Gå til innhold

Når de lærer seg å reise seg opp (uhell)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det vanlig å oppleve noen litt ekle uhell når babyen lærer seg å reise seg opp? Jeg går med hjertet i halsen hele tiden, og her om dagen datt hann og slo hodet sitt to ganger. Huff, så fælt. Det gikk fint, men nå sliter jeg med skyldfølelse, enda jeg ser han er helt fin.

Er det vanlig at det skjer? Kanskje jeg som er overbeskyttende?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er nok helt vanlig...en del av å lære seg å gå er jo å dette, men gruer meg likevel til det blir min tur.

Skrevet

Jeg er sekundet unna galehuset her jeg sitter og ser på når Martin herjer over gulvet. Han har slått seg noe helt grusomt den siste tiden, men det er nå engang sånn de lærer å reise seg, stå og så til slutt gå. Kan ikke teipe de fast i en stol, selv om jeg noen ganger har lyst ;)

Skrevet

Ja, det er veldig vanlig! Det er noen uker med hjertet i halsen og litefritid for mor før de plutselig skjønner hvordan de kan sette seg ned. Linea har tatt det veldig raskt, så det går faktisk veldig bra her nå. Hun reiste seg for to uker siden, men øvde på å sette seg ned allerede dagen etter. Barn er fortsatt ganske myke i kroppen så de tåler en støyt. Når de faller blir de mer forskrekket enn skadet og derfor begynner de å gråte. Det er guffent, men de har bare godt av å slå seg litt.

Skrevet

Ja, men har de falt bakover på hodet?

HI

Skrevet

Han har falt bakover, fremover, til begge sidene, ned av senga, tryna og slått en tann litt løs, brent handa og skalle hodet sitt i det som er mulig å skalle i, minst to ganger. Men nå er han blitt mye bedre, men utrolig slitsom periode mens det står på.

Skrevet

OK, takk :-) Ikke det at jeg unner andre uhell altså, men det er en trøst å vite at det er vanlig...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...