Anonym bruker Skrevet 16. april 2007 #1 Skrevet 16. april 2007 Har fått sånn dilla på søte småe sko til babyer!!! Joggesko, småe boots, osv (selvfølgelig myke)... Syns dere det er teit eller artig å ha på en liten baby sko?
baby-klar, ikke helt klar:) Skrevet 16. april 2007 #2 Skrevet 16. april 2007 Det er ikke bra for en liten fot å være inni sko, uansett hvor myke de måtte være. Det er mer enn nok å ha på de sokker og evt en ull sko når man er ute i kaldt vær!
MomInUSA Skrevet 16. april 2007 #3 Skrevet 16. april 2007 Babyer trenger ikke sko foer de begynner aa gaa. Det skal visst ikke vaere bra for de lille beina og ha sko paa og det er ikke noedvendig. Barnelegen vi har sa vi boer unngaa sko til de er noedvendige.
NewYorkMom_får_to_tette Skrevet 16. april 2007 #4 Skrevet 16. april 2007 Maa innroemme at jeg har kjoept et par soete smaa sko. Ja, jeg vet at det ikke er bra for foettene aa bruke dem saann ordentelig...men de er jo bare SAAAAA soete. Jeg kommer kun til aa ta dem paa hvis han har et toeft antrekk og vi f.eks skal ta bilde. Men bare i korte perioder--og bare hvis det er noe helt spesielt. Mest kjoepte jeg dem vel for min egen del--litt morsomt aa ha som minne naar gutten blir stor. Og saa gleder jeg meg over dem hver dag, fordi de staar plassert i gangen vaar sammen med vaare sko. Kjempemorsomt. Men det er nok ikke bra aa bruke dem for ofte, nei...
*dragonfly* Skrevet 17. april 2007 #6 Skrevet 17. april 2007 Om man kjøper så blir det ofte ikke brukt heller. Førstegangsfødende har det med å kjøpe tøffe dungridresser/bukser/skjørt o.l. +sko osv. men når den skjøre lille søte babyen kommer ut er det ikke så morsomt å presse på den sko og stive klær. Det er mye behageligere uten sko for babyen og da blir det til at man gjør det mest mulig behagelig for den. Jeg hadde et lass av stive tøffe klær og matchende sko( kjøpte en haug i usa) men ikke noe av det ble brukt......
kkbf Skrevet 17. april 2007 #7 Skrevet 17. april 2007 True ikke det er så veldig farlig om du har myke sko på babyen din av og til jeg. men det jeg fant ut var at de datt av hele tiden, så det ble bare stress...
persilla med en prins Skrevet 17. april 2007 #8 Skrevet 17. april 2007 Man skal ikke bruke sko på babiser selv om de er myke pga det kan oppstå felstillinger i føttene ,og det er ikke lurt å begynne med sko før barnet går.Føttene skal få vokse fritt og ikke bli formet av en sko.
Anonym bruker Skrevet 17. april 2007 #9 Skrevet 17. april 2007 Jeg ville ikke kjøpt sko til ungen før han/hun begynte å gå. Det er absolutt ikke nødvendig. Heller skadelig. Og om vinteren får man noen vottelignende sokker som er gode å varme hvis de trenger noe mer på føttene.
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 17. april 2007 #10 Skrevet 17. april 2007 La de små føttene deres få fred for sko til de begynner å krabbe og reise seg opp! De skal jo gå med sko resten av livet! Leste nettopp en artikkel som sa at over halvparten av barna i barnehage har sko som er for små. En liten tankevekker for oss foreldre....
*tingeling* Skrevet 17. april 2007 #11 Skrevet 17. april 2007 Babyer skal ikke ha sko på seg, skoa hidrer beinå til babyen i å utvikle seg normalt. GuriMalla-jenta kom 24/6-06 har heilt rett, halvparten av barna i barnehagen har sko som er for små, eg jobber som førskolelærer i barnehage, og jeg har flere ganger måttet gi beskjed til foreldre at barne deres har for små sko!
Gjest Skrevet 17. april 2007 #12 Skrevet 17. april 2007 Ha, lillesøsteren min har nettopp vært i paris og kjøpt med Converse-sko til knøttet vårt! Str. knøttlite! Jeg synes det er knalltøft, jeg! Men kommer vel ikke til å gå for så alt for mange par!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå