Anonym bruker Skrevet 16. april 2007 #1 Skrevet 16. april 2007 Lillegull på 7 mndr. har begynt å sove så dårlig på dagen. Våkner etter en halvtime og er tydelig ikke uthvilt, gnir seg i øynene etter 5 min. og er sur og grinete. Prøver å rugge ham i søvn igjen, våkner etter en liten stund og er like lite uthvilt. Orker ikke å trille i timesvis hver dag heller, for jeg trenger å slappe av litt når han sover (han sover ikke natta gjennom). Føler at hele dagen min dreier seg om å få ham til å sove godt (han må trilles/vugges i søvn, nekter å sove inne på dagtid...). Hva skal jeg gjøre?
Anonym bruker Skrevet 16. april 2007 #4 Skrevet 16. april 2007 Jeg vet ikke hva du skal gjøre, men kan forsikre deg om at du ikke er den eneste....Vesla mi på 4 mnd har begynt med det samme (før sov hun 3 timer i strekk ute i vogna si på dagen), hun våkner med en gang vogna stopper....det er sååå slitsomt, for jeg får jo ikke gjort noe som helst om dagen...ei heller tatt meg en etterlengtet lur selv. Det ender med at hun blir sur og grinete på ettermiddagen, og jeg er overtrøtt og føler at jeg bare går rundt meg selv og aldri får gjort noe annet enn å bære på henne og kose (ikke at det er noe galt, men HELE tiden er litt slitsomt da...) Vesla mi våkner for mat to ganger iløpet av natta. Ah, jeg trenger mer søvn altså....*gjesp*
Frk. frustrert med alle de små Skrevet 16. april 2007 #5 Skrevet 16. april 2007 husker at mine og hadde sånne perioder i den alderen...jeg vugget og vugget....det gikk heldigvis over. Ikke alltid godt å forstå seg på de små når de ikke kan snakke liksom, må nesten bare prøve seg frem
♥Koseklumpen-3 barnsmor♥ Skrevet 16. april 2007 #6 Skrevet 16. april 2007 Jeg vet ikke hva slags rutiner dere har, men her i huset er rutiner alfa og omega. Min er også 7 mnd, og ammes. Sover ikke mye på dagen, men får til som regel to "powernaps" a 30-40 min i løpet av dagen før kl. 16. En ved 10-11 tiden og en ved 14-15 tiden. Går som regel tur når den første luren foregår. Jeg innser at jeg rett og slett har et våkent barn, og sånn har hun alltid vært. Mye våken, nysgjerrig, og aktiv. Jeg prøver å lære henne å finne roen alene i sengen. Det blir litt gråt, men det blir mindre og mindre av det. Går bare inn for å roe, gi smokk o.l. og rett ut igjen, med lengre og lengre intervaller. Hun krabber og går langs bordkanter og slikt allerede, så jeg er ganske utslitt når dagen er over jeg også. Pappaen jobber sent hver kveld, så det er ikke noen der som kan hjelpe meg på ettermiddagene heller. Kan være litt frustrerende å ikke få pustet ut og gjøre litt annet innimellom. Men jenta mi legger seg klokka 19, og da er hun som regel også helt utslitt. Så jeg får i alle fall rolige kvelder. Våkner kanskje et par ganger før vi legger oss, og et par ganger på natten for pupp. Men det er ikke så ille synes jeg. Av andre råd så vet jeg ikke så mye, og du har sikkert prøvd mange triks. Men tenk igjennom om det er for varmt, kaldt, lyst, mørkt, o.l. på soverommet. Snuppa mi er varm av seg, og jeg måtte fjerne lammeskinnet og lar henne sover enten i body eller sokkeløs pysjamas. I tillegg sover hun på eget rom nå. Hun sover bedre etter dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå