katrineev Skrevet 16. april 2007 #1 Skrevet 16. april 2007 hva gjør jeg da da??? kan han holde oss her mot vår vilje? må jo finnes en løsning.. en eller anna. for systemet kan jo ikke fungere slik.. eller???
Singelmamma og banden Skrevet 17. april 2007 #2 Skrevet 17. april 2007 Så vidt jeg vet kan han ikke nekte deg å flytte, med mindre det er snakk om ut av landet da. Jeg ville ringt folkeregisteret og nav og spurd. Evt så kan de trolig svare på en del slikt på amathea, en venninne av meg ble overrasket over hvor mye de faktisk kunne svare på der. Verdt et forsøk :-)
Anonym bruker Skrevet 17. april 2007 #3 Skrevet 17. april 2007 Jeg er i samme situasjon. Jeg flyttet uansett ut sammen med barnet. Har ikke fått endret adresse på hun ennå. Jeg var innom Folkeregisteret å spurte hva jeg skulle gjøre når far nektet å skrive under. Til meg sa de at dei de skulle sende en kopi av flyttemeldingen til barnefaren. Men det som skjedde er jo at de har sendt en kopi til han og orginalen tilbake til meg for å få meg til å få underskriften hans. Så bare tull spør du meg. Så venter jeg bare på hva retten sier, da barnefaren har ville gått rettens vei. Systemet er blitt litt på tryne no, spør du meg.
katrineev Skrevet 17. april 2007 Forfatter #4 Skrevet 17. april 2007 hva vil dette si i en evt rettsak? at ungen står reg hos far...
Anonym bruker Skrevet 17. april 2007 #5 Skrevet 17. april 2007 Jeg mener at barnet fortsatt vil stå registrert hos far fram til det er bestemt hvor barnet skal bo. Om du har barnet hos deg e halvt år så kan Folkeregisteret registrer barnet hos deg, men etter 6 mnd altså. Så enkelt er det dessverre ikke. Det viktigste i en sånn prosess, om man ender i retten, er å vise samarbeidsevne med far, at han ikke har noe å ta deg på. Så om du ønsker å flytte ut med barnet må du være open om det overfor han sånn at han ihvertfall vet om det.
Anonym bruker Skrevet 17. april 2007 #6 Skrevet 17. april 2007 Har dere vært til megling på familevernkontoret? Vi hadde samme sak, men etter meglingen skrev han endelig under. *sukk*
katrineev Skrevet 17. april 2007 Forfatter #7 Skrevet 17. april 2007 ja vært på megling men han måtte ikke...
Anonym bruker Skrevet 17. april 2007 #9 Skrevet 17. april 2007 Kan du bare ta hans unge og flytte det? Jeg trodde også fedrene hadde noe å si på hvor ungen hans skal bo.
Anonym bruker Skrevet 17. april 2007 #10 Skrevet 17. april 2007 Er no ikke bare farens unge da. Så hvorfor skal faren bestemme hvor man skal bo? Jeg føler at den som har hatt det meste av hovedomsorgen for barnet nårman har bodd sammen også kan få ha barnet boendes hos seg til en løsning er klar. Om man bor såpass nær, kan man jo vurdere delt.
mamman&andrea Skrevet 18. april 2007 #11 Skrevet 18. april 2007 Det er komt en regel ang samboere med felles barn som skal flytte fra hverandre. Faren har mer rettigheter når det gjelder det nå. Vet ikke hva reglene sier, hørte bare om det her for ei stund siden. Og til du som skriver "det er ikke bare farens unge da, så hvorfor skal han bestemme hvor barnet skal bo?" Det er faktisk moren her som bestemmer over barnet, desverre, og faren har sannsynligvis lite han skal ha sagt utenom reglene som heldigvis er på hans side her.
Anonym bruker Skrevet 18. april 2007 #12 Skrevet 18. april 2007 Vr jeg som skreiv det ja, og fordi ei ovenfor skreiv "Kan du bare ta hans unge og flytte det?". Derfor ville jeg bare nevne at det også er moren sitt barn. Og jeg er fullt klar over at faren ofte har lite han skulle ha sagt, ihvertfall tidligere. P.g.a. mange vanskilige kvinner har jo den loven blitt endret, og bra er jo det. Men samtidig tror jeg at det er flere som går til sak no enn før p.g.a. den nye regelen. Bare noe jeg tror.
Anonym bruker Skrevet 19. april 2007 #13 Skrevet 19. april 2007 Hvis dere har delt foreldreansvar krever folkeregisteret fars underskrift. Skriver han ikke under, så får ikke du de stønadene du har krav på, så det er jo dumt. Var i samme situasjon selv. Men vi var hos megler, og megleren fikk han raskt til å innse at han måtte skrive under på papirene. Mitt råd er at du tar kontakt med familievernkontoret og be om time så fort som mulig!
englegull Skrevet 19. april 2007 #14 Skrevet 19. april 2007 Hvis han ikke engang møtte til mekling, viser det liten samarbeidsvilje fra hans side, og da har han ikke mye å stille opp med. Hva vil han egentlig? Vil han ha hovedomsorgen, eller vil han ha 50/50 og at hun er registrert på hans adresse?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå