Gå til innhold

Babybjørn bæresele - til hvilket bruk...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har fått vår første, nyfødte...kanpt ti uker. Kjøpt bæresele, men usikker på når vi kan begynne å bruke den og egentlig også usikekr på til hvilket bruk...det er da ikke sån at man sitter med bæresele...man går vel bare...dessuten....sjelden jeg ser noen på bussen med bæresele...er det helst til turgåing etc,....Så en i butikken med sele forleden, men tror hun "ankom" butikken med vogn i tillegg....Er det sånn at noen går tur med sele i stedet for trilletur?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi pleier bruke den når vi er i hagen. Da får han fulgt med rundt seg. Lillegutten vår er 4,5 mnd.

Veldig kjekk å ha på kjøpesenter også når man har en baby som absolutt IKKE vil ligge i vognen:)

Skrevet

Vi kjøpte nettopp bæreselen til Babybjørn. Der sa de i butikken at den kunne brukes med en gang, men dama bak disken mente at en burde vente til babyen var 1 mnd, eller 2. Og bare brukes i korte perioder.

Så også en dame som gikk med vogn OG bæresele. Tenkte først at det var litt merkelig. Men jeg kan tenke meg at det er lettere å bære babyen i selen hvis den våkner og ikke vil ligge vognen, enn å bære en med bare armene og samtidlig trille vogna..

Skrevet

Vi brukte bæreselen til alt mulig. Gå tur, shoppe, på reise osv. Men vi lot henne aldri sitte for lenge om gangen mht ryggen. Jenta vår led av "vognskrekk", så bæreselen gjorde hverdagen ganske mye bedre ja;-)

Skrevet

Brukte vår da vi var på reise- på flyplassen. Ellers har jeg brukt den på shoppingsentre, og veldig kjekt når man skal fra bil til butikker f.eks. Slippe å drasse ut vogna, og tung å ha på armen. Jeg bruker den også når jeg skal på besøk til bestemor =) Parkerer bilen på parkeringa og har poden i selen inn. Det syns de gamle er fryktelig arti! (på sykehjem)

Skrevet

De første 4 månedene av livet til jenta mi var alltid bæreselen med på vogntur. Hun hadde kolikk og hylskrek nesten hver gang hun måtte ligge i vogna. Derfor gikk jeg også stort sett med henne i sele mens jeg trillet tom vogn.

Ellers ble den brukt masse hjemme i kolikkperioden, på butikken, ned i kjelleren for å sette på vaskemaskin, for å gjøre husarbeid.

Jenta mi var ihvertfall veldig mye roligere, og det var kun i den hun ville sove på dagtid.

Begynte å bruke den i korte perioder allerede etter 1 måned.

Skrevet

Og noen bussturer med sele i stedet for vogn ble det også. Passet på å ta henne ut av selen mens vi satt på bussen, slik at det hun ikke satt så veldig lenge i den av gangen. Og jeg brukte den når jeg ville lage meg mat og spise, både sittende og gående.

Skrevet

Jeg har alltid med babybjørnen når jeg er ute på trilletur eller i byen i tilfelle lillegutt våkner og ikke vil ligge i vogna lengre (det skjer ganske ofte). Fungerer kjempebra, bortsett fra hvis det regner...

Skrevet

Har ikke brukt bæreselen så veldig mye, men det er veldig kjekt å ha en slik. Selv merker jeg det ganske fort i ryggen så jeg kan ikke gå så lenge med den. De skal visst heller ikke sitte så mye i den den første tiden når de ikke kan holde ryggen oppe selv, har hørt max en halvtime av gangen. (Men har man f.eks kolikkunge så bruker man den nok mer enn det uten at det skaper problemer :))

Har brukt vår Babybjørn når junior har hatt luftsmerter da han var liten, roet seg bedre da, og kunne sovne. Da kunne jeg også sette el legge meg på sofaen med han i selen mens han sov, så han ikke belastet ryggen.

Ellers har jeg brukt selen hvis jeg f.eks skal en snartur innom butikken og ikke gidder å ta med vogna. Den ene matbutikken her har ikke sånne vogner med barneseter, og det sier seg selv at når man skal handle litt mer enn eks. ett brød og en melk så er det litt upraktisk å ha barnevogna og en full handlevogn i tillegg. Og hvordan bære alle posene ut i bilen? :) Så da er det kjekt med bæresele. Ellers kan man jo bruke den hvis man skal ut og gå en kortere tur og få litt frisk luft (eks. kort tissetur med bikkja).

Skrevet

Bruker bæresele i butikken, når jeg henter mine "store" barn på skolen, når jeg er med de små på lekeplassen, når jeg lager mat, vasker opp, gjør rent, lager matpakker... hele tiden...

Selvfølgelig hender det at babyen sover eller ligger våken og fornøyd på gulvet mens jeg gjør noen av disse tingene, men ellers er bæreselen i bruk ja. Særlig når en har flere barn er det greit med bæresele/sjal/slynge.

Bruker også ofte både vogn og sele/sjal. Særlig hvis vi skal være noen timer på lekeplassen (eller reiser direkte fra skole til lekeplass til turn/aktiviteter) er det greit å ha vogn, men også greit at babyen ikke trenger å ligge i vogna hele tiden. Selvfølgelig kan en ta den lille opp og ha den på fanget, men har en flere små er det greit å ha hendene fri...

Hadde ikke klart meg uten sele/sjal tror jeg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...