spindel med spire :) Skrevet 16. april 2007 #1 Skrevet 16. april 2007 Hei! Ble innlagt i dag fordi jeg har kortlivmorhals (21mm, sist måling var den 35mm). Bare lurte om det er noen andre som har det/ har hatt det? Og hvordan det gikk, og hva dere måtte gjøre? Har fått beskjed om bare å være sengeliggende enda, så skal jeg få flere svar i morgen, men de vil visst ha meg til obs en ukes tid tror jeg... Er 24+0 i dag.
Gjest Skrevet 16. april 2007 #2 Skrevet 16. april 2007 Hei, jeg hadde kort livmorhals. Min var 3,5 cm frem til ca uke 23, så ble det visstnok en slags "trakt" på den og de målte livmorhalsen til ca 2,6. Min famiie har en historie med bare fortidlig fødte, men jeg klarte meg helt til uke 38. Det gikk så fint så, men jeg fikk beskjed om å ta det veldig med ro og ligge mye. Jeg fikk svangerskaps forgiftning jeg da, men det har jo ikke noe med dette å gjøre. Lykke til og ta det med ro!
spindel med spire :) Skrevet 16. april 2007 Forfatter #3 Skrevet 16. april 2007 oi, det var godt å og betryggende å høre!! Er jo ikke noen krisestemning her enda, men man blir jo litt usikker og sånn... Og et spørsmål: måtte du ligge på sykehuset hele tiden, eller fikk du reise hjem?
Lille Kamille Skrevet 17. april 2007 #4 Skrevet 17. april 2007 Hei, Jeg var innlagt for det samme under forrige svangerskap. Fikk regelmessige kynnere som påvirket livmorhalsen, og måtte stoppes med drypp. Jeg var da 26+3 og hadde en livmorhals på 22 mm. Lå på sykehuset i tre uker med sengeleie (det er utolig upraktisk å spise suppe liggende i senga..) Da jeg var passert uke 29 fikk jeg reise hjem, siden de betegner det som mindre rissiko for barnet dersom en fødsel skulle skje etter det. Fikk beskjed om å ta det veldig med ro, ble sykemeldt, og fødte først i uke 37. De vet som oftest hva de driver med de som jobber med dette på sykehuset, så du får slå deg til ro i senga så går det forhåpentligvis bra med deg også.
:-) augustibarn Skrevet 17. april 2007 #5 Skrevet 17. april 2007 Hei! Jeg fikk kraftige kynnere for en uke siden og ble sendt på sykehuset, livmorhalsen ble målt til 24mm. Fikk reise hjem, men ble sykemeldt og må ta det helt med ro. Får vondt bare jeg reiser meg opp så jeg ligger. Kontroll på sykehuset torsdag. Litt skummelt. Sikkert ulik praksis på ulike sykehus siden jeg har vondt/kraftig murring og kynnere og ble sendt hjem, men du ble innlagt. Masse lykke til og knip igjen. Er i uke 24+5 i dag.
spindel med spire :) Skrevet 17. april 2007 Forfatter #6 Skrevet 17. april 2007 Oki, så såvidt jeg forstår er det jo gode prognoser for at man klarer seg i en del uker, så krysser fingrene for at jeg (bebisen) holder ut til den magiske 34-ukers-grensa! Augustibarn: Ja, er nok ulik praksis rundt omkring, hører om mange som får ligge hjemme *ønske*, men mistet i uke 20+3 sist gang, pga infeksjon, så de tar prøver v meg flere ganger daglig, og da er det vel greiest å være her. Men kunne godt tenkt meg og ligge hjemme istedenfor, er jo strengt tatt ikke store forskjellen! (bortsett fra at jeg har bedre seng hjemme)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå