Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

fordi snuppa har begynnt og gulpe så mye av melken.. Og da sa helsesøstern at jeg burde ta midre melkepulver. Men, da sa jeg "legger ikke de på seg mindre av det" og til svar fikk jeg " men er hun ikke god og rund da?" Joa hun er jo god og rund el helt vanelig men burde man ikke være nøye med sånne ting??? Skal prøve og bytte til et annet merke nå hipp el no for og se om det hjelper..

Noen som har no erfaring med det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi bruker nan2 og jeg syns faktisk hun gulper mer nå enn hun gjore da hun var mindre,, hun e 7mnd. vet ikke helt hvorfor.. har det noe med mme?

Skrevet

Ja, da vi også gikk over til nan2 begynnte hun og gulpe mer.. Hmm merkelig.. Kankje det har no med nan2 og gjøre?!:P Men skal prøve og bytte merke nå for og se om det hjelper..

Men, synes det var litt rart at hs ba meg om og putte i mindre pulver..

Skrevet

ja det skjønte jeg egneltig ikke.. er jo en grunn til at det står nøyaktig hvo mange skjeer. man hadde vel ikke fått med egen plastskje om det ikke var viktig å ha nøyaktig pulvermengde.

forskjellen på nan1 og nan2 er jern innholdet. hvordan hipp er vet jeg ikke for den har vi ikke prøvd.

Skrevet

Stopper du opp i matinga for å rape? Det gjør vi.. ca halvveis på flaska.. så setter vi jr i vippestolen en liten stund etterpå.. Mulig han/henne har luft som må opp og over lufta ligger melk..

legges han på rygg eller mage blir det bare gulp ja..

Skrevet

Er det dumt å bare gi nan1? For det vurderer jeg... Lillegutt er nå 4 mnd, og vi har gitt litt nan1 og litt nan2 omhverandre nå en ukes tid. Og han gulper! Har aldri gjort det før! Ble litt hard i magen også, så vi må bruke malt hele tiden.

Da lillegutt sluttet å legge på seg for ca en mnd siden (pga en hjertefeil som nå er operert), fikk vi beskjed av legen om å ha i 1 ekstra skje med nan pr 100 ml. Forsterket nan kaller de det. Han la på seg med en gang!

høres rart ut at du skal ta 1 skje mindre... ville kanskje prøvd å bytte merke heller.

Skrevet

Ikke gjør det. Helse og sosialdepartementet anbefaler å ikke tynne ut melka, da det kan gi feilernæring. Desverre vet ikke alle helsesøstre hva de snakker om. Ei jeg kjenner ble anbefalt det samme, men når hun hørte med en annen helsesøster ville denne vite hvem som hadde gitt det rådet fordi hun ville nevne det for sjefen hennes. Bytte merke er alltid en bedre ide. Runde babyer blir mer avlange når de begynner å krabbe og gå så det ordner seg:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...