Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 16. april 2007 #1 Skrevet 16. april 2007 Jeg har ei lita snelle på 9 uker som får mme til kvelds- og nattmat pga lite melk. De siste dagene har hun hatt vondt for å få bæsja, og i går var hun helt forstoppet stakkar, så vi måtte hjelpe henne å få ut "proppen" så resten kom ut. Skrek i en time før vi skjønte hva vi skulle gjøre, så det var ikke noe godt. Hun er akkurat ferdig med kolikk, så vi håper det er forbigående. Men jeg har kjøpt malt i dag, lurer på hvordan man skal gi det. Trodde det skulle være dråper jeg, men det ser jo ut som en stor krukke honning. Er det riktig?
Nicita73 Skrevet 16. april 2007 #2 Skrevet 16. april 2007 Det er riktig det. Jeg har brukt i underkant av en 1/2 teskje i hver flaske.
så var vi 4 Skrevet 16. april 2007 #3 Skrevet 16. april 2007 Gi en halv til en ts malt i den ene flaska, og hvis hun ennå er forstoppet kan dere øke det. Får hun diare minker dere. Og det ser ut som ei stor krokke honning
Gjest Skrevet 16. april 2007 #4 Skrevet 16. april 2007 Det er riktig:) Ta ca en ts med "gørra" i en flaske mme. 1 ts i døgnet burde holde til å forebygge forstoppelse. Du burde også være klar over at i noen tilfeller kan malt gi vondt i magen, så om hun hyler værre burde du kutte det ut og feks gi laktulose ved behov (ikke laktulose som forebyggende hver dag for da glir maten rett gjennom og du risikerer dehydrering og for lite næring)
Tre små;) Skrevet 16. april 2007 #5 Skrevet 16. april 2007 Jada, det er riktig :-) Vi prøvde oss litt fram og endte på ei halv t- skje pr. flaske! Det hjalp på lille snuppa med en gang ! Lykke til!
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 16. april 2007 Forfatter #6 Skrevet 16. april 2007 Supert, da prøver vi! Takk for svar alle sammen :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå