Anonym bruker Skrevet 17. april 2007 #1 Skrevet 17. april 2007 Jenta mi er akkurat 5 mnd, og får to måltider med fast føde om dagen. Et middagsglass ca 1130, og grøt ca 18/1830. Jeg har til nå både ammet og gitt flaske, men har nå merker at hun ikke lenger blir mett av den melka jeg har, så har måttet gi litt mer flaske. Men, det som er greia, er at hun virker helt utsultet bare 1 1/2 time etter hun har fått flaske! Hun er skikkelig sutrete, og hiver seg over for eks. grøten. Skulle ikke tro hun hadde sett mat før. Blir de ikke lenger så mett av bare melk når en har innført fast føde? Og hva gjør jeg med dette egentlig? Innføre et måltid til med fast føde? Er ikke det mye for en som akkurat har blitt 5 mnd? Trenger råd her nå altså.....
trebarnmam Skrevet 17. april 2007 #2 Skrevet 17. april 2007 Gi henne litt grøt på morgenen. Det vil muligens gi henne litt vomfyll til neste måltid.. Det er ikke farlig å gi henne det selv om hun er bare 5 mnd. Så lenge hun virker sulten er det bare å gi henne. Det er viktig at hun får nok mat.. Følg instinktet og magefølelsen din, den slår aldri feil..
Anonym bruker Skrevet 17. april 2007 #3 Skrevet 17. april 2007 Ja, er det ok? Med tre måltider ved 5 mnd? HI
Anonym bruker Skrevet 17. april 2007 #4 Skrevet 17. april 2007 Du kan godt begynne med grøt morgen og kveld,samt middag. Magen jobber mer etter å ha fått fast føde,så dermed blir hun veldig fort sulten etter kun å ha fått melk.
Anonym bruker Skrevet 17. april 2007 #5 Skrevet 17. april 2007 Akkurat... Ja, da prøver vi med litt grøt til frokost også. Stakkars, hun blir jo så sulten. Syns liksom dette er litt vanskelig, for hun blir jo så fort sulten igjen etter melk. Gleder meg til hun kan spise fire faste måltider med fast føde. Når kan hun det forresten? 6 mnd? HI
Anonym bruker Skrevet 17. april 2007 #6 Skrevet 17. april 2007 Du bør nok vente en liten stund etter å ha introdusert det tredje faste måltidet,før hun får det fjerde.Bare for å venne magen hennes til det. Hvis alt går bra,så prøv med litt fruktpure el som mellommåltid. Vil tro ca 2-3 uker imellom.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå