mamma til 2 prinsesser :) Skrevet 16. april 2007 #1 Skrevet 16. april 2007 Har prøvd dette, men bruker jo opptil en time på ca 80 ml, og vesla har et rimelig møe større matinntak enn det... Må jo starte en uke i forveien om jeg skal ha til et par forsyninger!!! Har avent manuell pumpe. og mye melk.... Har dere noen tips???
ks23 med William og Lucas Skrevet 16. april 2007 #2 Skrevet 16. april 2007 hehe har samme problemet men jeg hr automatisk og medala sin...Når jeg klemmer på puppen(brystet)spruter melken men når jeg skal pumpe kommer det nesten ingen ting...Noen med noen råd om dette?? Har kjøpt meg ammete nå og skal se om det funker....
lillelarvealdrimett Skrevet 16. april 2007 #3 Skrevet 16. april 2007 Jeg sleit med det samme, og kjøpte til slutt medela mini elektrisk pumpe. Nå pumper jeg to tre ganger om dagen, til grøt og oppsamling! Kostet ca 650kr på barnas hus.
Gjest Skrevet 16. april 2007 #4 Skrevet 16. april 2007 Jeg fikk aldri helt til den pumpinga, dessuten syntes jeg det gjorde så vondt. Jeg pleide å pumpe ekstra på natta (hadde da mest melk), ellers ga jeg henne mme når jeg skulle noe. Nå (hun er snart 8 mnd) har jeg ikke så mye melk som jeg hadde så da går det bare i mme hvis jeg ikke kan amme henne. Synes det er kjempegreit å gi henne mme de få gangene jeg skal noe jeg, passer på å pumpe meg når jeg er borte for å slippe spreng.
rødhette* Skrevet 16. april 2007 #5 Skrevet 16. april 2007 Når du bruker så lang tid på å pumpe deg, er det bedre å gi mme de gangene du skal bort. Så slipper du å slite deg ut på det. Men når er det du pumper deg? Er det før amming, etter amming, mens du ammer? Formiddag eller kveld? Disse tingene påvirker også hvor mye du får til å pumpe ut. Har du prøvd å håndmelke?
Anonym bruker Skrevet 16. april 2007 #6 Skrevet 16. april 2007 kjøpte en pent brukt Ameda brystpumpe. Slik de selger hos ammehjelpen(http://www.ammehjelpen.no/shop/prod_detail.asp?ProductID=104) og da går det veldig bra. 120ml på et øyeblikk. Fant denne på finn f.eks: http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=9655058&sid=8afHhiroJ462296&pos=2&tot=3 Den anbefalles!
så var vi 4 Skrevet 16. april 2007 #7 Skrevet 16. april 2007 Du får nok ikke utdrivningsrefleksene til å slå til og da tar det lang tid og du får ute lite. Ring lege eventuelt for å få en sånn nesespray eller masser brystene lett mens du pumper. Tenk på andre ting, se på tv eller slapp av mens du gjør det.
mamma til 2 prinsesser :) Skrevet 16. april 2007 Forfatter #8 Skrevet 16. april 2007 Har lyst å prøve mme og, men se innlegget som heter "HJELPES" Jeg pumpet vel en stund etter jeg hadde gitt henne mat. På ettermiddagen. Får prøve igjen i kveld, vente på melkespreng!
Labbetøs Skrevet 16. april 2007 #9 Skrevet 16. april 2007 Husk på at det er mye mindre melk på ettermiddagen og kvelden, så det kan rett og slett være at det ikke er mere melk. Det vil alltid komme ut litt mer når du klemmer, men det betyr ikke at puppen ikke er tom (heeelt tom får du den ikke). Prøv å pump på morgenen istedet. Da er produksjonen mye større, og det er mye lettere å få ut melka. :-)
Gjest Skrevet 16. april 2007 #10 Skrevet 16. april 2007 Hei! Jeg har også den avent manuelle pumpa.. I førsten fikk jeg den ikke til.. så jeg leide en elektrisk på helsestasjon.. har den enda.. og fungerer kjempe bra! =) ( bruker ca 5 minutter på 120 ml... ) Nå får jeg til avent manuelle også da. Har du prøvd den nesesprayen da? den skal tas 5 minutter før pumping/amming.. det er et melkeutdrivningshormon..
novemberbaby nr 2 på vei :) Skrevet 16. april 2007 #11 Skrevet 16. april 2007 Prøv evt. en elektrisk pumpe, litt mer trøkk i de. Og ta en varm dusj først eller legg varme kluter på brystene, det kan hjelpe!
Gjest Skrevet 16. april 2007 #12 Skrevet 16. april 2007 Kanske du sliter litt med utdrivningsrefleksen? Du kan gå til legen og få en nesespray, husker ikke hva den heter i farta, men den er reseptbelagt ihvertfall. Har aldri behøvd det jeg, men vet om flere som sverger til den!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå