JuleMette-OverBekkenEtterGrøt Skrevet 16. april 2007 #1 Skrevet 16. april 2007 Sitter og skal skrive ei liste over hva jeg bør ha i hus. Er jo i uke 35, så det begynner å bli på tide å få orden i sakene.. Hvor mange strømpebukser? Bodyer lang arm? bodyer kort arm? Sparkebukser? Pysjamaser? (kort eller lang arm...) Kluter? Håndklær? osv osv??? Merker at jeg har veldig liten anelse om hva en nyfødt trenger. Bruker de smekke fra begynnelsen av?
doble Skrevet 16. april 2007 #2 Skrevet 16. april 2007 Inne på babyverden.no ligger det en utstyrsliste som du kan ta en titt på. Der får du litt tips;)
ღMaria har TO prinsesserღ Skrevet 16. april 2007 #3 Skrevet 16. april 2007 dette er hva jeg har kjøpt til 1 da..=) strømpebukser? 2 stk Bodyer lang arm? 4stk bodyer kort arm? 0 (ikke giddet enda) Sparkebukser? 5stk Pysjamaser? (kort eller lang arm...) lang arm 2stk Kluter? masse gasskluter(12stk) og flanellkluter(12stk) Håndklær?2 med hette og 1 stort kan jo hende dette er for lite eller for mye..men tenk da..du kommer til å få sååå mye..ikke stress med masse klær..tenk på det viktigste i begynnelsen.. jeg har kjøpt 7 smekker til hver..fordi det står mandag-søndag på de..hehe..men kommer til å bruke store gassekluter til gulp osv i begynnelsen(tror jeg)..
snuppa m 3 Skrevet 16. april 2007 #4 Skrevet 16. april 2007 Viktigst å ha noen skift i starten, 3-4 av hver på klesfronten. Ofte får en jo endel i gaver også, så en trenger jo ikke kjøpe alt med en gang. Det bruker jo å bli litt gulping og bæsjing i starten. Ellers er det veldig greit å ha en del gulpekluter. Så synes det er et MUST å ha et par gode tepper (helseteppe eller noe lign.) Smekke har jeg aldri brukt til mine før de har begynt å spise selv.
**My little Miss drama and I** Skrevet 16. april 2007 #5 Skrevet 16. april 2007 Hadde samme problemet.. viktigste er vell å ha litt basis klær som bodyer ,strømpebukser o.l.. vaskekluter, stelleprodukter,handklær ja... seng(vugge,kurv).. ikke så mye klær i 50 ,men du kan jo ta litt etterhvert, når du vet hvor stor unge du får.. stellebord.... ja, du vet jo ikke om du får gulpeunge heller da.. kan være den gulper minimalt... jeg har ikke handlet smekker iallefall;-P Har fått lånt småe klær som 50 så har endel.. men vanskelig det der;-)
fjummsi *med nr. tre i magen* Skrevet 16. april 2007 #6 Skrevet 16. april 2007 Detaller, aller viktigste er varme og mat - altså et pledd og pupp/flaske og noen bleier for enkelhets skyld ;o) Alt det andre kan man strengt tatt få tak i etterhvert, og mye får man som gave den første tiden. Men "kjekt å ha-lista" er jo mye lenger, da... Her er min: Noen bodyer (bruker en i en til to dager om ikke mye gulp/søl, men må regne med at det kan gå et par om dagen) Sparkebukser Sokker Et par pysjer Masse gulpekluter (til gulp og ikke minst søl fra amming) Bæresjal (Vogn) Et trygt sted å sove dag og natt (i senga vår under egen dyne om natta, i sjal og hengevugge om dagen) Myke kluter Brettebleier og ullbukser (har 24+3) Vanlige bleier Ulldress til utebruk Vindtette uteklær (pga. planlagt bæring) Sokker Pledd Tror det var det meste... Og til meg: Ammeinnlegg i bomull, engangsinnlegg og ullinnlegg. Bind.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå