Gjest Skrevet 16. april 2007 #1 Skrevet 16. april 2007 Syntes det er så lite aktivitet inne på klubbsiden kontra her.... Hvordan ligger deres små an i løypa?
Nicita73 Skrevet 16. april 2007 #2 Skrevet 16. april 2007 Det er fordi vi ikke er flinke til å legge inn nye innlegg. Prøv igjen:) Min lille kar får nå to måltider grøt og middagsglass + tre flasker mme i døgnet, ruller seg rundt på magen, ler og fekter. Ikke noe antydning til tenner enda. Han er selvfølgelig verdens nydeligste:)
Gjest Lykkeliten2 Skrevet 16. april 2007 #3 Skrevet 16. april 2007 hei.. jeg er her, men skriver ikke mye. min lille jente skal på 6 måneders kontroll i morgen, men hun veier nok litt over 8 kg nå. hun spiser bare litt grøt pluss grønnsak og fruktmos ,, ammes ennå, men merker at interessen hennes er dalende, bortsett fra om natten da... herregud! men men, hun er blid og fornøyd og har fått 2 tenner. hun sitter selv og virker klar for å krype.
Gjest Skrevet 16. april 2007 #4 Skrevet 16. april 2007 Er nok lettere å dale innom disse sidene.. Joda her rulles det og dyttes bakover.. Er sååå søt da.. strekker seg etter leka.. reiser seg på stive armer for å komme nærmere, men søren.. blir jo lenger vekk jo!! Ellers så kaver han rudt i ring.. Ingen tenner her heller..men vil gjeeerne krabbe da.. baken opp, og front opp.. men dog ikke samtidig.. jaja.. grøt to ganger og middag.. ellers melk til frokost og etter grøt/mat..
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 16. april 2007 #5 Skrevet 16. april 2007 Hei hei Live, jeg er her ) Har ikke glemt det altså, men har ikke vært så mye på dib de siste dagene, har hatt et liv nemlig!! Hehe.. Ingen tenner her heller, men det sikles noe så utrolig vannvittig!!
Lille søtnos Skrevet 16. april 2007 #6 Skrevet 16. april 2007 Det er mange nok oktober mammaer her, men litt lav aktivitet på klubbsidene. Vi får prøve å bli flinkere alle sammen
_svana_ Skrevet 16. april 2007 #7 Skrevet 16. april 2007 Ingen tenner, ingen rulling. Men de skulle jo egentlig vært novembergutter. A kaver rundt i ring han også, og skyver seg bakover. E liker seg best der jeg la han sist. De får to posjoner grøt hver, formiddag og kveld + litt frukt. Ellers er pupp veldig toppers. Det frøses og ropes, turnes og kaves. Det skjer mye for tida.
Gjest Skrevet 16. april 2007 #8 Skrevet 16. april 2007 Ja her er det også liv om dagen...Snuppa er stort sett bare blid hun. Gråter kun når hun er sulten og trøtt, og det kan jeg leve med. Sover hele natta gjør hun også. Begynte med ett grøtmåltid ved 5 mnd, og nå som smått med middagsglass. Hun smatter og spiser alt! Ruller rundt som en ball, men enda bare til ene siden. Selv om hun da ikke orker å ligge på magen hele dagen, så ruller hun rundt allikevel. Her er det ikke krabbing verken fremover eller bakover....eller dvs at hun kommer seg bakover, men denne turneren står da i bro! Skikkelig også, man får hele armen under ryggen hennes. Står på hodet og beina, og sparker ifra. Skal bli morsomt etterhvert. Ingen tenner her heller, men hun driver fælt med fingre i munnen nå. Ja, Cat....jeg skal faktisk på vinkveld på fredag!! Skal bli såååå digg!
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 16. april 2007 #9 Skrevet 16. april 2007 Vinkveld høres deilig ut, for den som liker vin Roping ja!! Her har det gått i rop, hyl-og skrikeprat i flere måneder!! Her begynte L med det når rett før 3 måneder. Jeg må garantert ha fått hørselskader, for hun synes det er såååå gøy å høre sin egen stemme!! Sove hele natten har hun gjordt fra 7 uker, så har vært bortskjemt på den fronten ) Nå spiser hun også gråt morgen og kveld og banan er visst toppers! Hun ligger kjempebra på magen hvis hun må, men hun hater det egentlig, så jeg har vel vært litt slapp på det punktet, men hun blir så sinna!! Ikke så mye rulling, men hun kan hvis hun vil er vel bare lat som mora si.. ellers er det poppis å ligge på ryggen og sparke fra med bena slik at hun beveger seg rundt i ring. Hihi.. ser litt dumt ut ) For en drøy måned siden begynte hun å ta tærne sine og det var jo bare så artig! Kunne ligge i timesvis og jakte på tottisene, men det er visst ikke så moro lenger. Unntatt av når bleie kommer av, da er jakten i gang igjen. Ja, det var vel det jeg kom på action her i huset. Jo.. jakting på kattehaler er også rasende festlig!! Haha.. skal se kattene når lillemor får tak i de ytterste hårene på haletippen, da løper de fort ) De er jammen søte disse små )
Mamman til Brage Skrevet 16. april 2007 #11 Skrevet 16. april 2007 Vi og er her skriver ikke så mye jeg heller da. Brage var på 6mnd kontroll sist tirsdag var da 69,5cm og 8510g Han spiser frokost 0930 (Grøt og 90mme), lunsj 1400 (Et glass frukt og 120mme) Middag 1600 (Halvt middagsglass og vann) Kveldsmat 1900 (grøt og 120mme) Kan kravler seg fremover klarer vel 4 meter på 1min så hergår det fort fremover, ruller masse og skravla går i et. Hehe
Gjest Skrevet 16. april 2007 #12 Skrevet 16. april 2007 Jeg skal på 6-mnd kontroll på torsdag, så det skal bli spennende å se hvor mye hun har vokst etter hun begynte ordentlig med grøt og middagsglass.
Gjest Skrevet 17. april 2007 #13 Skrevet 17. april 2007 Vi er her:-) Christina åler seg rundt alle veier, tror hun kryper snart. Hun har fått 2 fine tenner nede, og ellers er hun alltid smilende og glad, en veldig rolig jente som sover 12timer per natt per så jeg skal ikke klage!!:-) Ellers for hun grøt 1-2 ganger daglig men hun er ikke særlig glad i det så jeg har supplert med brødskive m/leverpostei...noe hun liker bedre, for litt middag også hver dag... Bli spennede og se på 7mnd kontrollen hvor mye hun veier/lengde... :-)
Simselimsen Skrevet 17. april 2007 #14 Skrevet 17. april 2007 Min jente er en Septemberbaby, men skulle egentlig vært født i Oktober så jeg skriver hær. Hun spiser grøt to ganger om dagen og middag en gang om dagen, hun er ikke veldig intressert i maten, så det er sjelden hun spiser en hel porsjon. Hun har ikke fått noen tenner ennå. Hun har ikke rullet fra rygg til mage ennå, og hun hater og ligge på magen, vi prøver og få henne til og gjøre det en del, men hun vil ligge toppen 3 min på magen om gangen. Hun prøver og sette seg opp ( Får ikke lov av HS) men ikke så lett når hun ikke vil ligge på mage, ikke vil ligge på rygg og bare vil sitte oppreist eller stå i fanget. Hun er veldig flink til og leke alene, og kan sitte i timesvis(tror jeg) i vippestolen sin og leke seg.
