Gå til innhold

når hørte dere fra nav???

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg og samboer var å skreiv under på nav papierene om permisjonspenger for 2 mnd siden... de sa jeg skulle få noe i posten? å nå er det ikke lenge til permisjonen min begynner (4 mai) å jeg har enda ikke hørt noe... får jeg penger selv om jeg ikke hører noe fra dem??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke alle nav kontorer som gir svar. Ring dem, og hør.

Rart hvis de har sagt at du ville få noe i posten, og at det ikke er kommet noe enda..? Men hvis du ringer, så får du ihvertfall et svar, og du slipper å lure.

Lykke til.

Skrevet

de sa jeg skulle få noe i posten ja... derfor jeg lurer... kjipt.. da ringer jeg i morra å hører... eller så kan jeg stikke innom!

Skrevet

Jeg venter også på en type bekreftelse på at papirene er mottatt og at persmisjon er "innvilget".

Har funnet ut at min saksbehandler bor i samme oppgang som meg så føles litt kjipt å ringe :-O

Skrevet

åh... hehe.. det skjønner jeg da.. det er sånn bekreftelse jeg venter på å.. rart jeg ikke har hørt no!!

Skrevet

Jeg mener jeg fikk det sist (under 2 år siden). Da sto det dator for når perm begynte, når ferie skulle tas ut og at fedrekvoten var innvilget overført til meg.. Får vel løfte opp røret å ringe de :-))

Kjedelig hvis den i værste fall ikke er kommet frem..

Skrevet

Jeg fikk beskjed om at nav ikke sendte ut sakspapirer før sykehuset hadde sendt inn bekreftelse på fødsel. Pengene skal komme som vanlig. Bare bekreftelsen som ikke kommer.

Skrevet

ok, takk for info.... :)

Skrevet

Alltid lurt å ringe slike kontorer. Plutselig mangler de noe eller noe er blitt borte. De bruker 100 år på å gi beskjed om det og så tar behandlingen unødvendig lang tid. Bedre å få ting og tang bekreftet på tlf er min erfaring :o)

Skrevet

Jeg ringte NAV nå og søknaden var mottat. Vedtak vil bli sendt meg så fort NAV får inntektsopplysninger fra arbeidsgiver.

:-))

Skrevet

Det sendes ikke ut vedtak om foreldrepenger før etter fødselen. Først da vet man riktig dato på permisjonen. Siden man mister de 3 ukene før terminen dersom fødselen skjer da.

Kan i samme sleng si at NAV får i de alle fleste tilfellene overført fødselsdatoen direkte fra sykehusene. Slik at vedtakene om barnetrygd automatisk blir laget bl.a. Dersom man ikke har fått vedtak på barnetrygd ca 2 -3 mnd etter fødselen bør man ta kontakt med NAV siden det i noen tilfeller ikke skjer en automatisk varsling om fødselen fra sykehusene.

Hilsen ei som jobber i NAV :-))

Skrevet

her i byen er nav IDIOTER!!!! Hatt såå mye problemer med de i alt.. problem å problem.. de er bare så treige og gidder f''' ikke hjelpe fort her nei....

Her måtte jeg ringe å pushe på de et par ganger... til slutt dro jeg ned og sa akkurat hva jeg mente om de.. dagen etter fikk jeg svar å ingikk avtale fra når jeg skulle få utbetalt fødselspengene osv..

Nå er de bare koselige.. hehe.. hjelper å pushe litt ja...

Skrevet

her jeg bor fikk jeg ikke levere inn permisjonspapirene en gang. måtte vente til det var ikke mer enn 3 uker til permisjonen skulle starte etter termin. om ikke fikk jeg bare avslag å måtte sende inn på nytt fikk jeg beskjed om.

Skrevet

Merkelig at de da opplyste meg om dette.

Fikk feilinfo jeg da eller?

Samme kan det være så lenge pengene kommer som de skal :-))

Skrevet

fødselspenger og permisjonspenger, er det det samme??

Skrevet

Har ikke hørt noe enda,sendte papirene i begynnelsen av mars... Går ut i permisjon om 4 dager,så må nok ringe de i morra ja :o)

Har glemt det litt bort faktisk, hehe...

Skrevet

Jeg gikk ut i permisjon 28 mars jeg, og fortsatt ikke hørt noe......

Skrevet

Jeg fikk telefon for noen uker siden da jeg hadde glemt å legge oppi bekreftelsen på termindato, så var jeg oppe å leverte den perssonlig etterpå.. har ikke satt opp når jeg skal ha ferie og heller ikke satt opp når far skal ha ut sin permisjon, men de sa det hastet ikke før etter at jeg hadde født. da kunne jeg ta kontakt..

Skrevet

jeg har også sent inn, har termin 7. mai.

RIngte de og da ga de beskjed om at alt var ok. selvom jeg ikke har hørt noe i posten.

så ta en telefon imorgen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...