Anonym bruker Skrevet 16. april 2007 #1 Skrevet 16. april 2007 Hva skal jeg si til jordmor for å få keisersnitt? Jeg er kjempe redd for å føde å drømmer stadig vekk om vonde ting når dt gjelder det jeg har VELDIG angst og det går ut over nattesøvnen min=(Noen råd?
Singelmamma og banden Skrevet 16. april 2007 #2 Skrevet 16. april 2007 Ta opp med henne at du har fødselsangst, og ta det derfra :-)
A.C.G. Skrevet 16. april 2007 #3 Skrevet 16. april 2007 Heia, ikke for å fraråde deg eller noe, men jeg har det motsatt... panikk for at jeg ikke får føde og må ha keisersnitt... Jeg er også førstegangs fødene og sikkert siste også pga min høye alder.. men jeg hadde følt meg snytt hvis jeg måtte tatt keisersnitt, skikkelig angst for det.. nå har jeg/vi gått gravide i snart 9 mnd og så kan/får vi ikke føde engang.... her har jeg gått å ventet i mange mangen år for å bli gravid, så da skal jeg "jaggu" meg klare å føde også, jeg tenker som så at dette er helt naturlig og mangen millioner har klart dette før meg så da klarer jeg/vi det også.. Jeg gleder meg faktisk til å føde nå og få hilse på vesle jenta mi/vår... Og husk like etter har du glemt smertene du opplevde, og er omtrent like frisk og rask som før.. min søster har måtte ta keisersnitt, og hun var dårlig og syk og hadde vondt i flere uker etter på, hun har også hatt en vanlig fødsel etterpå og da var hu på beina og like frisk og rask.. Håper du ble kvitt litt av fødselsangsten din nå... dette klarer også du som alle andre.. Lykke til!
Mamman til Celine og Marcus Skrevet 16. april 2007 #4 Skrevet 16. april 2007 Bare lurer, hvilket sykehus skal du føde på?? På Fr.stad har du noe som heter morgenrøden, er for kvinner med stor fødselsangst.. Eller så kan du jo bare snakke med jm om det du er redd for/gruer til deg, så kan ho forklare deg litt åssen det er frem til du føder.. Har det som deg over her jeg, får angst av å tenke på at jeg kanskje må ta akutt KS, vil ikke det i det hele tatt!! =P
Anonym bruker Skrevet 17. april 2007 #5 Skrevet 17. april 2007 dytter opp til dere med fødselsangst... noe å tenke igjennom
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå