Gå til innhold

ALLE bærsjer på seg under fødselen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Med ikke annet du har latt være å spise de siste 14 dagene, men da har du heller ingen krefter til å føde.

Er så teit å høre folk som skal være så mye bedre enn andre: NEI JEG BÆRSJA I ALLE FALL IKKE PÅ MEG UNDER FØDSELEN"...

Bullshit! Alle gjør det, men de merker det ikke. Jeg snakka med en jordmor som sa hun ikke kunne huske en eneste fødsel hvor det ikke hadde kommet litt bærsj. Tarmen blir heeeelt flat når barnet presses nedover og hvor skal bærsjen gjøre av seg da? Jo den kommer ut samme vei; nedover. Tarmen vrenger seg jo nesten også, så da sier det seg selv. Jeg merket ikke at det skjedde under fødselen , og mannen min merket heller ingen ting, men da jeg var ferdig sydd og skulle gå i dusjen såg jeg noe papir m bais på i en bøtte under fødesenga. Da spurte jeg assistenten som ble med meg i dusjen og hun sa: ja det kom litt, men det gjør det jo med alle....:)

Det var ingen lukt heller faktisk.

Så til dere fisefine som tror dere har tarmen full av blomsterduft og tisser fioler; Jeg vet at det er en bløff.

Så til dere som gruer dere til første fødsel pga. dette: Ikke noe å bry seg om. Som sagt : alle gjør det og jordmora er vant til det og har blitt opplært hvordan hun skal skjule det både for deg og mannen. Det er sjeldent at det lukter og stort sett bærer assistenten det ut starks( på en diskre måte)Med meg rakk de det vel ikke , siden det var litt kritisk i siste stund.. Så lykke til alle sammen, press og få tømt tarmen, det er sunt!!!! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

He, he nei det er nok ikke min største bekymring under fødselen!!

Skrevet

Nåja, man kan faktisk få klyster på forhånd og dermed tømme tarmen!

Da slipper man som oftest unna å gjøre på seg!

Samme dersom man var på toalettet like før fødselen startet, da er det ikke avføring på et godt stykke opp i tarmen og det trenger dermed ikke å komme noe!

Greit at man ofte (kanskje til og med som oftest) gjør på seg, men ingen grunn til å være så bombastisk!

Skrevet

Bombastisk eller ikke. Slik er det: Klyster tømmer bare nederste del og sparer jordmor for den verste kuskitspredærn, men utenom det så ligger det igjen partikler nedover tarmen og mellom strukturen i tarmen og det blir skvisa ut samme hva man tror og ikke.

Skrevet

Du sku bare visst kor skammelig feil du tar der, anonym! Ikke ALLE bæsje under fødselen,æ gjorde ikke det i alle fall og det sir æ ikke for å være bedre enn dåkker andre, det e jo bare en tåpelig ting å si??!

Skal innrømme at det va ei stund æ trudde at æ måtte bæsje, men det va bare pressrien som va bynt og 1 time etter va sønnen min kommet ut. Sitt bare her å sukke no og riste litt fortvilt på hodet over at det finnes så sta'e og helt på trynet frekke folk som trur du kan snakke for alle som har eller skal føde!

Hilsen fra ei som ikke treng å gjemme mæ bak anonym knappen

Skrevet

Hehe, ler godt nå. Æææsj. Men det må vel bare til. Når det blir vår tur er det jo ikke jordmors første møte med bæsj, hårete romper og skrikende, illsinte fødende. Hihi.

Skrevet

Trur ikke at min eventuelle bærsj bli dagens snakkis på personalrommet etterpå nei!

Skrevet

jeg har født to ganger,men ikke bæsjet under fødselene.

Skrevet

Hoho.. denne linken skal jeg følge med på (håper det kommer mer dritt)

Skrevet

Jeg kaster jo nesten stein i glasshus, så for en gangs skyld så gjemmer jeg meg bak anonymknappen. Du tror du ikke bærsja på deg, som alle andre. Hun jordmora jeg snakka med, sa at folk ikke kjenner at det kommer noen tynne tynne strimler med bærs akkurat i det hodet presser seg ut. Og slik er det nok i ditt tilfelle. Du hadde vel ikke et speil du såg i under fødsel? De fleste er ikke klar over dette. Hvordan vet du dette liksom. Den eneste måten å vite det på, må være om man føder alene hjemme og ikke finner bærsj noen steder etter at ungen har kommet ut. Det er praktisk talt umulig at det ikke kommer noe. Du er en av dem jeg hinter på i innlegget. Du tror kanskje ikke du er fisefin, men du tror du har vært heldig.... he he

hi

Skrevet

yea right. tror du. Du er også en av dem som går å tror de ikke bærsja på seg. Hvordan i huleste vet du det liksom. Et stort hode presser seg ut og det er såpass bedøvd i endetarmen at dette må du bare innse. Du har det sikkert bedre med deg selv om du går å tror at du ikke bærsja de to gangene, men det tror jo de fleste. Det er jo det som er poenget med dette innlegget. Har du utlagt tarm kanskje?

