Snoopy 29.03.07 Skrevet 17. april 2007 #1 Skrevet 17. april 2007 Når kan man ha sex etter en fødsel med sting etter endel revner ? Når forsvinner stingene ? Jeg fødte for 2 uker og 4 dager siden. Hjelp, hva gjør dere ? Ang. etterkontroll på meg selv. Er det jeg selv som skal ringe til jordmor og få bestilt et slikt time ?
Jente89 ♥ Skrevet 17. april 2007 #2 Skrevet 17. april 2007 jeg måtte sy 1sting og jeg har ikke vært på etterkontroll.. å jenta mi er nå 7mnd Etterkontroll er ikke noe man MÅ på. men om man vil så er det jo greit å ta det enten hos jormor eller fastlege. vanlig er 6ukers kontoroll for mor som du må ringe å bestille
Storebror & Lillesøster Skrevet 17. april 2007 #3 Skrevet 17. april 2007 det er vanlig med 6 ukerskontroll,jeg var ikke før 8 uker etter fødselen,lurt og gå å få skjekket at alt er i orden. Jeg ble klippet litt så jeg hadde noen sting,men det kommer jo an på hvordan de er mine var ikke vonde i det hele tatt litt ømme,stingene skal forsvinne etter 2 uker ca. var klar for sex da men blødde enda,prøvde etter 4 uker,følte meg veldig klar og trodde det skulle være "som før" at det ikke skulle være vondt,men det var det,etter han hadde kommet litt inn i meg var det som om noe stengte eller at det var veldig trangt. Prøvde igjen etter 4 uker til var ende vondt men klarte og komme litt lenger inn ,men prøvde bare forsiktig og trenge lenger inn,ble liksom ikke noe sex akkurat,etter noen dager til prøvde vi igjen og da var det like dan men jeg måtte bare prøve og trenge den forsiktig inn,presset på slik at jeg kom forbi det stengte/trange stedet,var vondt akkurat da men så kunne vi faktisk ha sex var litt ømt på det ene stedet de først 3 gangene,men så var det som før igjen,men det er jo ikke likt for alle noen prøver etter 2 uker og det er ikke vondt og andre kan gå 6 mnd og mer... det er bare og prøve når du føler deg klar,ha god tid,ver forsiktig og ikke minst SLAPP AV! Lykke til...
Mammasin Skrevet 17. april 2007 #4 Skrevet 17. april 2007 Jeg var ni uker etter. Hadde noen sting, men alt var ok etter 4 uker. Følte ikke at jeg måtte gå men det var veldig ok å få en sjekk. De sjekket urin og blod verdier også. Kan jo være man trenger ekstra påfyll av noe. Du kan snakke om prevensjon og de sjekker at livmoren er trukket seg tilbake slik den skal. Vi hadde sex etter 5 uker. Stingene forsvant etter ca 4. Du ringer og bestiller og sier hva det gjelder.
manonym Skrevet 17. april 2007 #5 Skrevet 17. april 2007 Vi har ikke hatt sex enda, og det er 10 uker siden fødselen. Det er delvis fordi han er borte med jobben 4 uker av gangen, og fordi jeg gruer meg til første gang, men skal gjøre et forsøk når han kommer hjem om ca 2 uker. Ang. etterkontrollen så var jeg på den, men kunne like godt latt vær... De tok blodprøve og målte blodtrykk, bestilte prevensjon, men det var det eneste. Ikke sjekket de livmor, og GU kunne jeg velge selv, og siden det var en student med legen så valgte jeg å droppe den... Så jeg kunne like godt ha droppet hele kontrollen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå