Anonym bruker Skrevet 16. april 2007 #1 Skrevet 16. april 2007 Hvor mye spiser poden selv? Min på 16 mnd, bruker skje/gaffel bare til å måke maten utenfor talerkenen. middag og brød spises med fingrene.
Anonym bruker Skrevet 16. april 2007 #2 Skrevet 16. april 2007 Spiser allt selv med skje eller gaffel. Middag i biter og mos, grøt, yoghurt osv osv. Brød spises med fingrene nå, men akkurat da han fikk dreisen på gaffel så skulle han helst spise det med gaffel også hehe. Drikker også fra vanlig glass selv. Blir jo litt gris innimellom, men er blitt veldig flink spesiellt siste måneden Hvis han er veldig sulten og utålmodig så hender det at hendene tas i bruk enda. Er 18 mnd nå
Vekt 75 Skrevet 17. april 2007 #3 Skrevet 17. april 2007 Jenten min spiser det meste selv. Hun er 1 år. Brød spises med fingrene. Til dels middag også men hun begynner å bruke skjeen mer og mer. Litt gris blir det men eneste måten å lære seg å spise på er å gjøre det selv. Så får jeg heller tørke opp etterpå.
Gjest Skrevet 17. april 2007 #4 Skrevet 17. april 2007 må si meg enig med deg vekt 75. øvelse gjør mester:-) det blir ofte masse søl før de får til teknikken med skje og gaffel. men det er ikke stort annet å gjøre enn å la de prøve og heller vaske etterpå:-)
MintCondition Skrevet 17. april 2007 #5 Skrevet 17. april 2007 Guro er 15 mnd, og spiser brødskiver selv, og alt som kan plukkes. Middag prøver hun å spise med skei/gaffel, og har neeesten teknikken inne. Det blir jo litt søl, men mindre og mindre for hver dag Må hjelpe henne litt da såklart, så hun får i seg det hun skal av middagen
Beama Skrevet 17. april 2007 #6 Skrevet 17. april 2007 Andrea er 14 mnd. og hun spiser frokost (brødskiver) og middag selv. Men får ikke helt til den teknikken med skje/gaffel...er utrolig vittig.. for hun bruker fingrene til å løfte maten oppå skjeen.. også på vei inn i munnen snur hun skjeen igjen slik att maten faller av... Men får det til innimellom... og hun må jo bare få øve seg selv om det blir endel gris=0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå