Anonym bruker Skrevet 16. april 2007 #1 Skrevet 16. april 2007 Alt er i hus, bagen er pakket og nå mangler bare babyen. Er det overhodet noe man kan gjøre for at fødselen skal starte? Kjerringråd og vitenskapelige metoder mottas med takk.
mill@jenta Fødte Lucas 7/6 Skrevet 16. april 2007 #2 Skrevet 16. april 2007 Er du moden kan du prøve med samleie, tvinne brystvortene mellom fingrene, ta en kjøretur på veldig humpete veier.. Ellers fins det en fødepizza som du sikkert får oppskriften på her hvis du spør..
mamseeeen Skrevet 16. april 2007 #3 Skrevet 16. april 2007 haha:) samma her du... alt er klart, men prinsessa vil ikke ut! men jeg har desverre ingen ideer på hvordan vi skal klare å få satt i gang fødselen.-)
Phobia Skrevet 16. april 2007 #4 Skrevet 16. april 2007 Hørte om et par stykker som satte det hele i gang ved å bl.a bære et par stabler med tunge bøker.....
Gjest Skrevet 16. april 2007 #5 Skrevet 16. april 2007 Jeg er også meget utolmodig; anbefaler modningsakupunktur og gåing i trapper. Får mye kynnere og mensmurringer etterpå.. men fortsatt ingen baby da. Uansett kommer nok ikke babyen før den er klar, men vi kan jo håpe da..
_Mita_<3 Skrevet 16. april 2007 #6 Skrevet 16. april 2007 Samme her HI:) hehe... fikk denne på et innlegg i går Rikshospitalets sexoppskrift for å sette igang en fødsel. Dette virker ikke alltid, men gir den beste måten å starte fødselen på en naturlig måte. Ligg på ryggen med hodet og skuldrene godt støttet opp av så mange puter som du synes er behagelig. Partneren skal stå på kne med ansiktet mot deg mellom beina dine. Løft det ene benet så foten hviler på hans skulder. Gjør det samme med det andre benet. Selv om denne stillingen ikke er behagelig gjør den det mulig for penis å trenge så langt inn at penishodet berører livmormunnen. Det er ikke nødvendig at du får orgasme, men en orgasme kan starte sammentrekninger som senere danner det rytmiske mønsteret for de tidlige veene. Nå han har hatt sædavgang bør han bli inne i deg i ca 5 min., og du skal ligge i samme stilling med bena høyt i 10-15 min så livmorhalsen blir badet i sæd. Det er også viktig å stimulere brystvortene med hendene eller tungen, dette kan gi virkning også uten samleie. Ca 20 min med stimulering avbrutt av andre former for kjærtegn passer de fleste kvinner. Etterpå: slapp av og døs gjerne litt. Selv om du ikke har startet sammentrekningene i livmormusklene, har du ganske sikkert hjulpet livmormunnen til å åpne seg raskere.
Heidi med to gutter + spire Skrevet 16. april 2007 #7 Skrevet 16. april 2007 Jeg har prøvd ALT av kjærring råd, men fortsatt ingen baby her......! Ting som funker tas imot med glede her også....... Ingen sniking i køen damer.......
Singelmamma og banden Skrevet 16. april 2007 #9 Skrevet 16. april 2007 Finnes kjerringråd inne på mammanettet.com, men jeg finner dem ikke igjen,og jeg vil også føde nå!!!!!!
Singelmamma og banden Skrevet 16. april 2007 #10 Skrevet 16. april 2007 Og så fant jeg denne under kjerringråd her: Fødepizza Pizzadeig: 9 dl hvetemel 1 pk gjær (tørr/fersk) 1 ts salt 3 ss olivenolje 3 dl vann --- La deigen heve ca. 30 min. Pizzafyll: 2 ss margarin 1 stor løk 500g kjøttdeig 1 boks tomater + 2-3 ss tomatpurè eller 1 boks tomatpurè 2-3 hvitløksfedd 1-2 ts malt muskat 1 ts salt ½ ts pepper ½ ts oregano ½ ts basilikum ca. 2 dl vann ost --- Stekes på 225oC i ca.20 min til deigen er gulbrun og sprø, og osten begynner å smelte og få farge God appetitt :-)
Ane** Skrevet 16. april 2007 #11 Skrevet 16. april 2007 Slemt å legge inn en sånn oppskrift her blandt oss gravide. Gjett hvem som fikk lyst på pizza!!!!!! Og som ikke har det hun trenger!! Som gravid selv burde du vite at denslags er tortur!!! hehe
Anonym bruker Skrevet 16. april 2007 #12 Skrevet 16. april 2007 http://www.mammanett.no/design.php?side=Graviditet/overtid/tips_igang
Anonym bruker Skrevet 16. april 2007 #13 Skrevet 16. april 2007 Skal prøve sex i kveld, har ikke hatt det på evigheter.. tror ikke vi blir å prøve den oppskrifta til punkt og prikke da;-).. skal gi beskjed om det funker- under en uke til terminen...
♥Dumle♥ har tre søte små♥ Skrevet 16. april 2007 #14 Skrevet 16. april 2007 Jeg tror ikke på kjerringråd jeg.. Er jo tilfeldig om d virker. Men lykke til til dere som vil prøve.
PlinkiPlonk Skrevet 16. april 2007 #15 Skrevet 16. april 2007 Jeg tygde i meg 2 råe hvitløksbåter om ettermiddagen, og fødselen starta om natta, 7 dager før terminen. Men så det jo fullmåne, og han ble født 19.15, 2 april. Så vet ikke om det var hvitløken eller fullmånen her, men begge deler er ufarlig:) Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå