Gå til innhold

Gi paracet til baby med feber på 38.4 pga vaksine?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så usikkker...

Hun er ellers i fin form nå. Har lagt henne for natten men følger med. Sist vaksine (3 mnd) fikk hun også feber. De vi snakket med da av helsepersonell sa at dette kunne vi bare la gå av seg selv uten bruk av paracet. Det gikk helt fint. Bare var ekstra oppmerksom.

Nå er jeg igjen usikker pga helsesøster sa jeg skulle gi henne ved feber. Og det virket nesten som om dt var galt av meg å ikke gi sist! Uff... Hva gjør dere?

Som sagt- jeg måle litt over 38 på henne nå, men er det sånn at hun plutselig kan få høy i.l.a. natta? Det er det jeg bekymrer meg over :(

Hun sover på eget rom nå så har ikke mulighet til å våke over henne hele natta.

Burde jeg gi nå når hun la seg eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De kan jo få høy feber ut over natten, men dea synes jeg heller du skal kjenne på henne i natt. Jeg gir kun paracet ved feber over 39 eller ved ubehag/smerter. Og feber starter jo på 38 så hun har jo veldig lav feber da...

Skrevet

Eg ville nok gitt paracet ved 38,4 før ho la seg. Dersom ho søv godt og ikkje viser teikn til ubehag ,hadde eg latt ho sove, men fulgt med utover kvelden. Dersom ho vaknar og framleis har feber ville eg gitt ho paracet, men hadde ikkje vekt ho med mindre det verkar som om feberen stig.

No er eg ingen ekspert, men mi barnesjukepleiar venninne ga meg desse råda då eg lurte på det same.

Skrevet

Så lenge hun ikke gir uttrykk for ubehag, hadde jeg nok avventet. Er hun urolig utover kvelden, kan du gi henne paracet da.

Skrevet

på helsestasjonen i dag, sa helsesøster at man skal ha lav terskel for å gi paracet når det gjelder bivirkninger etter vaksine. Jeg hadde gitt - det skader jo ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...