Skrevet

Hei hi. Dette er jeg faktisk litt nig med deg i. på svangerskapskurs fortalte jordmora vår hvorfor dette skjer og det er nok så logisk ja.

Men det er nok veldig mange som tror de ikke har vært så uheldige, for jordmødrene har ikke i praksis å fortelle dette til de fødende siden det er litt krenkende. De fleste kjenner ikke at det kommer ut noe heller. Men det vi jenter får trøste oss med er at jordmødrene opplever dette mange ganger pr. dag og bryr seg ikke. :-)

Skrevet

Det er jo kjempe bra da at anonym her kan fortelle oss om dette!! Var det for å trøste de som var redd for å bæsje under fødselen?? Vet ikke om det hjalp noe særlig!!!

Jeg viste ikke at alle gjorde det, og vet ikke om jeg gjorde det eller ikke under fødselen. Men det driter jeg bokstravlig talt i!!

Skrevet

Hvor påståelig og dum går dt an å bli? Hvorfor la du ikke inn dette innlegget på kranglesiden? Selv om du har snakket med en jordmor som sa det, så er det ikke dermed sagt at alle er enige det. Har selv vært med på en fødsel, og så ingen bæsj. Nå kikket jeg ikke etter det heller da. Bæsjet selv heller ikke på meg da jeg fødte. Må si du virker en smule umoden, som kommer med påstander om ting du ikke har en dritt greie på.

Skrevet

Ja for da er realiteten umoden....eh... Du er redd for at det skal skje deg det er derfor du ikke vil tro på dette og hvis du har vært med på fødsel så klart du ikke merket det. Jordmødre vill jo ikke at folk som er med på fødsel skal se det og gjør alt de kan for å skjule det. De har alltid et papirtørk i lomma. Fedre får det heller ikke med seg. Det hjelper ikke å absolutt skulle motsi dette. det skjer alikevel...

Skrevet

Ja jeg tror det hjelper å vite at det skjer alle. Da er de ikke redd de er de eneste...

Skrevet

Kanskje legge det frem litt anderledes da eller???? Kanskje noen ikke hadde trengt å vite det?

Skrevet

Jeg driter rett og slett i om jeg bæsjer på meg eller ikke. Syns bare du er utrolig påståelig. Skulle tro du var et levende leksikon, i alle fall at du tror det. Hvis en eller annen jordmor tørker meg i rumpa med et papir hun har liggende i lomma sammen alt mulig annet rart, så hadde jeg blitt rasende. Syns du bør jekke deg ned et par hakk, og ikke være så vanvittig bedreviter. Gå heller til kranglesiden, hvis du vil krangle.

Skrevet

Jeg fødte for litt over 3 uker siden, og jeg bæsjet ikke på meg!!

Jeg spurte jordmora om det etter på, men nei det hadde jeg ikke gjort!!

Så ta det litt med ro når du skriver det du gjør... tror ikke du har vært med på alle fødslene, og ingen fødsel er lik heller!!

Pass deg for hva du skriver kjære anonym...:)

Skrevet

morsomt hvor sinte alle blir...

Skrevet

tror du ja.... hun ville nok skåne deg..

Skrevet

He he, det er akkurat denne biten ved fødselen som skremmer meg mest :oP smerter er greit, revning har jeg akseptert tanken på, men så var det denne ukontrollerbare dritten da! Det sitter langt inne at å bæsje på seg GJØR man bare ikke... Men jeg skal vel greie å få et avslappet forhold til dét også, har enda fire-fem måneder på meg!

Men om jordmora greier å skjule det med et tørk så trenger det vel ikke nødvendigvis å være mye da? Innholdet i et vanlig dobesøk lar seg jo ikke akkurat gjemme i et par tørk ;o)

Må innrømme jeg har noen vanvittige forestillinger om hva klystér er for noe også, noen som kan fortelle meg det; ærlig og brutalt? :o@

Skrevet

Klysteret jeg fikk vat bittelite, med noe kjemiske greier inni. Det blir sprøytet inn bak og man går på do og bærsjer.

Skrevet

Jordmor stikker en tynn slange opp i endetarmen og sprøyter inn noe væske. Så må du ligge i ro og la det virke en stund for så å gå forsiktig bort til do og få ut mest mulig :) Kjente ikke mye til at hun satte klysteret.

Skrevet

Btw, er ikke noe 'r' i bæsj!

B-Æ-S-J

;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...