Gå til innhold

Nå trenger jeg deres hjelp damer! (langt)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan man velge å bli igangsatt? Jeg har to dager til termin. (andregangs-fødte en uke før termin sist) Har slitt med psyken hele svangerskapet(og før det). Er også hardt rammet av bekkenløsning som bare blir verre og verre dag for dag. Får ikke sove om natten fordi jeg ligger å bekymrer meg, og pga smerter i bekkenet. Mens denne tiden skal brukes på å hvile ut for en slitsom periode, blir jeg mer og mer sliten for hver dag som går. Blir helt fysisk uvel bare av tanken på at jeg må gå over tiden.

Noen som vet om hva risikoen for at ting går galt øker når man setter igang iforhold til at fødselen starter naturlig? Kunne ikke leve med meg selv om noe gikk galt fordi jeg valgte å bli satt igang. Kan ikke leve med meg selv om noe går galt med han mens han er inni magen heller.(søsteren min sin baby døde inni megen i uke 37- de fant aldri ut hva som var galt)

Må nevne at alt ser fint ut på kontrollene. Eneste er at han er rimelig stor. Så jeg vet jo at jeg er særdeles paranoid, men jeg klarer bare ikke gå sånn her lenger. Kjenner at grensen er nådd, og jeg er helt desperat...!

Hva burde jeg gjøre, noen som har erfaringer fra lignende?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stakkars deg. Jeg har hørt om at folk har fått satt igang fødsel pga depresjon så det kan jo være en mulighet for å få det hvis du sliter psykisk. Forstår godt at du ser mørkt på det, det blir jo også tungt å føde hvis du er helt utslitt før fødselen setter igang. Ring jordmor i morgen og forklar henne hvordan du har det, kanskje hun kan hjelpe deg på noen måte. Jeg kan ikke tro at det kan skade barnet å bli født nå når du alikevel har termin.

Ønsker deg masse lykke til. Kanskje det skjer noe allerede i natt slik at du slipper å ringe. :-)

Skrevet

Jeg vil bare si at jeg har en igangsatt fødsel og en som kom naturlig igang bak meg.... jeg er ikke i tvil, heller fem naturlige enn en som er igangsatt... Men full sympati for at du ikke har det lett nå.

Skrevet

oi, jeg blir igangsatt på fredag, hvorfor sier du at det er 5 ganger verre å bli igangsatt, enn vanlig fødsel? jeg er førstegangs fødene

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...