Gå til innhold

Februar 2007 damer:)

Gjest otilie venter på Lillebror

Anbefalte innlegg

Gjest Bjørn si bitch;)
Skrevet

Lite innlegg på februar klubben:) Hvordan går det med dere? Hva med en liten presentasjonsrunde?

Jeg fikk Nora Helene 16 februar, ei stor jente på 4310 gram og 52 cm lang med masse hår (som står rett opp:).

Har vært på første kontroll i dag, og alt vel, 5470 gram og 57 cm lang har hun blitt:)

Hvordan går det med dere som har jevnaldrende?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Jeg fikk Mia 10. februar, 3 uker før termin så hun kom som en liten overraskelse. Vi har slitt med amming og kolikk, men nå begynner ting å gå litt lettere. Hun veide 2750 g ved fødsel og var 48 cm lang. Nå tar hun igjen for tapt tid med sine 5300 g og 58 cm :-)

Skrevet

Heisann,

Jeg fikk gutten min, Audun, 4 februar, bare to dager før termin. Han var på 4.220 gram og 52 cm lang, med masse hår som er silkemykt (har mistet en del da). Til å begynne med slet vi litt med amming og at jeg var veldig sliten etter fødselen fordi jeg hadde mistet så mye blod, men etter hvert fikk vi orden på sakene og han har vokst og lagt bra på seg.

Skulle ønske de kunne flytte klubben vår hit til dib, for jeg glemmer å sjekke bim-sidene :(

Gjest Bjørn si bitch;)
Skrevet

Prøvde å legge inn innlegg på februarklubben her, men det kom ikke med. Ser at det er veldig lite aktivitet på feb klubben på BIM.

Har dere flere barn eller er dette førstemann? Selv har jeg to jenter fra før, eldstejenta (fra tidligere fohold) på 9 og ei på 3.5. I tillegg har han ei jente fra før som er 10,5. Så her er det fullt hus med 7 seter og bikkje :)

Skrevet

Isabelle ble født 10 januar, veide 3750 g ved fødsel. I dag veide hun 6200 g - stor og fin jente :-) De første ukene var slitsomme, men nå koser vi oss veldig! Hun har en storesøster på 7 år, som elsker å hjelpe til. Jeg var febjenta på BIM, har byttet nick nå.

Skrevet

Dette er første for oss, jeg er helt grønn på det meste hehe. Har såvidt holdt et spedbarn før, så dette er litt av en utfordring. Skal ikke påstå at de første ukene var moro, men nå som hun begynner å vise litt hvem hun er så koser vi oss :-)

Gjest Bjørn si bitch;)
Skrevet

Husker febjenta fra BIM, tingelingen og sanasol tror jeg også at jeg husker:) Selv var jeg otilie79 på BIM, har bytta nick for ei stund:) Blir sikkert å bytte tilbake snart:)

Hvordan er februarbabyene om natta da?

Nora er kjempesnill, og spiser ca ved midnatt, i 4 tia og i 6 tia. Noen ganger sover hun fint mellom 21 og 04. Har vært spart for så mye nattevåk sålangt:) Hun lager litt lyder når hun spiser da, så vi har måttet flytte ut på badet når hun spiser sånn at vi ikke vekker pappan:) (ingen vits i at vi begge skal få ødelagt nattesøvnen, og jeg kan jo sove på dagtid mens han er på jobb:)

Gjest Bjørn si bitch;)
Skrevet

Hehe:) Husker fortvilelsen de fra elsdstejenta: Skulle liksom ønske at hun kom med manual:)

Skrevet

Hei

Jeg fikk Ask 22 februar 16 dager etter termin. Var på sykehuset litt lenger enn vanlig og syntes det var litt skummelt å komme hjem. Det er første barnet.

Nå går ting så mye bedre. Har litt trøbbel med nattesøvnen (skal gjerne stå opp halv fem, litt tidlig for meg..) Enig at det er på tide å få aktivert klubbsidene. Bor forøvrig i Oslo og må si at den siste tiden har jeg virkeli nytt våren:-)

Skrevet

Åh jammen da husker jeg deg også :-)

Mia sover veldig godt om natta, hun hadde jo kolikk frem til 8 uker og da ble det plutselig bare borte. Nå sover hun mellom 5 til 7 timer hver natt uavbrutt. Helt utrolig og vi kan ikke tro vår lykke, første ukene fikk vi ca 2 timer sammenlagt hver natt og ingenting på dagen. Var så sliten og utmatta selv at jeg som regel endte opp med å gråte med henne på kvelden av fortvilelse. Kunne ikke skjønne at jeg noen gang skulle klare det, ble ganske så deppa og lurte på om det var en depresjon på vei. Sprøtt at det har snudd, og veldig deilig :-)

