Gå til innhold

Hva GJØR dere på om dagan?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som IKKE har bhg plass.

Det blir ofte lange kjedelige dager her, både for ungen og meg.

Hva gjør dere på?

Hvor mye er dere ute?

Hvor mye er dete på lekeplass?

Sammen med andre barn?

Min unge går ikke, og nekter å krype i skog, eller på grus.

Å "leke" i sandkassa har hun ikke "lært" ennå, sitter bare å tar sand med nævene og hiver uttafor sandkassa.

Hun blir veldig fort lei av å bare sitte i vogna også.

Det finnes ikke offentlige tilbud her vi bor, og de andre ungene på noenlunde samme alder er i bhg.

Barnet er 16 månter strax.

Inne så blir det litt musikk leker, vi ser litt tv. Synger litt. Går med gåvogn, sitter på gåbil, blar litt i bøker.

Noen ganger tegner vi litt.

Blir veldig kjedelig.

Håper på bhg plass til høsten.

Jo da, ta henne med ut, men ikke så lett når hun ikke vil sitte i vogn, samtidig vil hun ikke krype, og helst bare bæres..........

Så jeg føler at dagene består av de samme tingene og en sutrete unge.

Det er jo begrenset hvor mange dager vi kan gå på kjøpesenter og kafe også da............

Alle forslag mottas med takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor bor dere? Er det åpen barnehage i nærheten?

Hva med å la henne sitte i sandkasse masse, ta med bøtte og spade, så utforsker hun nok mer og mer =)

Skrevet

Gutten vår går selv så da er det jo litt lettere å finne på aktiviteter ute kanskje. Hun sutrer kanskje fordi hun så gjerne vil gå, men ikke klarer det. Sikkert mye frustrasjon som taes ut på mammen :) Hadde noen sånne måneder her i huset for en tid siden og det var fryktelig slitsomt, så du har min fullle sympati!!

Selv om hun ikke har skjønt hvordan man leker i sandkasse så kan det jo være spennende for henne å ta den i hendene og kaste den. Hva med å ta med en ball ut og trille til hverandre. De skjønner ting ganske fort nå :) Er det spennede å huske? Det finnes jo sånne bebi-husker som du kan feste i et tre eller veranda bjelke ( eller i taket inne for den saks skyld) Hva med å sitte i fjæra og kaste stein i sjøen? Har hun fått prøve seg med fingermaling? Siden hun ikke vil sitte i vogn, så kan jo en bæremeis kanskje være tingen? Da kommer hun jo høyt opp og får full oversikt. Finnes det en plass dere kan gå å se på dyr? Barn lærer veldig fort av andre barn og da kan det ofte være en fordel å bruke litt tid sammen med barn som er litt større. Det er alltid spennende! Inviter noen hjem til dere på middag innimellom så jenta di kan plukke opp noen tips på hvordan man kan leke på andre måter enn det hun kan fra før. Finnes det INGEN tilbud der dere bor? Ikke småbarnstreff i regi av feks sanitetsforeningen eller i kirkekjelleren eller noe?

Vi prøver å gå på småbarnstreff 1-2 g pr uke og er ute hver dag enten på lekeplassen eller her hjemme (så sant været ikke er for pyton). Jeg prøver å få til at han treffer andre barn nesten hver dag. Det er viktig for både han og meg :) Blir jo kokko hvis vi bare skal være hjemme hele dagen. Kan du ikke prøve å få til en type småbarnstreff for de du vet om som er hjemme med barn da? Alle som er hjemme med barn liker å treffe andre og la barna leke sammen :) Hvis vi er inne og leker så bygger vi lego eller andre klosser/figurer som kan bygges sammen, tegner, klisser med "play dough" ( nesten som plastalina), han hjelper med å vaske, dekke bord, lage middag, legge på plass klær, ( helt utrolig det plutselig er å hjelpe til!!) leser bøker, synger, danser, herjer i voksensenga, "fisker" med en liten magnet-fiskestang, sparker fotball, ser på livet utenfor vinduene......ja så går nå dagen før jeg får sukk for meg.

Skrevet

Åpen bhg er veldig fint. Barseltreff m andre mødre og barn er alltid kos, men man må finne noen nye som ikke har bhg plass da. Kafé, poden liker faktisk forandring og å kikke rundt på alt som skjer. Treningsstudio som har barnepass, han liker seg fint der, og jeg får litt tid for meg selv. Babysang i nærmeste menighet, er ikke religiøs, men det er flott tilbud, barna elsker det! babysvømming. Lekeplassen, sandkasse, huske.

vet ikke om du bor et sted helt uten tilbud, men du kan kanskje kjøre til et sted det er noe som skjer? det beste er å treffe andre barn og mødre for da føler man seg ikke så ensom, man blir sliten selv om aktiviteten ikke varer så lenge og dagen går fortere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...