Gå til innhold

ERGO bæresele, er det noen som har den?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor fornøyd er dere med den? Noen som vet om den i forhold te f.eks babybjørn eller slynger?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp.

Har babybjørn og Ergo. Ergoen er super. Mye lettere å bære i enn babybjørnen. Når babyen er blitt ca 8 kg så synes jeg det er for tungt for skuldre etc med babybjørnen. Ergoen kan vel brukes til 20 kg eller noe sånt. Har prøvd den på min eldste som er 15 kg og det er helt supert å bære han på ryggen i den :)

Så jeg er veldig fornøyd med ergoen ja.

Skrevet

Men er det hodestøtte til den eller trenger mann ikke det når barnet er 5 mnd. ? Barnet kan bare sitte med hodet mot oss i ERGO selen eller?

Skrevet

Vi hadde babybjørn til førstefødte og hun hatet denne. Hyla hver gang vi prøvde den så den ble solgt rimelig fort. Kjøpte ergo til nr 2 og han elsker den. Hun eldste var 3 år da vi kjøpte den og satt også litt i den når vi trilla lange turer. Syns det var litt vanskelig å få henne inn og ut av selen, men det kan jo komme av manglende teknikk da. Hun syntes i hvert fall at det var stor stas å sitte der.

Nå er jeg gravid igjen og har ikke brukt den på en stund, men gleder meg til å ta den frem igjen. Det eneste jeg kan si som negativt er at det ikke er så enkelt å bruke den ute på vinteren med tykke klær også kunne den bli veldig varm om sommeren siden det er så mye kroppskontakt.

Barnet må sitte mot deg ja, men kan jo sitte på ryggen fra 5mnd.

Skrevet

Okey, men hadde egentli lyst til å ha en som barnet kan sitte med ryggen mot meg når jeg bærer han...hmmmm ikke enkelt det her.

Skrevet

Såvidt jeg har skjønt er det bare BabyBjörn av bæreselene som er godkjent for å bære med ryggen mot deg. Den kan brukes til barnet er 10-12kg avhengig av modell. Sjal o.l. kan selvfølgelig også brukes.

Ifølge www.the-ergo-lady.com kan også ERGO brukes til å bære med ryggen (evt siden) mot deg, men dette er ikke godkjent fra produsenten (uvisst av hvilken grunn). Du kan også få mye hjelp på www.tettinntil.com og www.thebabywearer.com.

Skrevet

Takk for tipset!!!

Skrevet

dytter litt for deg jeg!!!!

• 2 uker senere...
Skrevet

Babybjørn anbefales ikke! Mange opplever vond rygg, dessuten kan den ikke brukes lenge.

Ergo bæresele her i gården. Barnets vekt legges på hoftene dine.

Er kjempe fornøyd!

Har også bæresjal m/ring. Brukte vi fra nyfødt til 6mnd, deretter ergo.

Skal du bruke den til nyfødt, så kjøp spebarnstillegget. En sitter veldig bredt med beina, så vent med å ta ut innlegget til barnet er kanskje 7mnd? Alt etter hva som går, og som godtas av barnet.

Skrevet

Selen er kjempegod, men jeg sliter fortsatt med å få tassen inn og ut av selen og er derfor litt avhengig av hjelp fra en 3 person....litt kjedelig når vi er hjemme alene på dagen. Blir kanskje bedre når han kan hjelpe litt til selv. Brukte ikke ergoen de første mnd. da brukte vi babybjørn og er også veldig fornøyd med den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...