Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

sønnen min på ti uker sover så lite på dagtid!

han startet livet med å sovne bare jeg la han fra meg,men nå har han plutselig fått det for seg at han må vugges i søvn for å i det hele tatt få sove!han kan sove timesvis i vogna si,bare den er i rørelse,men tvert den stopper,våkner han.

han kan ha mange smådupper på alt fra 5 minutter til en halvtime,men når han våkner da,er han sur for han er jo trøtt !!!hvorfor våkner han da???

han er også så trøtt til tider at det kan ta 5-7 timer mellom hver gang han spiser.han legger på seg bra og har det bra,men jeg blir bekymret når han ikke vil spise.

om natta er han helt grei,han legger seg mellom 8-9,og våkner en gang for å få mat,så nettene er ingen problem.

er det noen andre som har det samme "problemet"?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjenner meg igjen ja. Junior sovner som regel med en gang vi begynner å trille tur, men så fort vi kommer hjem igjen våkner han. Har prøvd å trille vogna rett ut på verandaen og la han sove videre ute, men han våkner alltid etter en liten stund. Og da kan han være gretten og trøtt. Prøver å rugge vogna, men han bare griner og sipper. Da prøver jeg å legge han i sengen, men det er ikke bare bare alltid heller. Han var skikkelig ille før, men har blitt bedre. Er 4.5 mnd nå. Man kan jo ikke gå tur mange timer om dagen heller, så ikke lett det der!

Om kvelden når han skal sove for natten er det også sjelden han sovner med en gang, han må som regel smokkes ørten ganger, strykes i ansiktet osv... Han blir så sinna når han er trøtt! Selv om jeg ser an og legger han før han blir overtrøtt. Han kan være i godt humør, men så fort han skal sovne inn så slår han seg vrang. Han kan skrike skikkelig, og så lurer man på om det er luft og løfter han opp, men det hjelper som regel lite, han kan roe seg litt når han blir løftet men når han legges tilbake i sengen beg han å skrike. Er han trøtt nok så griner han like herlig uansett hva vi gjør. Det er jammen ikke lett alltid å vurdere om man skal dulle eller la han ligge litt alene. Prøver alltid begge deler, for jeg har funnet ut at som regel er han bare så trøtt at han ikke helt vet hvor han er, men jeg kan ikke skjønne hvorfor han gråter så fælt, hvorfor kan han ikke bare sovne?? Det er liksom ingenting som hjelper, man må bare gi det tid så sovner han heldigvis til slutt. Og når han først gjør det så sover han veldig godt da, han spiser i halvsøvne og kan til og med skifte bleie på han hvis det trengs, og han sover bare videre etter ett minutt - heldigvis! :)

Jeg vet neimen ikke hva man skal gjøre med dette, kanskje noen mer erfarne kan svare...

Skrevet

dytter....

noen som har noen gode tips å komme med her?

vi har det på akkurat samme måten. Vesla våkner nærmest med en gang jeg setter fra meg vogna. Tidligere sov hun tre timer i strekk ute, men det går visst ikke lenger. Hun er 10 uker. Blir overtrøtt og vanskelig på ettermiddagen. Hvorfor kan hun ikke bare sove når hun er så trøtt??? skjønner det ikke jeg...når alle forhold ligger til rette lissom...(full av mat, tørr bleie, fått masse kos, smokk, frisk luft...you name it) Jeg orker ikke gå tur hele dagen, pleier å gå en times tid på formiddagen og en halvtime på ettermiddagen.

Sliter med å legge henne for kvelden og. Hun sovner ikke i egen seng, men ved siden av meg. Våkner ofte et kvarters tid etter at hun har sovnet og ser helt vettskremt ut og gråter, som om hun er redd. Snodig det der...

Håper noen med litt erfaring kan hjelpe oss... :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...