Gå til innhold

Tinden :o)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan går det med deg og den lille løvebabyen? Ser du har etterspurt linken på i am pregnant siden ang. vekt. Jeg har ikke veid meg på et par uker, men har kanskje gått opp 3 kg hittil. Det er kanskje ikke så mye, men magen strutter i hvert fall. Hva med deg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Joda, det går så fint at :) Babyen sparker masse, og alt er bare kos.

Ang vekt så prøver jeg å veie meg en gang pr uke. Måtte begynne med veiing pga at jeg kasta opp så mye de tre første månedene, og så har jeg bare fortsatt. Syntes at jeg var gått opp så mye - ca 6 kg i forhold til før vekt - men det var visst akkurat passe i følge den nettsida :) Og så synes jeg at det plutselig gikk så fort oppover, men jeg er tydeligvis ikke alene om det (har en annen tråd om det her nå). Godt å vite at det kan gå litt i rykk og napp.

Joda, magen er fin og rund, og gleder meg til den blir enda større. Synes stor mage er tøft, jeg, hehe. Mulig jeg er tøff i trynet nå, men enn så lenge gelder emg meg til å være høygravid, og jeg har absolutt ingenting i mot å få strekkmerker og sånt. Elsker å være gravid, jeg :D

Skrevet

Åhh, så koselig! Jeg simpelten elsker å være gravid jeg også. Særlig har 2. tri vært en super periode i svangerskapet for min del. Er pigg og i flott form nå. Var kvalm hele tiden fra 6. uke og inntil begynnelsen av mars og jeg kunne ikke vike særlig mye fra doens side... Pyton. Gikk ned 4 kg, men babyen vokste fint og tok den næringen hun trengte.

6 kg er ikke mye og vi er nå i barnets heftigste vokseperiode (fra uke 18-26). Vekta MÅ rett og slett gå opp! :o) Jeg har nettopp "kvælt" i meg en Peanutt kube på under tre sekunder... Har fått helt kick på de nå og fortsetter jeg i denne tralten, kommer dine kilo til å bli i lilleputt liga i forhold. ;o)

Sparkingen er en fantastisk følelse ja! :o) Blir helt varm bare jeg tenker på det. Hva har du kjøpt til den lille hittil? Har dere sett på barnevogn?

Klem

Skrevet

Ja - 2. tri er SÅ mye bedre enn første. For meg kom kvalmen bare dager etter befruktning og jeg begynte å spy i midten av desember. Var sykemeldt til slutten av februar, i to og en halv måned lå jeg bare på sofaen uten krefter what so ever og spydde. Spyinga var ikke det verste, for jeg klarte ikke å få i meg noe mat og drikke, så jeg ble så slapp. Å dusje var et dagsprosjekt, orka ikke mer den dagen, liksom. Ble nesten innlagt på st. olavs, men slapp unna så lenge jeg førte spise- og drikkelogg og fikk i meg minimum 0,5 l drikke hver dag. Mannen min var en slavedriver på det området ;)

hehe, har ikke fått noen spesielle diller jeg da. Mest bare det at jeg må spise noe veldig ofte for å holde kvalmen unna, samme hva det er, så lenge det kan tygges og svelges.

Til nå har vi kjøpt inn seng, stellebord og en kommode til barnerommet. Syntes det var ok å kjøpe det såpass tidlig for å få lufta ut ny-lukta. Har vel hatt det stående i halvannen måned nå, og fram til nå har det dunsta nye møbler der inne. Synes det er ok at babyen slipper å ligge i all den avdampinga. Har også kjøpt bilsete (maxi cosi cabrio fix) og vogn (easywalker sky). falt sånn for den vogna, at da den var på tilbud i mars, så måtte jeg bare ha den :) Fikk også bilstol på tilbud, og til sammen sparte vi vel 2500 kr!

Har tro på at alt kommer til å gå bra, og har ikke en eneste gang vært bekymra for at noe skulle gå galt, og synes ikke det gjør noe å være tidlig ute. Mest det at en blir veeeldig utålmodig når sånne ting først er i hus :P Har derfor ungått å kjøpe klær, for jeg vet jeg kommer til å gå helt i frø når de bittesmå plaggene ligger der og frister. har et par sokker som mamma har kjøpt, og jeg blir helt skjelven i kroppen når jeg ser på de. SÅ små! Tenker at mai er en fin måned å gå på shopping i, like før 3. tri. Da har jeg forhåpentligvis fremdeles ork, uten at det blir så altfor lenge å vente. Sommeren har jo en tendens til å gå fort i denne delen av landet...

Jøss, dette ble langt. KJeder meg litt på jobb i dag, er ensten alene på kontoret. har dere kjøpt inn babyutstyr da? Og hva med navn? for du vet du får jente, sant?

Skrevet

Hehe, bare koselig med lange innlegg fra deg. Jeg jobber også på kontor og dagene kan bli litt lange til tider, så da er bim kjekt å ha! :o)

Jøss, så flinke og effektive dere har vært. Vi har snuset på banevogner på Bebito, Barnesikringen, Barnas Beste og Barnas hus. Synes det er vanskelig å finne en som passer oss perfekt og det mangler et par ting på alle vognene. Litt kresne er vi nok, men ingenting er godt nok for lillepia! :o) Vi får hive oss rundt på den fronten snart fordi det er lang leveringstid på de fleste. Møbler har vi sett litt på, men mest har det vært fordi vi fantaserer litt.

Jeg kjenner meg veldig igjen i det du skriver om 1. tri. De 11 ukene jeg var syke var jeg sykmeldt og sofaen var min beste venn. Hadde null matlyst og null ork og ble til slutt lei av å se de fire veggene. Men kvalmen forsvant like fort som den kom og det var godt å komme seg ut blant folk igjen. :o)

Vi har mistet to ganger før, men veldig tidlig i svangerskapet. Så 1. tri var også en nervøs tid for meg. Jeg håper og tror at denne gangen går veien for oss og at alle gode ting faktisk er tre! Men vi har ikke vært først ute med å kjøpe babyting på grunn av frykten for å miste igjen. Men ingenting i dette svangerskapet har tydet på annet enn at frøkena har det fint!

På ultralyd i uke 18-19 fikk vi vite at vi (sannsynligvis) venter ei lita jente ja og at det ikke var tegn på guttetiss. Hihi. Men de tør ikke å si med 100 % sikkerhet likevel fordi jenter er litt mer intrikate, men vi får vente å se. Jeg har hatt jentefølelse hele tiden, men det viktigste er at vi får en baby! :o) Kjønn spiller ingen rolle. Men nå har jeg kjøpt en del rosa da, så vi får enten bytte de inn eller gi dem vekk hvis det skulle vise seg en liten prins på 3D ultralyd i mai. ;o)

Har du hatt en spesiell følesle av kjønn? Og skal dere på 3D?

Skrevet

Glemte å si noe om navn. Vi har ett som er potensielt, men ingenting er sikkert enda. Hva med dere?

Skrevet

Skjønner godt at man blir litt mer reservert når man har mistet. Dette er første gang for oss, og det gikk på første forsøk, så jeg ble liksom veldig trygg da. Ha hele tiden hatt en sterk følelse av at alt går bra, selv de gangene jeg har lest om jenter som har mista både tidlig og sent i svangerskapet. Har alltid hatt følelsen av at dette ikke kommer til å skje meg. Men mulig det blir desto verre dersom det skulle skje?

Har også hatt veldig følelse for at det er gutt. Før jeg ble gravid så jeg alltid for meg en jentebaby når jeg tenkte på barn, mens nå er guttefølelsen veldig sterk. Aner ikke hvorfor, for alle disse kjerringrådene tilsier at jeg venter jente ;) Gleder meg masse til å finne ut hvem som bor i magen. Mulig at jeg hadde hatt et tettere bånd til babyen hvis jeg visste kjønn (hører at noen mener det), men siden jeg ikke vet hvordan det er å vite kjønn, så tenker jeg ikke så mye på det. Som du sier så spiller ikke kjønnet noen rolle heller, for jeg kommer nok til å oppdra mine barn ganske likt i de store trekkene uansett, uavhengig av kjønn. Men hadde jo vært stas å få både gutt og jente da, for å kunne få oppleve forskjellene.

Vi har ikke bestilt 3D ul, nei. Hadde nok vært kos, men har liksom ikke noe behov for det. Blir uansett ikke det samme som å se babyen "live", så da blir det til at vi venter til den er født. Bare 17 uker til termin nå ;)

Skrevet

navn, ja - har noen på blokka, men ingenting er bestemt. Regner med at det kommer litt naturlig når vi får se barnet. Men vi skal i alle fall ha et navn pr kjønn klart tl fødselen, såpass må vi klare :)

Skrevet

Enn at det "kun" er igjen 17 uker av denne graviditeten. Det kan jo selvsagt hende at vi må gå litt på overtid, men nå går ukene fortere og fortere synes jeg. Veldig moro! Som du sier lengre opp her så pleier sommeren å gå ganske fort, så det er bare å nyte de siste ukene i tosomheten med samboeren/mannen og gjøre koselige forberedelser til den lille verdensborgeren kommer.

Den følelsen mor har av hvilket kjønn hun bærer på pleier visst å stemme ganske bra. Kanskje er det et morsinstinkt? Jeg skjønner ikke hvordan vi kan føle sånt... Kroppen er et fininnstilt instrument - det er bare helt sikkert. :o)

Du kan bare glede deg til du skal begynne å kjøpe inn babytøy. Det er så mye fint! Helt utrolig hvor smått det er, men når jeg holder f. eks. en body opp mot magen min skjønner jeg at hun har et stykke igjen for å fylle ut størrelse 56.

Går du til jordmor? Og i så fall hvor? Jeg ble satt på venteliste i februar pga. mangel på jordmødre men var så heldig å få jordmor i siste liten. Er godt fornøyd med oppfølgingen der og har så langt hatt 1. svangerskapskontroll hos fastlegen min og 2. og snart 3. kontroll hos jordmor.

Skrevet

Nei, har ikke brydd meg noe med jordmor, for jeg synes fastlegen min er veldig grei. Var mye innom der i forbindelse med at jeg var så dårlig, så jeg føler jeg har fått den oppfølgingen jeg trenger. Har heller ingen spesielle spørmål jeg ville tatt opp med jm, og da jeg hørte at det var vanselig å få time hos jm, så gidda jeg ikke å engasjere meg så mye i det. Ønsker meg en omvisningsrunde på føden, men det er alt. Tar egentlig det meste med ro, og lurer jeg på noe så har jeg ei veninne som nettopp fødte som har vært til stor hjelp + at jeg bruker bim og har lest en del bøker. Ikke at det gir svar på alt, men det har ikke dukket opp spørsmål som ejg ikke finner svar på til nå, så :)

har dere lagt planer for sommeren? Jeg har ikke tenkt å ta ut ferie, for jeg kan liksom ikke dra noe sted uansett, og vil spare ferien til etter babyen har kommet. Men håper på å kunne finne på koselige ting i helgene, f. eks se om vi kan leie en hytte eller noe sånn. Håper på ok vær sånn at det er kos å være i byen og - sitte på solsiden, dra å bade, bare være hjemme på terassen osv :)

Skrevet

Sommerplanene så langt er å vente... :o) Og så har vi nytt hus så vi må planlegge hage og forlenge veranda/platt. Bortsett fra det blir det pusling med barneting osv. Jeg som du håper på finvær og mange fine turer i fjæra med grilling og bading, en duggfrisk øl... til mannen... og brus på meg nede på Solsiden! :o)

Skrevet

Nytt hus - så stas :) Hvor i byen bor dere (hvis det er lov å spørre om det?)

Helt enig, satser også på å ha en koselig sommer hjemme i byen bare oss to. Regner vel med at de neste feriene kommer til å gå med til besøk av besteforeldre, sommerland, legoland osv ;) Håper på fint, men ikke altfor varmt vær, i alle fall i helgene når jeg har fri. Elsker å være ute, men alt jeg har av yttertøy begynner å bli litt lite nå, hehe. Kan liksom ikke kjøpe ny gore-tex som bare passer i 3. tri heller ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...