Maisie Skrevet 16. april 2007 #1 Skrevet 16. april 2007 Har kjøpt meg et bæresjal (Moby wrap) til minsten. Holder ennå på å øve oss på å bruke den. Han liker best å sitte med hodet utover. Tror dere det er for tidlig å la ham sitte sånn (han er 3 1/2 måned nå)? Hvor lenge kan han sitte i bæresjalet? Hvilke stillinger sitter barna deres i?
californiamama Skrevet 16. april 2007 #2 Skrevet 16. april 2007 Hei Jeg bærer også min lille i Moby Wrap. Han er bare 4 uker så han må jo bæres med hodet innover da. Ser de anbefaler å vente til 4 mndr med å sitte utovervendt, gjør regning med det er for å få inn en ekstra sikkerhetsmargin..., fra ca 3 mndr holder jo de fleste hodet greit selv, så da ville jeg ikke hatt betenkeligheter med å la ham sitte utovervendt hvis han foretrekker det. Har sett noen her si at du kan bære en liten i Moby Wrap hele dagen... Vet ikke akkurat det, men så lenge dere begge er fornøyde går det nok bra:-)
Lumsk Skrevet 16. april 2007 #3 Skrevet 16. april 2007 Jeg har brukt mitt Moby-sjal i flere måneder nå og elsker det, men nå begynner han å bli så stor at jeg trenger et nytt, vevd sjal. Lille Rosin satt vendt mot meg ganske lenge, men framover fra ca 4 mnd. Problemet med å sitte framover er at barnet får veldig mange inntrykk som det ikke kan skjerme seg mot på samme måte som når der sitter mot deg. De kan derfor bli litt overstimulerte og slitne av det over lengere tid. Barnet kan sitte i sjalet så lenge dere begge er komfortable. Vanligvis vil de signalisere ganske tydelig når de vil ut. Gjerne ved å begynne å strekke seg o.l.
Mayken Skrevet 16. april 2007 #4 Skrevet 16. april 2007 Jeg har også en moby wrap. Både snuppa og jeg elsker det. hun er nå 5 mnd og har blitt båret i det fra hun var 2 1/2 mnd. Hun har vært fornøyd med å sitte vendt mot meg, men nå i det siste har hun sittet litt utover også. Når hun sitter mot meg, sovner hun ofte, sover så godt da atte:) Vet ikke hvor lenge de kan sitte i sjalet jeg, men har troa på at dem sier i fra selv. Snuppa mi har blitt båret slik i flere timer flere ganger, ofte vi lar vognen stå og går tur med bæresjal eller shopping med bæresjal. Og det har aldri vært noe problem
Lonely Skrevet 16. april 2007 #5 Skrevet 16. april 2007 Jeg har maya ring slynge og er kjempe fornøyd,lille prinsen min er 3 mnd og sitter vent fra meg er så nysgjerrig atte..Å han holder hodet selv,det har han gjort lenge.....
Maisie Skrevet 16. april 2007 Forfatter #6 Skrevet 16. april 2007 Takk for svar, dere! Ja, jeg har også tenkt på at det kan bli mye synsinntrykk for den lille å sitte utovervendt. Men foreløpig virker det ikke som han synes noe særlig om å sitte med hodet mot meg. Kan det ha noe å si at han ikke har sittet i bæresjal før nå? At det er uvant? Skal ut og reise om et par uker og tenkte å ha ham i bæresjalet da, så vi må øve oss litt så det ikke blir bare hyl og skrik når vi drar. Forresten, hva har babyene på seg på beina når de er ute i bæresjal? Sokker? Sko? Min er fæl til å sprelle, og "spreller av seg" sokker og sko i vogna. Noen forslag?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå