Gå til innhold

Ultralyd uke 21...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det normalt å bli innkalt til ultralyd så sent som uke 21? Er redd at det skal være for sent hvis man må ta senabort pga noe skal være galt med fosteret....Jeg er i uke 16+4 nå. Hva synes dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg er i uke 21,og har vært på ultralyd idag,alt bra der,så tror det er ganske normalt å ha det mellom 17-21 uke...du må ikke tenke på abort og slik...husk at det er minimale sjangser for at noe skal gå galt når du har kommet så langt som du har...snart begynner du kanskje å kjenne småe livstegn fra spira di også,hvis du ikke allerede har gjort det...men hvis du er usikker så kan du jo ta en tlf til sykehuset du skal ha ul på,og høre hva du de har og si;) lykke til;)

Skrevet

vet det er ganske teit å tenke for mye. men hva om det er downs?vet du hvor grensen går?takk for betryggende svar:)

Skrevet

Det er for sent å se på downs. Det må gjøres i uke 12-14.

Skrevet

sjansen å få downs er ytterst sjelden...særlig om du ikke er over 38...da eldre får tilbud om fostervanns prøve...jeg var på ul i uke 13 for å sjekke nakkefold og ansiktet til bebisen,for det er da det er best mulig å sjekke opp dette...men tror du bare kan slappe av,og senke skuldrene,men skjønner for all del bekymringene dine...jeg har vært helt ekstrem til å bekymre meg...for ingen grunn...tror vi bare må en dag om gangen,og lære oss å nyte graviditeten...dette har jeg hentet fra ammetåka,så ser du hvor gode odds du har;)lykke til;)

5-8 uke 89,2% sjanse for at det skal gå bra

9-12 uke 93,8% sjanse for at det skal gå bra*

13-16 uke 96,3% sjanse for at det skal gå bra

17-20 uke 98,9% sjanse for at det skal gå bra

21-24 uke 99,3% sjanse for at det skal gå bra **

25-28 uke 99,8% sjanse for at det skal gå bra

*dersom hjerteaktivitet er påvist, er faren for abort enda mindre.

**Etter 22. uke regnes det som dødfødsel.

Skrevet

Litt utenfor tema, men tar ikke dere i Norge blodproever i uke 16-20 for aa sjekke for Downs etc.? Kanskje de ikke gjoer det der borte....

Skrevet

Nei, det er det dessverre ikke rutine for her. Dersom man er 38 år eller eldre, gjøres det.

Skrevet

mmm...skal ikke være påståelig...men jeg har ikke tatt blodprøve siden 1.kontroll...i uke 12 eller noe...er i uke 21 nå...men kanskje de som er over 38 og/eller har fått barn med downs før har det tilbudet...men personlig syns jeg at det å et barn med downs faktisk ikke er så skremmende som mange tror,har jobbet på et avlastningshjem,og de er jo bare helt utrolige...har hatt så mange gode stunder med de...men selfølgelig vill jo alle ha et frisk barn,men å ta abort pga av downs syns jeg ikke er riktig...jeg har ikke greid det iallefall...

Skrevet

Hva mener du september 2? at man ikke kan finne ut at et foster har downs hvis man ikke sjekker i uke 12-14???

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...