Har dere andre fått noen rutiner på kvelden enda? Og morgenen, er det faste tider for mat og stell? Vi har tatt det litt som det kommer, mest pga kolikken, men nå viser det seg at hun har laget noen rutiner selv uten at vi har bedt om det. Jenta si hehe ;-)

Skrevet

hei

min gutt kom 26 feb også 16 dager etter termin (føler med deg søsteren til tante, ble du satt igang og?)...

hadde en tøff start men begynner å komme oss på plass :)

han sover ganske fint på natta heldigvis, men sliter med luft, så det er en del skriking...

vi skal på kontroll i morgen og er kjempe spendt!!!

førstemann for oss og!

nyter å klare å få på sko og ligge godt i senga, kjøre bil gå i mer en 10 min uten å være annpusten og verke i bekkenet...

Skrevet

For meg er det første barnet, men har heldigvis fått trent meg litt på søsteren min sine tre barn sånn at jeg ikke var helt grønn...heldigvis :) Nettene går ganske bra. Knøttet sover som regel godt.

Skrevet

Jeg fødte ei nydelig jente 3. februar. Vi storkoser oss i vårsola. Har ei datter på 3 år også. Hun har hatt 3 penecelinkurer siden vesla ble født, så nå er det godt å ha tid til den minste igjen

Skrevet

Jeg var Et Bøllefrø i magen bor! på BIM............. Kanskje noen husker meg ; ) hihi

Fødte gutt nr 2 14. februar på selveste Valentines Day : )

Har en gutt på 2 år også så her er det bånn gass fra 7 om morran til 20.00 på kvelden............. Ja LIllebror legges faktisk litt over 20.00 hver kveld nå......... sovner som regel uten et pip av seg selv i senga si. hender vi må gi smokken et par ganger, men som regel legges han våken og sovner som sagt.... Da hender det han våkner når vi legger oss ned 23 tida, men som regel så sover han da til ca kl 02.00...........

Har ikke vært på kontroll ennå pga påsken og barnelege på ferie, men skal i morgen på forsinket 6 ukers.... Han veide 6010 da han var 6 uker da og nå tror jeg han veier 6600gr. En skikkelig plugg: )

Han smiler masse og gråter nesten ingenting. Bare når han er sulten eller trøtt, og da er det bare to ting som hjelper og det er mat eller senga : )

Vi koser oss masse om dagen.Har begynt å trille storbror i barnehagen på morgenen . Så da er det ut med tvillingvogn. Skikkelig kos : )

Ellers går vi lage turer bare jeg og lillebror, er på trening, tar oss byturer, jobber i hagen og slapper av hjemme........

Livet er rett og slett fantastisk som mor til 2 gutter : )

Gjest Bjørn si bitch otilie79;)
Skrevet

Husker Bøllefrøet fra BIM også:) Var han stor da han ble født?

Hvordan taklet storebror tilværeslen med lillebror?

Her er storesøstra på 3,5 veldig stolt og utrolig flink:) Har ikke vært noe sjalusi i det hele tatt, og det er vi kjempegla for.

Ellers er vi midt i flytting, holder på å pusse opp leiligheta vi skal flytte i, så i dag skal jeg og male soverom mens lillemor sover i vogna.

Skal bli så godt å komme på plass igjen:)

Skrevet

Jeg fikk Berge, en liten keiser 2. feb, nesten tre uker før termin. Han var 3480 g og 49 cm. Vetr ikke hva han veier nå, men kan tenke meg at han er over 6 kg.Han er en rolig og fornøyd unge. Han har lage sine egne rutiner når han vil sove og spise. Tar kveld halv elleve og sover til 9. Mat to ganger på natta. Han legger seg våken i senga og sovner av seg selv.Det er vår første og vi er overrasket over hvor greit alt har gått så langt. Slet litt med ammingen de 3 første ukene, men så kom vi godt igang.Dette er gøy, kjenner ikke at jeg savner jobben:-)

Skrevet

Heisann!

Ganske irriterende at feb. klubben ikke virker her:(

Jeg fikk Malin 3 feb.. dagen før termin!

Vi er så heldige.. Hun er bare snill og grei og utrolig flink til å sove.. Legger seg halv åtte og sover til 02-04, mat og soving igjen til 06-08.

Hun er ganske lang å tynn da, 9 uker var hun 4450 gram og 59 lang!

Skrevet

Julie ble tatt med ks 5.februar, 2 uker før termin. Hun var da 50 cm og 3180 gram. Nå er hun 57 cm og 4620 tung :).

Hun er stort sett ei veldig fornøyd frøken, gråter bare når hun er sulten eller trett. legger seg kl 20, og sovner alene i egen seng. Mellom 2 og 4 en gang er det tid for nattmåltid, og ca kl 8 står vi opp.

Hun sover fortsatt masse på dagene også.

Verdens snilleste prinsesse har vi fått :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...