Gå til innhold

Hva er det beste å bruke til såre brystvorter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen gode råd å komme med?Poenget er att det må gro fortest muligt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mm,og lufttørke godt etter ammimg.Jeg har prøvd salver fra apoteket,men syns ikke noe er bedre enn mm...

Skrevet

har du en god fet body lotion så bruk den ellers har du medalas sin brystkrem som du får kjøpt på apoteket.

Skrevet

Purelan funket kjempebra på meg iallefall..Kjøpes på apoteket

Skrevet

Synes ikke de brystvortekremene funket noe særlig på meg. Det som hjalp, var å klemme ut en dråpe morsmelk etter amming og la det lufttørke. Pluss å være sikker på at babyen suger riktig på brystvorta, det er viktig. Fikk hjelp på helsestasjonen, både av helsesøster og jordmor. Ble bra igjen etter noen dager, og har ikke vært plaget siden.

Skrevet

Helt ærlig så prøvde jeg både mm og salve (Avent sin og Purelan), men ingen av delene funket spesielt bra. Syntes dessuten det var litt upraktisk mtp brystbetennelse etc å gå med puppene ute så mye *s* Jeg slet veldig da, hadde såre brystvorter i ukesvis, selv om jeg ikke ammet så mye, fordi vi ikke fikk det til. Du får bare prøve deg frem :) Jeg syntes Avent sin krem var bra, den var ikke like seig som Purelan og den gjorde iallfall at ikke brystvorta hang seg så fast i ammeinnlegget som uten.. (det skjedde støtt og stadig, ikke særlig digg å dra av innlegget når det sitter igjen hud og begynner å blø hver gang..usj, husker med gru tilbake på den første tiden, var jo vondt konstant, og gruet meg til å amme. Hjalp jo ikke at hun sugde feil heller da...)

Skrevet

Inotyol, men den må vaskes av før du ammer.

Skrevet

Jeg var veldig sår på begge sider når jeg kom hjem fra sykehuset. Brukte purelan, samt at jeg lufttørket etter amming. Veldig viktig med gode ammeinnlegg i tillegg. Jeg kjøpte ull-innlegg på apoteket. De skal ikke vaskes. Er tykke og selvrensende og fungerer kjempebra på meg :o) Jeg var kvitt sårene etter en ukes tid

Skrevet

Klem ut litt mm og la det lufttørke eller bruk krem fra apoteket. Ikke bruk engangs ammeinnlegg rett på puppen, men heller ull (og eventuelt en engangs bak ullen). Dette er mine beste råd:) Håper det går bedre etterhvert!

Skrevet

Knip ut litt brystmelk på brystvorta etter du har ammet... Og smør rundt. Også lufttørker du dem litt etter det... Funker fint på meg hvertfall

Skrevet

jeg brukte Avent Soothing nipple cream,eller noe i den duren...Den syns jeg virka bra. Denne er slik at det gjør ikke noe for babyen om den suger på....

Skrevet

jeg har også prøvd alle kremer som finnes å få tak i på apoteket, uten at de virket. så fikk jeg tips av barsel om en salve som heter lansinoh. jeg prøvde den, og den virka kjempebra! den må heller ikke vaskes av før man ammer. det dumme er at den ikke selges på apoteket. men du kan bestille den på mammahuset.no for 50 kr tuben. anbefaler dette på det sterkeste, utrolig effektv og oppnår resultater utrolig fort.

Skrevet

Høres kanskje rart ut men jeg brukte jursalve, altså egentlig beregnet på kyr. Heter Agresan med bivoks, funka veldig bra.

Skrevet

Ett kjempe tips som redda meg var "Albue skjell" som du får kjøpt på apoteket!! Du setter de over brystvorta etter du har lufttørka med mm etter amming. de fungerer sånn at du ikke får gnissninger fra bh ol. og de har antibaktriell virkning pluss at de visstnok avgir ett eller annet mineral.. (husker ikke helt..)

jeg hadde fortsatt såre vorter en stund men dette tok brodden av det verste!!!

Skrevet

Hei!

Ser du har fått mange gode råd, men jeg fikk beskjed om å bruke Simplex øyesalve 5 ml. Denne får du kjøpt reseptfritt på apotek. Fikk dette rådet av jordmor på barsel. Hun sa at den fungerer bedre enn alle kremer/salver som er ment for såre brystvorter. Den fungerte i hvert fall kjempebra på meg. Har ikke hatt såre brystvorter etter at jeg brukte denne salven! Anbefales på det sterkeste!!

Håper du finner noe som passer deg!

Skrevet

Babyen kan forresten også trygt suge på brystvorten etter at du har brukt salven. Påføres med Q-tips.

Skrevet

mine e ekstremt sår, har sprukket mange gang. eneste som funke på meg e albueskjell plukka i fjæra. legg de over brystvorta, ha det der helt til de e bra, bli bra på ett døgn. helt sykt:)

Skrevet

Kan anbefale å få kjøpt albueskjell (apoteket eller barsel avdeling ) og bruke de på dagen. Bruk salve på natta sammen med ull innlegg. Hvis du er sår så vil papir innlegg gjør vondt verre!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...