Gå til innhold

tran


Vestlending med to, snart tre?

Anbefalte innlegg

korleis får de tran i babyen. Jenta mi er ikke interessert og det ender med at mye av tranen renner ned over halsen. Har noen tips på hvordan jeg kan få denne tranen i henne uten at hun skal gå rundt ålukte tran?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Visste ikke at vi skulle gi tran til babyen?

Jeg tar tran selv, det går vel i melken?

Du kan jo prøve med en trakt? Thihi.. Neida, jeg har ingen forslag til deg, desverrre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg ikke husker feil skal de ha tran fra 4 ukers alder (eller d-vitamin dråper (som ikke lukter)). Hadde ikke noe problem med lukt sist gang. Snuppa er 3 uker, så jeg har ikke begynt med det enda. Har hørt om flere som pleier å gi tran på stellebordet rett før et bad, så kommer det i hvertfall ikke på klærne. Noen andre gode råd har jeg ikke:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei!

fikk råd fra helsestasjonen å benytte en sånn sprøyte eller et lite medisinbeger, og gi tran i forbindelse med stell slik at man ikke søler tran på klærene (og slipper å lukte).

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg bruker en liten t-skei til å gi tran med. Men har og sprøyte som jeg bruker av og til. Dersom du er redd for lukt kan du kjøpe D-vitamin dråper. De pleier jeg å gi dersom jeg vet vi skal være borte eller skal bort og ønsker å unngå tranlukt ved evt.gulping. De er lette å gi, man bare drypper de rett i munnen på barnet. Så det kan jo være noe å gå overpå dersom du ikke får i jenta di tran uten at det blir søl;) Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jenta mi er heller ikke interessert i tran.

Men jeg har begynt å gi litt morsmelkerstatning. Gjerne ei flaske på kvelden slik at hun skal sovne for natten.

Og i Collett sin morsmelkerstatning er det jo både Omega 3 og D-vitamin. Så da kan jeg hoppe over denne tranen..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg har prøvd sprøyte,men synes ikke det fungerte noe særlig bedre enn med skje, egentlig.

Vi slet litt med å få det i henne en stund, med mye illeluktende søl nedover haka og underlaget.

Nå går det mye bedre, løsningen for oss var rett og slett å ta en mindre mengde med tran på skjeen. Da får hun i seg det meste, og så gir vi heller to ganger. Og skjeen varmer vi opp under varmtvannet først, siden bebiser liker best temperert mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...