Mammaen til Oscar Skrevet 16. april 2007 #1 Skrevet 16. april 2007 Da er vi tilbake fra 3 deilige uker i Smilets land! Jeg oppdaget at det hadde utviklet seg en lengre tråd under innlegget mitt, der jeg lurte på å bruke barnevakt i Thailand. Så her kommer svaret... Det ble aldri til at vi brukte barnevakt der, av den enkle grunn at Oscar valgte en døgnrytme med søvn mellom 23.00 og 09.00 + et par timer på dagtid. Og dette passet oss så godt at vi ville ikke endre det. Men vi var nok i manges øyne veldig uansvarlige allikevel. Sendte til og med gutten ut på vannscooter med en "fremmed mann", kun iført armringer. Var ikke i tvil om at han var i trygge hender. Vi lå på solsenga og så at han hoppet i bassenget så hele gutten gikk under på dypet, og kom opp igjen med et digert glis! Og vi løftet nok ikke et øyebryn selv om betjeningen på restaurantene stakk av med ham en halvtimes tid mens vi spiste. Og ja, vi lot ham springe midt på Bangla Road under selveste Songkran (nyttårsfeiring med en gigantisk vannkrig) Han lyste av begeistring hele tiden, og fikk selvfølgelig alles oppmerksomhet der han skøyt med en vannpistol nesten like stor som ham selv. Og for å være ærlig, så hadde jeg ikke kvidd meg for å overlate den nydelige gutten vår til en thaidame eller -mann noen timer heller, om det hadde passet seg slik. De oppdrar jo faktisk barn der selv også. Sier ikke dette for å provosere, har bare lyst til å la flest mulig forstå hvilke flotte mennesker som bor der nede i Asia. Og vi var masse ansvarlig på turen også da.... Takk for alle synspunkter, folkens!
Bratsj Skrevet 16. april 2007 #2 Skrevet 16. april 2007 Åhhh.høres ut som dere har hatt det helt fantastisk der nede !!! Hvor gammel er gutten deres, og hvordan var flyturen ?
Mammaen til Oscar Skrevet 16. april 2007 Forfatter #3 Skrevet 16. april 2007 Oscar er 2 år, 3 mnd. Han var i Thailand for 3. gang denne gangen. Flyturen gikk helt supert. Avreise fra Gardermoen om kvelden, så han sovnet med en gang. Vekte ham på mellomlanding i Emiratene, også fikk han litt mat og drikke og sov seg frem til Phuket. Returen likeså. Nattfly er tingen! Dessuten er det genialt med en liten DVD-spiller med Elias! Hadde heller ingen problemer med tidsforskjellen, forresten.
Jeg har nå 2 sjefer i huset. Skrevet 17. april 2007 #5 Skrevet 17. april 2007 Åhh nå fikk jeg lyst til å reise igjen. Skjønner godt hva du prater om når du sier hvor fantastiske mennesker dette er. Og de er så utolig glade i barn. Var i Phuket For 4 år siden. Hadde da ikke barn. Men ble så glad i disse menneskene. Kunne sikert gjordt det samme som deg. Tror at hvis enn ikke har vært i Thailand så er enn mere usikker på å overlate barnet til fremmede. Det finnes jo nesten i kriminalitet i Thailand. Den er mye større i andre land.
AnKi! Skrevet 18. april 2007 #6 Skrevet 18. april 2007 Kan ikke si noe annet enn SÅ FLOTT!!! Vi har vert i thailand 2 ganger uten barn og klarer nesten ikke vente til vi skal ned igjen en gang med 2 barn!! Det der hørtes bare helt herlig ut!!
Gjest Skrevet 18. april 2007 #7 Skrevet 18. april 2007 i teorien så hadde jeg ikke likt at fremmede mennesker tok med seg barnet mitt bort i 30 min, men det er helt forskjellig i praksis. Har reist mye selv, med og uten barn. En tar andre valg når en er der. Så må jeg legge til at det er ikke menneskene i Asia, Afrika eller Europa jeg er skaptisk mot, men de får i enhver kultur som ikke oppfører seg. Det er en falsk trygghet i Norge, en kan møte dårlige mennesker overalt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå