Siril&Tord sin mamma Skrevet 16. april 2007 #1 Skrevet 16. april 2007 noen flere enn meg her inne som setter insulin?
Som Natt & Dag Skrevet 16. april 2007 #2 Skrevet 16. april 2007 Jeg setter ikke insulin, men jeg driver å måler blodsukkeret mitt. Klarer heldigvis å holde BS på 5,2 i snitt, så jeg håper at jeg slipper å måtte begynne med Insulin, har lite lyst på enda flere stikk enn det jeg allerede setter... Kan jeg få spørre hva ditt BS ligger på i snitt? Er ennå ikke helt vant til dette med svangerskapsdiabetes... Hvor lenge har du hatt svangerskapsdiabetes, og hvor langt er du på vei? Klem
Siril&Tord sin mamma Skrevet 16. april 2007 Forfatter #3 Skrevet 16. april 2007 jeg hadde svangerskapsdiabetes i forrige svangerskap også jeg, så regna igrunn med at det kom igjen nå. jeg fikk høye sukkerverdier i uke 29 ca. er nå i uke 37. har satt insulin i 2,5 uke nå. jeg hadde verdier på fastende blodsukker på over 7, og etter mat, på mellom 9-11. det er altfor høyt. ingen sjanse for å få ned blodsukkerverdiene selvom jeg har vært flink med kosthold osv. å stikke insulin merker man ikke. nåla er så sinnsykt tynn. gjør mye vondere å måle blodsukkeret.( synes ikke det gjør noe vondt heller jeg da). hvor langt er du på vei, og hvor lenge har du holdt på å måle?
Som Natt & Dag Skrevet 16. april 2007 #4 Skrevet 16. april 2007 Jeg er i uke 32, har målt i snart en mnd, er rundt 6 uker siden jeg hadde sukker i urinen på kontroll hos JM, og 5 uker siden jeg tok glucosebelastning. Jeg hadde da Fastende BS på 6,3 og BS på 9,5 2 timer senere. Har lagt om kosten en del, men koser mef fortsatt med noe 'ulovlig' en gang i blandt... Holder et kritiskt øye med BS, jeg måler annenhver dag, men da måler jeg 8-10ganger i døgnet. Mitt fastende BS ligger nå på mellom 4 og 5, og mellom 4,5 og 7,5 2 timer etter mat. Håper jeg klarer å holde det der, så jeg kan slippe unna Insulinen. Fordelen med å ha fått denne elendigheten er jo at jeg får tettere oppfølging på sykehuset, er jo et fint 'plaster på såret' å få se Nurket på UL hver annen til hver tredje uke.
Siril&Tord sin mamma Skrevet 16. april 2007 Forfatter #5 Skrevet 16. april 2007 sant nok. jeg også er på ul 2hver uke. hvor skal du føde hen da? jeg skal på Søf. skal ha planlagt ks 10mai,så nå er det bare 3uker og 3dager igjen. jeg gleder meg så sinnsykt. i tillegg til diabetesen så har jeg fått bekkenløsning, så klarer knapt å gå. er så ille at jeg ikke klarer å være alene med vår datter på 2år. heldigvis så har jeg en mann som er veldig flink til å hjelpe til osv. nå er siril med mormor og morfar til syden i 14dager så jeg skulle få hvile litt. savner henne enormt. hun kommer hjem på søndag.
Anonym bruker Skrevet 16. april 2007 #6 Skrevet 16. april 2007 Jeg hadde 6 på fastende og 11 etter 2 timer, og legen MIN sa jeg ikke har svangerskapsdiabetes. Skjønner ikke noe, jeg, men er forsiktig med maten, prøver å holde meg unna sukker og mye karbohydrater.
Siril&Tord sin mamma Skrevet 16. april 2007 Forfatter #7 Skrevet 16. april 2007 å ha 11 2timer etter mat er atfor høyt. det skal ligge på 6 eller lavere på fastende BS verdier, og 8 eller lavere 2timer etter mat. jeg var på glukosebelastning og hadde 13,4 etter to timer. ble sendt rett på sykehuset for tettere oppfølging. legen din må ha spist noe han ikke tålte den dagen, ellers så er han ikke helt god. om du virkelig hadde 11, så krev å få komme til sykehuset for sjekk. og hvertfall til en glukosebelastning
Anonym bruker Skrevet 16. april 2007 #8 Skrevet 16. april 2007 Dette var på glukose-belasting, faktisk.
Som Natt & Dag Skrevet 16. april 2007 #9 Skrevet 16. april 2007 Jeg skal føde på Ahus, det har vært litt snakk om tidlig igangsettelse og KS, men foreløpig vil de se ting ann. Nurket er større enn gjennomsnittet, men legen trodde at han ville bli en kopi av storebroren sin i forhold til vekt. Symfysemålet er identiskt med forrige svangeskap. Den gang ble Lillegutt estimert til å veie 4500gr et døgn før han ble født, men han veide 'bare' 3750gr. Hadde abnormalt store mengder fostervann. Fødselen var tøff, så jeg håper at ting bli anderledes denne gang. Jeg hadde ikke svangerskapdiabetes forrige gang. Jeg sliter også med bekkenet, fikk bekkenløsning i første trim, men det stabiliserte seg gjennom andre trim, nå er den tilbake for fullt desverre... Begynner med bassengtrening i morgen, det skal bli deilig Sønnen min på snart 4 er på besøk hos slekt i england sammen med faren sin, har vært deilig med en drøy uke barnefri, men som jeg gleder meg til å få han hjem igjen på onsdag! Det er så utrolig stille her... Lillegutt bor forøvrig 50% av tiden hos sin far, så jeg er bortskjemt med barnefri 7 dager i strekk, for så å ha han hjemme i 7 dager. Prøver å være 'supermor' når han er hjemme, enda godt jeg har en fantastisk samboer som stiller opp i det daglige og som stepper inn når jeg sliter meg ut, hehe
Som Natt & Dag Skrevet 16. april 2007 #10 Skrevet 16. april 2007 Skriver av det som står i informasjonen jeg har fått fra sykehuset om svangerskapsdiabetes: "Hva er Svangerskapsdiabetes? Hvis det i svangerskapet gjøres blodsukkermåling eller en sukkerbelastning som viser at du har et for høyt blodsukker, har du fått det vi kaller svangerskapsdiabetes. Alle mennesker har sukker (glukose) i blodet normalt: ca 3-7,5 mmol/l. Lavest er det når det er lenge siden du har spist (om morgenen). Høyest ca 1,5-2 timer etter et måltid." Vet ikke om dette kan hjelpe, men der står i allefall normalen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå