Gå til innhold

Dere som har en liten attpåklatt.......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan klarer dere å "forklare" til minstemann at nå skal feks "store brødre/søstre" leke med sine kamerater, sykle eller hoppe på trampoline og "du kan ikke være med"?!

Har daglig mange frustrerte situasjoner for å få han lille å skjønne at nå har han lekt nok med de "store" og nå må de få lov for å gjøre det de vil med nå kun med sine venner?

Kan hende at det går lett hos noen men vi sliter....han blir 3 i juli og snakker ikke så mye.I sånne situasjoner hyler han og skriker og kaster seg på gulvet:-(

Veldig ofte "gjemmer seg" store gutta for ham eller trekker for gardiner slik at han ikke ser dem når de hopper el spiller fotball ute i hagen rett og slett fordi det er lettere at han ikke ser dem enn å froklare ham at han ikke for lov for å være medkalrt de hopper mer, løper fortere og de vi ha det gøy også!).

Vi har prøvd mange ganger å å ham til å skjønne og fortalt på forhånd ,men det skaper mye uro og hyling slik at "han neste ødelegger" for alle:-(

Jeg prøver også å fortelle ham at han kan da sykle nå eller jeg kan huske eller ta skli med ham istedet.Men det hjeper ikke så mye fordi det er klart at det er mer moro å gjøre sde de store brødrene gjør:-)

Noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm. De store må alltid la ham hoppe en stund på trampolinen, og så følger de ham inn. Han pleier ikke å være så sint, hvis han har fått være med en liten stund.

hvis han er veldig lei seg for å måtte gå inn igjen mens de store hopper, lokker vi litt med at vi skal lese en morsom bok, se en morsom video eller noe sånt.

Det har ikke vært noe kjempeproblem at han skal være med de store (selv om han saktens kan bli rasende han også), så jeg har liksom ingen gode tips å komme med.

Dessuten er mange av mine jenter sine venninner utrolig interessert i å leke med ham, så hvis han ikke får være med den store "gjengen" med barn, er det gjerne 1-2 stykker som tar ham med og leker noe annet med ham.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...