trebarnmam Skrevet 17. april 2007 #15 Skrevet 17. april 2007 Lillegutt er 'speedy gonsales'. Han krabber så det blir svimerker i parketten, og det har han gjort siden han var ca 5 mnd. nå er an 6,6 mnd. Reiser seg og går et lite steg til siden.. Ingen fred å få for meg er nei... Han er veldig opptatt med å utforske den store verden som han plutselig fikk tilgang til. Spiser masse grøt morgen og kveld med mm ved siden, frukt, brød og mm til lunsj og et helt middagsglass og vann til middag.. Også må jeg ikke glemme puppen kl 5 på natten/morgenen.. Og da starter dagen kl 0630.. I løpet av dagen sover han en passe lang lur på ca 1 - 1,5 timer og en litt mindre ut på dagen.. Også er han blid stort sett hele dagen.. og verdens skønneste da så klart:)
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 17. april 2007 #16 Skrevet 17. april 2007 Må jammen si du hadde en storspiser trebarnmam ) Hehe, men med det tempo der så trenger han vel masse mat!! Hva kler dere andre på disse små nå som det begynner å bli så varmt da? Synes det er vanskelig med denne midtimellom-vår-og-sommer-sesongen jeg.
trebarnmam Skrevet 17. april 2007 #17 Skrevet 17. april 2007 ja her går det i hundre. Han vet jo heller ikke når han er trøtt selv heller, men slokner som et lys når jeg legger han. må ut en tur nå for det skyer til snart. Håper han kan sove en times tid hvertfall. Da trer jeg på han joggedressen og en lue. Bruker kun dyne nå som det er 13 grader. I forigårs var det varmere da lå han ute med bare strømpebukse og body (og lue så klart). Prøver å kjenne litt på meg selv, fryser jeg kler jeg på ungene:)
trebarnmam Skrevet 17. april 2007 #18 Skrevet 17. april 2007 Hmm, ser det er mye skriveleif her.. Ikke pga dysleksi, men speedy på fanget..
Gjest Skrevet 17. april 2007 #19 Skrevet 17. april 2007 Vi var på babysvømming i dag, og vesla stortrives i det våte element. Selv ikke en bøtte med vann over hodet ser ut til å bry henne :-) Mange nye bilder på hjemmesiden min om noen vil se littemor i vannet, med moren sin i sexy badehette ;-) www.piczo.com/Linnslilleprinsesse passord: cornnell Jeg har også syntes det har vært vanskelig med påkledning den siste tiden. Jeg endte opp med body,strømpebukse og en tynn strikkejakke. Over henne har jeg variert med dyne eller et tynt ullteppe avhengig av hvor varmt det var. I dag ble jeg lurt, så jeg tredde på henne det samme, og ut i bilen, men FY så kaldt da gitt. Bra det var varmt i bilen da :-)
Mamman til Brage Skrevet 17. april 2007 #20 Skrevet 17. april 2007 Vi har også hjemmeside hvis noen vil se www.babybrage.piczo.com
vinterkyss *gutt+jente+gutt* Skrevet 17. april 2007 #21 Skrevet 17. april 2007 Jepp, et oktober 2006 barn her og =)
mammatel2jente Skrevet 18. april 2007 #22 Skrevet 18. april 2007 har oktober jente vi:) Er ei skikkelig sove jente på dagen( 2 blunder på fra ca 2-3 t hver...) men er oppe 3 ganger på natten for å få pupp og starter dagen alt mellom 05.30 - 07.30!!Legger henne for natten ca kl. 19. Ruller rundt,uansett hvor hun ligger tom. på stellebordet... Kommer seg litt hit og dit,mest fordi hun er så urolig(ingen krabbestiling enda). Får 2 porsjoner grøt(formiddag og kvelds) og pupp.Lurer på å starte med middag også,kanskje hun sover bedre på natten da!Noen med erfaring med dette?? Har fått konstanter atopisk eksem,har veldig tørr hud så her smøres det 2-3 ganger for dag!Var hos spesialist i går.Tok noen tester for allergi,ga litt utslag på egg(1-2 på en skala fra 0-6)Men ingenting vi trengte ta spes. hensyn til.Forhåpentlig vokser hun det av seg som omentrent 80% gjør iløpet av de 2-3 første leveårene. Ellers er hun veldig blid og fornøyd (spes når hun får all oppmerksomhet )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå