Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye spiser poden selv?

Min på 16 mnd, bruker skje/gaffel bare til å måke maten utenfor talerkenen.

middag og brød spises med fingrene.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spiser allt selv med skje eller gaffel. Middag i biter og mos, grøt, yoghurt osv osv. Brød spises med fingrene nå, men akkurat da han fikk dreisen på gaffel så skulle han helst spise det med gaffel også :) hehe. Drikker også fra vanlig glass selv. Blir jo litt gris innimellom, men er blitt veldig flink spesiellt siste måneden :) Hvis han er veldig sulten og utålmodig så hender det at hendene tas i bruk enda. Er 18 mnd nå

Skrevet

Jenten min spiser det meste selv. Hun er 1 år. Brød spises med fingrene. Til dels middag også men hun begynner å bruke skjeen mer og mer. Litt gris blir det men eneste måten å lære seg å spise på er å gjøre det selv. Så får jeg heller tørke opp etterpå.

Skrevet

må si meg enig med deg vekt 75. øvelse gjør mester:-)

det blir ofte masse søl før de får til teknikken med skje og gaffel.

men det er ikke stort annet å gjøre enn å la de prøve og heller vaske etterpå:-)

Skrevet

Guro er 15 mnd, og spiser brødskiver selv, og alt som kan plukkes. Middag prøver hun å spise med skei/gaffel, og har neeesten teknikken inne. Det blir jo litt søl, men mindre og mindre for hver dag :)

Må hjelpe henne litt da såklart, så hun får i seg det hun skal av middagen ;)

Skrevet

Andrea er 14 mnd. og hun spiser frokost (brødskiver) og middag selv.

Men får ikke helt til den teknikken med skje/gaffel...er utrolig vittig.. for hun bruker fingrene til å løfte maten oppå skjeen.. også på vei inn i munnen snur hun skjeen igjen slik att maten faller av... Men får det til innimellom... og hun må jo bare få øve seg selv om det blir endel gris=0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...