Irmelinn m/spire Skrevet 16. april 2007 #1 Skrevet 16. april 2007 Her er min liste over hva som er klart: Dato: 09.08.08 Kirkelig vielse. Kirke er bestemt men ikke booket. Festlokale er bestemt men ikke booket. Forlovere er valgt. Brudepiker og brudesvenn er bestemt. - Skal ha 3 jenter og 1 gutt. 2 av jentene skal ha blomsterkurv og den siste jenta skal bære ringpute mens gutten skal ha blomsterstav. Brudekjolen er funnet og tilbehøret. Gjennomgangsfargene er gul og sølv + litt hvitt Blomster som går igjen er hvite og gule calla og liljer. Calla i brudebuketten Bordekorasjonen er bestemt og vet hva vi skal ha så det skal snart bestilles. Som bryllupskake skal vi ha 2 sjokoladefontener. Skal lete på nett etter noen billige og når disse er funnet så bestilles de med en gang. Tilbehøret til bruden, brudepikene og brudesvenn bestilles i mai:)
Arb.ledig husmor Skrevet 16. april 2007 #2 Skrevet 16. april 2007 Her det som er klart hos meg... Ikkje stort, men det er da en begynnelse... Dato: 09.08.08 Kirka er booket. Festlokale blir booket i mrg(om dagen er ledig) Forlovere er valgt. Har vår egen jente t brudepike, kanskje flere... (tror det blir iallfall 1 til da jenta mi kun er 2 år) Brudekjolen er ikke funnet, vil ha med forloveren min på det valget... Gjennomgangsfargene er gull, perlehvit og rosa(en fin rosafarge..) Ønsker hvite blomster med noe rosa innimellom... Som bryllupskake ønsker vi en gedigen sjokoladekake... hehe... men vet ikkje helt hvordan selve kaken skal se ut. Ellers har eg begynt å lage selve kortene som skal være innbydelser (lager innbydelsene og bordkortene/menyene/sanghefte selv ) Fin dato du har valgt, Irmelinn...
Irmelinn m/spire Skrevet 16. april 2007 Forfatter #3 Skrevet 16. april 2007 hehe, dere har også en fin dato:) Jeg har også lyst til å lage innvitasjoenene selv men det kommer til å ta enormt med tid og det har jeg ikke tålmodighet til så jeg tror jeg blir å bestille:)
Arb.ledig husmor Skrevet 16. april 2007 #4 Skrevet 16. april 2007 Eg elske å lage ting selv, så det skal nok gå bra... Skal du ha stort bryllup(les: mer enn 50gjester)?
Irmelinn m/spire Skrevet 16. april 2007 Forfatter #5 Skrevet 16. april 2007 Skal ha rundt 50 til middag og rundt 100 gjester til kaffe og kaker. Enn dere da?
Arb.ledig husmor Skrevet 16. april 2007 #6 Skrevet 16. april 2007 Vi har tenkt å be rundt 80 gjester, alle t både middag og kaffe ) Men oppdaget at lokalet vi hadde tenkt å booke e allerede booket av en her inne... snufs...
Irmelinn m/spire Skrevet 16. april 2007 Forfatter #7 Skrevet 16. april 2007 Det var dumt da. Her jeg bor er det maks 3 bryllup i året så jeg frykter ikke at lokalet skal være booket. Booker lokalet å kirken til høsten.
Arb.ledig husmor Skrevet 17. april 2007 #8 Skrevet 17. april 2007 Heldig dere da... Hadde eg valgt kirka der eg e oppvokst kunne eg nok valgt mellom mange steder, men eg har jo ikkje gjort det da... Og eg skifte ikkje dato fordi eg ikkje får lokale eg ville ha... Men har ei venninne som gifte seg i år, i samme kirke som vi skal (ho skal også være forloveren min) så eg får mange tips der da )
Irmelinn m/spire Skrevet 17. april 2007 Forfatter #9 Skrevet 17. april 2007 Det er jo bra det da. Vi er de første i vennegjengen vår som skal gifte seg. Faktisk så er det fler som nettopp har gått fra hverandre så det er ikke så morsomt med all planleggingen..
Arb.ledig husmor Skrevet 17. april 2007 #10 Skrevet 17. april 2007 Bryllup e dyrt har eg funnet ut... Og lokalene e jo det dyreste Skal dere ha et fin lokale, eller?
Irmelinn m/spire Skrevet 17. april 2007 Forfatter #11 Skrevet 17. april 2007 Vi skal ha et ganske gammel lokale som nå er under oppussing så det blir veldig fint og det er stort og åpent med et stort kjøkken så det er veldig bra å lage mat der. Det koster bare 300 kr å leie det så da var vi ikke i tvil om at vi skulle ha det. Det ligger også bra til når det gjelder naboer for det er 300 meter til nermeste nabo og da kan vi spille litt høy musikk ut over natten.
Arb.ledig husmor Skrevet 18. april 2007 #12 Skrevet 18. april 2007 Oj! Ja, det var billig! Eg har funnet et fint sted t kr 5000kr for kun lokale... Men det ligger landlig til da, og må kjøre med båt for å komme dit... Eg har veldig lyst på det stedet, mens mora mi prøve å finne det stedet som er billigst mulig...og vil bestemme hvem vi skal be osv... uff...
Irmelinn m/spire Skrevet 18. april 2007 Forfatter #13 Skrevet 18. april 2007 Jeg er så glad for at moren min ikke blander seg inn på noe som helst. Hun er bare overlykkelig og gleder seg masse og vil være der for oss visst vi lurer på noe. Ellers så holder hun seg langt unna:) Ja vi jobber begge i kommunen og det er kommunen som eier lokalet så da får vi det billig. De pengene er bare en symbolsk sum visst du skjønner hva jeg mener? I dag fikk jeg bryllupsplanleggeren fra bryllupsweb. Skikkelig bra perm med mye bra:)
Arb.ledig husmor Skrevet 18. april 2007 #14 Skrevet 18. april 2007 ja, det er ikke så mye å snakke om nei... Mamma ville helst at vi sku ha bytta dato også ho da, kun for at vi skal kunne leie et billig lokale... For mamma hadde sitt bryllup der(30 år siden) og det e jo sååååå bra...! Uff, du er heldig som ikkje har en sånn mamma. Sambo holde snart på å eksplodere!! uff, og da blir det ikkje noe bryllup har han sagt ( Eg bruke bryllupsplanleggeren som står i bladet Ditt bryllup eg... ganske greit ). Eg vil gjerne på trass ringe de som jeg vil ha, for å bare vise mamma at det er faktisk mitt og sambos bryllup, men tror eg får ta det siden...
Irmelinn m/spire Skrevet 18. april 2007 Forfatter #15 Skrevet 18. april 2007 Men visst du har kjempe lysst på det lokale, hvorfor ikke booke det da? Det er jo deres bryllup ikke hennes. Jeg bestillte fra bryllupsweb for forloveren min ønska seg forloverguiden så da bestillte jeg til oss begge:) Hehe, er så gla for at jeg ikke har enn sånn mor. Tihi. Hvor gamle er dere?
Arb.ledig husmor Skrevet 18. april 2007 #16 Skrevet 18. april 2007 Vil gjerne se på det først... Tenkte kansje i begynnelsen av mai, for vi flytter først dit om 1-2 uker... Sku tro vi var 18 år sånn som mamma holde på, men vi er snart 27 og 29 år...(Sambo har vært i gjennom et nesten bryllup før, ble avlyst 3mnd før det sku være)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå