he he det står iallefall at den skal gjere det på babyverden. er det nokon som har noko oppmuntrene ord til meg om at det gir seg snart???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei hei...

kvalmen min ga seg mer eller mindre etter uke 19 omtrent.. men henger igjen litt enda, er i 23+0 i dag, og hender det glimter til litt...

er ytterst kjedeli å være kvalm og håper du slipper unna snart, men er mange som er kvalm hele veien og, desverre..

Skrevet

Jeg spydde kontinuerlig fra uke 6 til uke 12, kvalmen holdt seg et par uker til, men etter fullgåtte 14 uker var jeg stort sett kvitt den. Da var det bare små brekninger igjen i spesielle situasjoner, og etter uke 17/18 har jeg ikke vært kvalm i det hele tatt!

Så det er absolutt håp!

Det er utrolig kjipt å gå rundt å være kvalm, og spesielt hvis man føler seg uglesett av kolleger o.l.

Jeg ønsker deg god bedring, og du har min fulle sympati!

Stor klem til deg!

PS: hvis du døler deg tvunget til å gå på jobb, gå dit og kast opp i kantina - eller ved kaffetrakteren - eller på møtepapirene - da får du nok litt mer sympati MOAHAHAHAHAAAA!

Det siste var mest tull...

Skrevet

he he det var ein god idè det siste kanskje eg skulle gjere det.. he he har tenkt det noen ganger ja.. he he får vel komme meg på jobb snart for å levere videre sykemld. får eg håper eg holder nede frokost nr 3.. he he alltid like spennende det der..

Skrevet

Eg e og dritt leie av kvalmen, i dag er eg 26uker på vei,og kvalmen e her ennå :( eg spyr mindre enn det eg gjor før,men eg klare liksom ikkje å gjer så masse før eg blir sliten og dårlige igjen.

Eg har vore sykemeldt siden jul, jobber i barnehage på småbarnsavdeling så eg har jo ikkje sjans til å gjennom føra mine arbeidsoppgaver der.

Men nå vil legen at eg ska ut i jobb igjen, hu trur ikkje på at eg er dårlige, fordi hu sjøl har vore gravid 1 gang,å då va ikkje hu så dårlige! Blir nesten litt irritert, men men, eg får prøva meg i jobb igjen, både eg og sjefen min vett at det ikkje komme til å fungera så lenge! Men men, eg ska prøva eg :)

Skrevet

Eg jobbe i heime sjukepleien så det er vel ikkje så mykje betre enn barnehage.. er lærling så det går jo helt klart utover læretida men nå har eg symtom som kan tyde på at eg kanskje har bekkenløsning og så at eg skal kunne jobbe fullt på ei stund virker ganske urealistisk.. så om eg må ta det opp igjen for å få tatt fagprøven så får eg berre gjere det.. håper eg slipper men men det får vi se..

Skrevet

Dette varierer VELDIG. Jeg hadde det akkurat slik som du naar jeg var kommet like langt, og det var helt forferdelig. Saa ga den seg i ca en uke...og jeg trodde det var over...men i uke 15 var den tilbake et par dager i full guffe. Men etter det, begynte den aa forsvinne gradvis...og selv om jeg fremdeles er litt kvalm om morgenen (og spyr ca 2 ganger i uka naa naar jeg er i uke 27) er den absolutt til aa leve med. For meg var det vel ca. i uke 17-18 at det naadde et punkt hvor jeg ikke foelte meg plaget av det hele dagen.

For de aller fleste gir den seg nok ca der hvor du er naa eller litt senere, men det kan altsaa skje at det varer lenger. Men i allefall for meg er kvalmen veldig annerledes naa--naa varer den kun en liten periode paa morgenen, og ikke hele dagen. Saa om den fortsetter er nok sjansene gode for at den i allefall blir bedre etter hvert. En grunn er vel at rundt den tiden du er i naa begynner HCG hormonene aa synke betraktelig.

Haaper du foeler deg bedre snart. Noe som hjalp meg veldig var aa staa opp et par ganger i loepet av natten og spise et eller annet for aa holde blodsukkeret jevnest mulig. Morgenen var den verste tiden for meg, og jeg tror det hadde noe med at blodsukkeret var sunket i loepet av natta. Proev aa still vekkerklokka eller spis noe etter at du flyr paa do i nattens loep.

Skrevet

Den aller verste kvalmen ga seg da jeg var 11 uker på vei. Men nå er det hele tiden viktig at jeg spiser hver 2 time ellers blir jeg kjempekvalm. Litt stressende. Blir sliten og lei av det for matlysten er ikke på topp. men krysser fingrene for at det blir enda bedre. Gleder meg sånn til jeg begynner å kjenne liv. er 16+5 i dag.

Skrevet

Huff stakkars deg...! Hos meg gikk kvalmen over i uke 16-17. Jeg prøvde alt jeg kom over, men det hjalp heller lite. Men tørre kjeks før du står opp hjelper littegranne. Plutselig en dag er den over og da er det bare å leve livet.

Skrevet

det blir bedre:) er i dag 16+3, men brakk meg så mange ganger i mårreste at jeg kasta opp.

Ellers er jeg ikke spesielt kvalm. Kvalmen ble nesten helt borte fra ca i uke 12.

Skrevet

min kvalme begynte i uke 7 og varte til uke 15. Plutselig var den vekk og det var veldig deilig. Nå plages jeg heller av svimmelhet og krampe.Det å være kvalm sier de er et sunnhetstegn for babyen. Så stå på jenter det er absolutt verdt det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...